Vraagje over strippen en inleiden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mowtom, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi,

    ik ben nu 40 weken en 6 dagen zwanger. Mijn kindje was tot vorige week nog niet goed ingedaald. Nu moet ik morgen terug naar de vk en als t kindje goed is ingedaald kan ze me strippen zei ze. Ze zei ook dat als het niet goed was ingedaald dat het dan geen zin had om te strippen omdat het hoofdje er goed achter moet zitten. Vinden jullie dat ook?

    Ook vroeg ik me af...inleiden is echt in het ziekenhuis he? Met een weeen opwekmiddel of zo?

    Alvast bedankt voor het antwoord!
    Groetjes een wachtende en een beetje ongeduldig wordende mowtom
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MOwtom,

    en, is het gelukt? Als het niet is ingedaald, heeft het inderdaad geen zin om te strippen, je hebt de druk van het hoofdje nodig en wat gespannen vliezen. En inleiden is inderdaad altijd in het ziekenhuis middels een pilletje of gel die de baarmoeder rijpt of via infuus als je al wat ontsluiting hebt.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi,

    nou ze heeft t idd geprobeerd maar kon er niet helemaal goed bij met twee vingers. Het hoofdje schoot steeds een beetje omhoog. Ik heb nog wel de billen een beetje tegen druk gegeven maar helemaal optimaal ging het blijkbaar niet. Nu had ik gisteren wel bloedverlies (nu ook nog wat) en een beetje menstruatie gevoel in mijn buik, maar helaas heeft t nog niet doorgezet....
    Vrijdag naar de gyn in het ziekenhuis en wordt ik aan het ctg gelegd en krijg ik een echo. Eventueel zondag ook nog een keer en anders wordt het inleiden...jammer genoeg!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina