Hoi, Ben nu 8 weken zwanger en voel me echt zo belabberd. Echt elke dag weer de gehele dag misselijk. Geef een paar keer per dag over, zelfs als ik emesafene heb ingenomen. Word er helemaal gek van en kom nergens aan toe. Thuis kan en wil ik alleen maar op de bank liggen en versoft het huishouden. Op mijn werk ben ik alleen aanwezig, maar echt iets uit mijn vingers komt er niet. Hier komt natuurlijk de vermoeidheid nog bij. Hebben jullie dit nu ook of heb ik extreme klachten? Ik lees zo vaak op het forum dat anderen niet veel klachten hebben. Ik kan elke ochtend wel janken, want zodra ik opsta begint de ellende weer... Hoor graag van jullie.
Heel herkenbaar... Pas goed op jezelf en let op dat je niet uitdroogt. Paar keer per dag overgeven klinkt al aardig als HG, en dan moet je echt goed om jezelf denken!
Heel herkenbaar.... Heel veel sterkte als eerste. Daarnaast moet je vooral oppassen dat je niet uitdroogt! Misschien moet je met de vk overleggen want er zijn nog meer anti-misselijkheidsmedicijnen die helpen bij overgeven en die mogen bij de zwangerschap.
Hi, vervelend voor je dat het zo heftig is. ik was ook hele dagen misselijk maar kon het onder controle houden met eten, vooral veel vla. avonds wel overgeven. vermoeidheid slaat hier ook aardig toe maar ik zet me daar overheen het hoort er bij. slik je vitamines? laat je is op ijzer prikken van ijzer te kort kun je erg moe worden. rose vi ce ferro helpt hier ook mee.
echt heel erg herkenbaar.. emasefene was hier ook niet meer genoeg op een gegeven moment.. ik ben heb toen primperan van de huisarts in overleg met de gyn gekregen.. maar zelfs met dit middel gaf ik nog 3 x per dag over dus goed oppassen dat je niet verdroogt hoor.. hier met 18 weken zwangerschap nog in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging "sinds een weekje is de misselijkheid wat minder" iig te handelen
Hier ook heel herkenbaar, zeker de eerste 18 weken ontzettend ziek geweest. Lag alleen maar op de bank/in bed/bad en kon verder totaal niets doen. Af en toe een redelijke dag tussendoor waarin ik heel even naar buiten kon, maar dat was het wel zo'n beetje. Vond het echt een hel en kon me niet voorstellen dat ik me ooit weer normaal zou voelen. Heeel veel sterkte, het is echt vreselijk om je zo te voelen
Niet misselijk, maar wel al 5 weken extreem moe. Ga nu mijn 3de week ziektewet in, want kwam de dag niet meer door! Nu doe ik de hele dag praktisch niks, maar ben nog steeds kapot. Deze ochtend alleen de was opgehangen en wat gehangen, jongste dochter vermaakt zichzelf gelukkig wel. Maar vanmiddag moet ik met 2kinderen de deur uit. Hierdoor weet ik dat het vanavond niks meer wordt...
Ik snap je heel goed meid. Hier ook een alles behalve dan een makkelijke zwangerschap. Wat bij mij uiteindelijk beter hielp was Primperan. Misschien kun je eens overleggen met de verloskundige of Huisarts. Want Emesafene werkte hier ook niet. En pas op dat je niet uitdroogt. Nou voel ik mij minder ellendig dan in het begin. Maar partner moet nog steeds het huishouden bijhouden en als ik vrij ben hang ik eigenlijk alleen maar op bed of op de bank. Ik werk dus wel nog maar dan wel halve dagen. Ze zijn bij mij op het werk van het "stel je niet aan" mentaliteit. Dus af en toe ben ik weleens een paar dagen ziek thuis maar niet een lange periode. Als ik thuis zit valt mijn werk mij elke dag lastig met hun telefoontjes. Dus dan maar liever halve dag werken. Tja en hoe ik er verder door kom...... Echt tips heb ik niet voor je. Maar ik probeer niet meer zoveel op 1 dag te doen en meer te verdelen over de hele week. Zover dat lukt. Heel veel sterkte meid.