Zwanger maar hoelang?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik snap even niet meer hoe ik moet tellen. 5 februari was de eerste dag van mn laatste menstruatie en 17 februari heb ik pregnyl gezet. Hoeveel weken ben ik nu dan zwanger?

Vorige week in het ziekenhuis geweest vanwege bloed verlies. Er was toen alleen een zwangerschapsring te zien. De dokter zei dat ik nef 4 of 5 weken was zonder naar verdere gegevens te kijken. Ik moest toen bloedprikken en mn hcg was toen 1040.

Ik weet het nu echt niet meer. Jullie?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je telt terug naar je eisprong, als je zeker weet wanneer die was. Bij jou was dat op de 18e of 19e. Daar tel je twee weken bij op, dan heb je de zwangerschapsduur. De dag van de eisprong + 38 weken is je uitgerekende datum. Gefeliciteerd!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Eerste dag van laatste menstruatie is niet correct als je hormonen spuit. Tel 40 uur op bij je pregnylinjectie en dat is de dag van de eisprong. Op die dag ben je dan 2 weken zwanger :)

Gefeliciteerd meid :)

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik zou 19 februari als datum voor je eisprong aanhouden, dat betekent je vandaag (als ik het even snel goed berekend heb) 6 weken zwanger bent, je laatste menstruatie datum valt vokgens die berekening (is wel niet zo, maar voor sommige situaties hsndig om te weten, bv als je je opgeeft voor MvM ;)) is 5 februari, je uitgerekende datum is 12 november.
    Je bent namelijk 1 dagje verder dan dat ik ben :)

5. Je moest vandaag toch weer naar het ziekenhuis Shally? Hoe was het?

Deel Deze Pagina