medische indicatie & ruggeprik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zaterdag, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Goedenavond,

ik heb bij mn eerste behoorlijk pijnlijke weeën gehad die ik slecht kon opvangen waardoor ik een evt volgende keer graag een ruggeprik zou krijgen. Ik zou mij tegen die tijd nog goed moeten laten voorlichten hierover in het zh.

Ik ben vorige keer naar het zh gegaan omdat ik dat op een gegeven moment zelf wilde, ik wilde iets tegen de pijn.
    Omdat zoon zijn hartslag dipte, heb ik uiteindelijk niet gekregen.
    Hij is met vacuüm geboren.

Wat nu mijn vraag is: ik heb nooit een rekening gezien van het zh. Alles is dus vergoed door de zorgverzekering.
    Ik weet dat ze alleen vergoeden als je een medische indicatie hebt, dus ik vermoed dat ik die achteraf gekregen, na het gebruik vd vacuüm.

Hoe zit dat met een medische indicatie als je graag een ruggeprik wilt omdat je vorige keer als erg pijnlijk ervaren hebt?
    Ik kan me niet voorstellen dat dat een medische indicatie is, of wel?
    De kosten zijn volgens mij niet op te brengen, zal behoorlijk wat kosten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

doordat het een vacuum was heb je inderdaad een medische indicatie. Pijnstillingswens is tot nu toe ook een medische indicatie. Wie weet veranderd dat ook nog eens in de toekomst, maar tot nu toe wordt het gewoon betaald door de verzekering.

Mirjam

Mirjam

Deel Deze Pagina