Wat betekent dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamav2boefies, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik was gister bij de vk en toen werd er tegen mij gezegd dat ze overleg hadden gehad met de gynaecologie (onze baby heeft een afwijking)
    Op mijn controle/logboek briefje staat nu gyn overleg:gewoon 1e lijn
    Ik vraag me nu af wat dat precies in houdt

Ik ben nu 37 weken zwanger en had dus gister ook de echo die je bij 36 weken krijgt toen vroeg ze aan mij of ik de baby wel regelmatig voelde bewegen(dit is wel het geval)want ze zag niet zoveel vruchtwater

Na wat langer kijken zag ze wel "genoeg" vruchtwater zei ze maar toen ik weg ging zei ze tegen mij dat ik het leven wel in de gaten moest houden
    Dit vond ik een beetje een vreemde opmerking
    Nu staat er op dat briefje ook vw nl
    Heeft dit iets met het vruchtwater te maken en zo ja wat betekend dit?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

1e lijn betekent dat er na overleg met de gynaecoloog is besloten dat je zwangerschap en bevalling onder controle bij je eigen verloskundige blijven.
    Het is niet erg dat er minder vruchtwater is, dat mag op het eind van de zwangerschap.
    Het is belangrijk dat je je kindje elke dag meerdere keren voelt bewegen. Dat is altijd belangrijk en staat los van het hebben van veel of weinig vruchtwater. We zeggen dat wel vaker eens een extra keer tegen mensen.
    vw nl betekent vruchtwater normaal.

Mirjam

3. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Oke bedankt
    Ik had dan nog een vraagje:Ik heb met de vk afgesproken dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en zij zei toen tegen mij dat ik dan niks hoefde te betalen Is dat dan nog steeds het geval ivm die overleg van de gyn?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

waarschijnlijk heb je dan een plaatsindicatie gekregen, dat wil zeggen dat je onder leiding van je eigen verloskundige in het ziekenhuis bevalt, maar dat er een speciale afspraak is met de arts, dat die er snel bij is indien nodig. Ik denk dat dat te maken heeft met de afwijking van je baby, er zal wel een kinderarts snel moeten kijken. Je hoeft dan inderdaad zelf niets te betalen.

Mirjam

Deel Deze Pagina