Zwanger, maar houden of niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Superstring, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met je beslissing en je zwangerschap!! Heel veel succes en ga ervan genieten!

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Persoonlijk zou ik het niet laten weghalen. In jouw overwegingen lijkt het mij dat het positieve er veel meer uit springt!!! Voorkom spijt achteraf....

Mijn zwager en zijn (inmiddels) vrouw zijn 12 jaar geleden ook ongewenst zwanger geraakt. Nog totaal niet klaar voor, veel te jong dachten ze, beide geen vaste baan, geen huis. Zij woonde toen zelfs nog in het buitenland en moest ervoor naar Nederland verhuizen als ze de kleine zouden houden.
    Ze hebben er uiteindelijk voor gekozen om het te houden. En gelukkig maar! Want het is mijn liefste neefje :)!!!!!!!
    haha maar dat terzijde... Ze zijn nog steeds bij elkaar. Wel ups&downs, maar waar is dat niet zo. Bij een ander lijkt het gras altijd groener maar overal is wel wat.
    Inmiddels hebben ze ook nog een dochtertje mogen krijgen, wel helemaal gepland! Happy end....
    Kijk om je heen...
    Het komt goed echt waar.
    Dan misschien met wat minder financiele middelen, met wat minder ruimte, met wat minder luxe. Die tijd komt nog wel. Als die kleine spruit straks wat groter is en jij kunt gaan werken dan komt dat wel... echt!!!
    Ik denk dat je spijt krijgt van een abortus. Dan heb je straks die leuke goedbetaalde baan, dat leuke mooie huis, die leuke auto, je nieuwe espresso machine etc...... en dan kun je er niet 100% van genieten omdat je altijd terug moet denken aan "wat als ik die kleine had gehouden"....
    Andersom zul je ook altijd denken wat als je de kleine niet had gehouden. Maar ik weet zeker dat als je die prachtige momenten met je baby hebt, dan wil je er niet eens meer aan denken.
    En ja, het zal wel zwaar worden... maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Man, je hebt een hbo achtergrond. Dat werken komt ook wel goed straks.
    In de liefde is niets zeker. Wie weet hoe het zal gaan tussen jou en je vriend??? Dat weet je nu niet, en ook niet als je een paar jaar verder bent en wel de financiele zekerheid, leeftijd etc hebt.
    Heel veel succes met je beslissing.

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime

Ohhh wat cool!!
    Sorry voor mijn te snelle reactie hierboven. Ik had nog niet gelezen dat jullie al besloten hadden :)
    Gefeliciteerd, en geniet van je zwangerschap en alle voorpret!!!!

4. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    gefeliciteerd meis,,

Ik zat ook in een k*t situatie, ben van mijn ex gegaan i.v.m. drug gebruik en alcohol, veel ruzie en al dus, samen stonden we op het huur contract ( een huis waarvoor ik 4 jr stond ingeschreven en hij 0 jr ) tog door de ellende besloten weg te gaan trug naar mijn ouders, 3 weken ltr bleek dat ik ook zwanger was. en heb goed met mijn tante gepraat wat ik moest doen omdat ik dus altijd in contact zal blijven of juist last van hem zou krijgen. (tog hem een kans gegeven om er te zijn voor zijn kind maar wel van de drugs afblijven... helaas 3 wk ltr viel hij weer trug naar het oude,, dus bij deze een alleenstaande moeder,, en het kind krijgt pa pas te zien als hij er naar gaan vragen of zij;)
    en... dat allemaal dat ik al een kinderwens heb vanaf mijn 17 e.
    dus wist het ook niet, nog geen week ltr raakte ik mijn baan kwijt.
    daar zat ik dan bij mijn moeder die maar 2 slaapkamers heeft voor broertje en haar zelf.
    nu nog trouwens..
    naar lange denken ben ik mijn gevoel gaan volgen heb het tog gehouden omdat ik al eerder 2 miskramen heb gehad,, en nu.. ben ik echt blij want alles gaat perfect.
    ik heb nu een uitkering en ben vollop aan het reageren voor een huis. dus maar hopen ook dat ik snel een huisje krijg zo niet dan heb i samen besloten met mijn moeder om de 2 e kamer te nemen voor de baby en ik slaap op de bank. dus een oplossing is er altijd wel..

maar wat ik dus wil zeggen doe niet iets waar je ltr heel erge spijt van kan krijgen,, volg je hart luister naar wat die zegt. geen twijfels dat maakt je gek.

5. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    ik lees het nu pas je houd het goed zoo..

gefeliciteerd nog maals, en geniet lekker van je zwangerschap het is iets moois;)

groetjess

6. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    Opeens ziet alles er zonnig uit! Ik ben superblij

7. Chai

Chai Niet meer actief

Wat leuk om telezen, geniet ervan en het komt vast allemaal goed! :D

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Geweldig meid, ik ben erg blij voor je.
    Het komt allemaal goed.

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn meid! jullie redden het wel! gefeliciteerd!

10. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    Ik heb vandaag een echo gehad en het hartje gehoord. Het bewoog zo lief. Wat een wonder ik ben verliefd :)

11. Leliana

Leliana Niet meer actief

Topic in de gaten gehouden ... wat een geweldige afloop! :D

Ik heb hier voor je liggen, een box, wipper(s), elektrische schommelstoelen, 4 vuilniszakken vol met jongenskleertjes (mt 44 t/m 74) , maxi cosi en een loopstoel!
    Als je niet te ver woont en het op kan halen mag je dit gratis hebben! Anders zou het toch naar een goed doel gaan...

Geniet van je zwangerschap! Het gaat allemaal erg snel!

Groetjes!

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Aaaaaah yes meis wat een geweldig nieuws

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb dit topic even gelezen en gefeliciteerd meid!!!
    Geniet lekker van jullie kleine wondertje :D:D

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    YESS...wat een geweldige afloop van dit toopic. Ik ben heel blij voor je! Geniet ervan hoor...voor je het weet heb je jullie wondertje al in de armen liggen :)

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gefeliciteerd meid! Geniet ervan en heel veel succes met alle rompslomp!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

In alle voors laat je je hart spreken, als ik het zo lees, en in alle tegens je verstand... en dat laatste is leuk, maar ook gebaseerd op je huidige levensomstandigheden en die kunnen heel snel veranderen. Ik bedoel: ja, je kunt je baan veranderen, maar je kunt ook de mazzel hebben van een werkgever die over een zwangerschapsverlof heen kan kijken en je toch aa gaat nemen. Of de mazzel van een groter huis krijgen. Dat weet je nu allemaal niet.

Ik zou mijn hart laten spreken: je krijgt geheid spijt van het laten weghalen van een kindje dat wel heel gewenst is... En dat kun je nooit meer terugdraaien dan.
    Carriere maken, groter huis, enz enz: dat kan allemaal later ook nog wel. Dit kindje is nu of anders nooit meer, (ja, wel weer andere kindjes natuurlijk, maar dat zijn dus dan wel altijd andere kindjes).

Dus ik zou het zelf wel weten :)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zie dat je je beslissing al genomen hebt :)
    Super! Gefeliciteerd!

18. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Als ik in jouw situatie zat zou ik het kindje zeker houden! Je bent oud en wijs genoeg, je gevoel zegt van dat je het moet houden. Je ouders zullen je echt wel helpen, en de vader van je kind wil het ook houden! De woonsituatie is minder maar daar komt ook wel weer een oplossing voor! Heb je een half jaar achtereen bij dat uitzendbureau gewerkt? Want dan heb je altijd recht op ww en op zwangerschapsuitkering, en na die uitkering weer ww.
    Je moet je wel beseffen dat je hele leven anders word maar het is het waard! Ik kan het weten: Was 18, hebben het kindje gehouden, heb 11 maand bij mijn ouders en schoonouders ingewoond, toen eindelijk een huis! Nu 7 jaar later heb ik geweldige zoons van 7 en 2 jaar. Als alles goed gaat de derde in aantocht! Hebben een mooi huis gekocht en nog altijd samen met de vader! Het is niet altijd makkelijk geweest maar ben echt blij dat ik voor mijn kanjer heb gekozen!!!Succes met je keuze, ga af op je gevoel!

19. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWW Sorry!!! Keuze is al gemaakt, had een stuk overgeslagen geloof ik!
    Gefeliciteerd, geniet ervan!!!

20. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Gefeliciteerd meid geniet ervan voor je het weet is het kindje er al.
    en willen jullie straks ook weten wat het wordt

Deel Deze Pagina