Hallo, Ik post het onderwerp hier. Weet eigenlijk niet zeker of het hier hoort. Op maandag 18 augustus begon ik ongesteld te worden (dacht ik) op zaterdag 23 augustus zette dit pas door en had hevige krampen. Waren net terug van vakantie en manlief voelde zich ook niet lekker dus dacht dat het daar aan lag. Op vrijdag 30 augustus naar huisarts geweest omdat ik bleef bloeden en veel klachten had. Veel testen gedaan en geprikt. S'middags kreeg ik een ingeving en deed een zw test. Deze was knalpositief. Smiddags meteen echo gehad en niets te zien. Geprikt en HCG waardes waren 450. Waarschijnlijk zonder dat ik het wist zwanger en miskraam gehad. De maandag erop nog echo gehad en alles zag er goed uit. Er waren eiblaasjes te zien maar nog niet prominent om te springen. Waardes waren gezakt naar 147. Op maandag 8 sept. weer geprikt en hcg was nog maar 6.5. In de tussentijd ovu testen gedaan en werden niet heel positief maar wel dikker. Op 7 en 8 sept twee dikkere strepen en daarna loopt t af. Vorige week donderdag een zw test gedaan om te kijken of het hcg helemaal uit mn lichaam was maar deze test werd positief. De testen die volgden steeds dikker en maandag bloed laten prikken. Waardes waren gestegen naar 126. Met behulp van de ovu testen en calculator zou het kloppen. Ik had 23 augustus aangehouden als dag 1. Nu ben ik vandaag gaan prikken (krijg na 12 uur de uitslag) en krege echo om te kijken of er niks geks e zien was. Ei was gesprongen en verdikt slijm te zien in baarmoeder, wat zou kunnen betekenen dat ik zwanger ben. Maar... nu zei de gyn: je kunt geen eisprong hebben zolang er nog hcg in je lichaam zit. Dus de eerste dag zou pas 9 sept kunnen zijn. Dat zou volgens haar betekenen dat ik 2-3 weken max. zwanger ben. Maar de test van vorige week gaf al duidelijk posi aan. Nu lees ik op internet veel tegenstrijdigheden. Dat je wel een eisprong zou kunnen hebben bij laag HCG. Ze belt me vanmiddag over de waardes van vandaag. Maar ze gaf me het gevoel dat ik een beetje onzin uitkraamde. Dus: kan ik zwanger zijn? Volgens mijn berekening zou ik dan morgen 5 weken zijn. Klachten genoeg die ook steeds erger worden. Eerst dacht ik dat ik het verbeelde maar vanochtend hing ik boven de wc en als ik de trap opren moet ik mnn (.)(.) vasthouden omdat ze dan pijn doen.
Ik denk dat niemand je antwoord kan geven op de vraag of je zwanger kan zijn want het is een heel verhaal en er is veel in je lichaam gebeurd! Zeker aangezien de gynaecoloog het duidelijk ook niet helemaal schijnt te weten, denk dat er niks anders opzit dan gewoon afwachten. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! Succes.
Volgens mij zit het verschil in de berekening het wel of niet meerekenen van de 2 'gratis' weken. Zwangerschap wordt gezegd 40 weken na eerste dag laatste menstruatie, maar eigenlijk is het 38 weken na eisprong. Eigenlijk is dat eerste niet helemaal juist, omdat veel vrouwen niet precies na 2 weken ovulatie hebben, maar meestal weet je niet wanneer je ovulatie was, daarom wordt zo gerekend. Maar als je dus gaat tellen vanaf het moment dat je ei gesprongen kan zijn, volgens de gyn 9 sept, dan tel je daar dus 2 weken bij op voor de zwangerschapsduur. Dus dan zou je nu ruim 4 weken zijn. Misschien zit de gyn er een paar dagen naast dat je toch al bij een iets hogere HCG dan 6,5 een eisprong hebt kunnen hebben. Maar dan is er in ieder geval geen 2-3 weken verschil maar een week ofzo... Als je do duidelijk positief getest hebt zal dat zo rond de 4 weken zijn geweest. In ieder geval, als je HCG 6,5 geweest is en nu weer 126 moet dat wel van nieuwe zwangerschap zijn. Dus ik denk wel dat je nu opnieuw zwanger bent, alleen even afwachten of HCG doorstijgt. Hoop dat je goeie uitslag hebt straks
Hanneke... Tnx. Dit bedoelde ik ook. Gebeld door gyn. HCG waardes zijn gestegen naar 572. Ze heeft een eisprong gezien dus restwaardes van mk is uitgesloten. Het is goed vervoudigd tov maandag dus bbz is ook maar een kleine kans. Voor nu dus ZWANGER!!! En volgende week weer prikken en echo.