Hoe zit dat met twee-eiige tweeling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, ik weet hoe dat werkt: een dubbele eisprong :)
    Maar nu zat ik me gisteren ineens af te vragen: heb je dan altijd twee eitjes vanuit beide eileiders eentje, (dus een eitje links en eentje rechts?). Of kun je ook twee eitjes uit 1 eileider hebben, (of is dat misschien juist altijd het geval?).
    Zomaar even nieuwsgierig... :) Benieuwd of iemand het weet!

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik dacht bij beide 1....

waarom weet ik eigenlijk niet, hetgeen maakt dat je geen fluit hebt aan mijn antwoord ;):)

Ik lees mee!

3. raspberry

Hihi, ja, ik heb dat dus regelmatig, dat ik ineens door ga denken over iets en dan met zo'n stomme vraag op de proppen kom waar ik het antwoord niet op weet. Heel irritant :D
    Ik ging dus ook altijd uit van een ei links en eentje rechts, maar dat vraag ik me nu dus af, of dat wel klopt :)

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik vraag het me ook wel af inderdaad. Een aantal jaren terug heb ik kiestes gehad aan 1 van mijn eierstokken en deze eierstok werkt helaas niet meer.
    Ik vroeg mij dus af of het zo is dat ik alleen een 1-eiige tweeling zou kunnen krijgen, of ook een 2-eiige. Niet dat ik denk dat dat zo is.. maar vind het wel leuk om te weten haha:D

Ik lees even mee dus:p

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geen idee eigenlijk, maar met de clomid had ik met opvolging wel eens 2 eitjes links, en die waren beide gesprongen of weg als ik buikpijn had.....dus misschien kan het beide.

En 1 in elke en 2 in 1....

6. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik heb eens gehoord dat de beide eitjes meestal uit de zelfde kant komen ;)

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ohh dat is best gek eigenlijk hahaha.. Het zou dus wel kunnen..

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt aan elke kant een eisprong hebben, maar meestal is het zo dat er meerdere follikels aan dezelfde kant groeien. De meeste vrouwen hebben ook een dominante eierstok. Dus over het algemeen is het zo dat je een dubbele eisprong aan één kant hebt.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geinig..

10. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Een vriendin heeft onder invloed van hormonen spuiten aan 1 x 6 eitjes gehad en die mocht dus absoluut niet klussen!
    Dus kan heel goed van maar 1 eileider komen

11. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Volgens mij maakt het niet veel uit van welke kant ze komen ik had deze keer 2 eitjes links en 1 rechts volgens mij kan het allemaal:D

Groetjes saskia

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik kreeg mijn eerste echo met 6 weken ivm bloedingen. Ik had al eerder een MA en was weer bang voor hetzelfde.

De gyn checkte al eerste mijn eierstokken/eileiders om een bbz uit te sluiten. Tijdens het bekijken van mijn rechter eierstok kon ze zien dat er twee eitjes waren gesprongen.
    Eenmaal in mijn baarmoeder aangekomen waren er ook 2 kloppende hartjes te zien. :D
    Bloedingen kwamen van de dubbele innesteling.

In mijn geval kwamen dus beide eitjes van mijn rechter eierstok. :)

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb een spontane twee-eiige tweeling gehad. Mijn dubbele eisprong was eentje links en eentje rechts (kon het voelen, en bevestiging met echo).

Het kan inderdaad beide, dezelfde eileider dubbel of aan beide kanten.

14. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Mijn ervaring met clomid en spuiten is dat het beiden kan, heb zelfs een keer 2 eitjes aan een kant gehad en ook nog eentje aan de andere kant..

15. raspberry

OK, thanks dames, weet ik dat ook weer :)

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Het maakt niet uit hoor, welke eileider. Het kan aan alletwee de kanten 1, maar ook aan 1 kant 2 eitjes.

Ik had zelf aan 1 kant 3 eitjes, weliswaar door hormonen maar mijn linker doet het niet, alle eitjes zaten dus rechts, en zie mijn banner. Mijn 2eiige tweeling is morgen 4 weken oud!

Deel Deze Pagina