Hallo dames! Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, en heb besloten mij aan te melden, nu ik vanochtend een positieve test in handen had !! Yes! Ik ben zwanger!! pff lichtelijk onwerkelijk! Maar... nu wil ik natuurlijk graag berekenen hoelang, en omdat mijn cyclus niet helemaal regelmatig verliep weet ik dus niet hoelang al. De reden dat ik vanochtend toch getest heb, is wegens pijnlijke borsten die ik nooit heb. Ik ben 17 juni gestopt met de nuvaring, had toen een cyclus van 37 dagen, daarna 34 dagen, toen 16 dagen?! en nu dus zwanger. de vloeiing die ik na 16 dgn had was 3 dgn oud bloed. Zou dit mijn innestelling geweest kunnen zijn? aangezien die van 16 dgn totaal niet klopt met de eerdere cyclussen? dat zou betekenen dat ik nu al ruim 8 weken zwanger ben... Als ik tel vanaf de laatste vloeiing zit ik op dag 29 ( en dus erg vroeg om al positief te testen voor mijn cylcus dan) Het is onze eerste zwangerschap, wat is wijs om te doen, de huisarts gelijk bellen, of nog even afwachten hoe het loopt? Liefs, en alvast bedankt voor het antwoorden!
allereerst gefeliciteerd! ik zou voor de zekerheid gewoon de VK bellen, gezien je niet weet hoe ver je eigenlijk bent!
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap! Zou even een afspraak maken bij je verloskundige en uitleggen van je cyclus: je kunt dan binnenkort een afspraak maken voor een echo om te achterhalen hoe ver zwanger je bent. Geniet ervan!
Ok, ik wist niet dat je gelijk naar de VK kunt bellen, dacht eigenlijk dat je eerst een 'bevestiging'van je huisarts moest hebben. Spannend hoor allemaal!!
gefeliciteerd. idd gewoon de vk bellen. de eerste echto had ik met 6 weken en 6 dagen. t was t mooiste wat ik ooit had gezien een wazig vlekje met een knipperend lichje erin (t hartje) er is pas hart aktie vanaf een week of 7 dus mocht je voor die tijd bij de vk zijn en die kans is er wel dan kan het zijn dat je t hartje nog niet ziet maar dat is niet erg dan moet je ff een week of soms 2 wachten en dan zie je t wel. ben benieuwd
Ik heb de vk gebeld, en kan over 1,5 week voor intakegesprek en dan 11nov. pas voor de eerste echo. ( best lang wachten nog, maar goed, het is toch afwachte he..) Ze gaat ip wel van uit dat de laatste vloeiing een innesteling geweest is, en dus van mijn laatste menstruatie 30 aug, als 1e dag. Dus wie weet!
inderdaad gewoon de VK bellen. Voor die tijd kun je ook evt zo'n indicatortest van clearblue halen. Bij mij klopte het
spannend. spannend maar toch wel leuk en over 1.5 week al en pas in november een echo nou ja dan weet je iig wel dat je hartaktie bij de kleine uk kan zien.