Wanneer hebben jullie het verteld of wanneer vertellen jullie het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SannedK, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SannedK

SannedK Actief lid

3 mei 2012
    138
    0
    0
    Ik ben momenteel 7 weken zwanger, met moederdag ga ik het aan mijn ouders en zijn ouders vertellen en volgende week vertel ik het aan mijn vrienden.

Ik vraag me af vertel ik het nou extreem vroeg of zijn er meer mensen die niet die niet de 3 maanden afwachten?

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe al behoorlijk heb toneelgespeeld, ik ga aan de andere kant van de bar bestellen en bestel voor mezelf alocholvrij bier, mijn schoonzus is tot nu toe de enige die het weet en werkt mee aan mijn complot haha. Maar woensdagavond heb ik een verjaardag en met hemelvaart is het bij ons op het dorp altijd feesten die 4 dagen duren. Als ik dan telkens niet zou drinken weten ze het direct. En dat is het hem nou juist ik wil ze eens compleet verrassen, kan wel weigeren maar ze zijn ook niet dom he.

Verder wil ik echt ongelofelijk graag een zwangerschapsbroek aan! Het is mijn tweede zwangerschap en pas mijn broeken nauwelijks meer! Haha

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet extreem vroeg. Wij hebben het met 6 / 7 weken verteld. Ik heb altijd bij mezelf gedacht, als ik een miskraam zou krijgen, zou ik dit ook willen delen met mijn (schoon)ouders en beste vrienden... Nu liepen wij al in het ziekenhuis en wisten onze naasten er allemaal van, maar anders hadden wij het ook zo vroeg verteld.

3. Maia

Maia Niet meer actief

haha mijn ouders wisten het een uurtje of 2 na de test, dus met 4 weken zwanger ;) en mijn schoonouders wisten het 2 dagen later. Dus nee hoor, je bent niet extreem vroeg. De 'broers/zussen' hebben we wel pas verteld na een paar goede echo's, en de echte 'rest' zelfs pas na de termijnecho, maar een groepje wist het dus al heel snel.

4. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Bij mij wist ook mijn familie en goeie vrienden het gelijk na de test.. had ze een whatsapp gestuurd met de zwangerschapstest hahahaha

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Alleen in NL wordt er door mensen gevonden dat je 3 maanden moet wachten, de rest doet er al niet aan.

Wij zijn trouwens mensen die zich nooit aan regels houden, zo ook niet met de trouwnamen en dus ook niet met wanneer je het zou mogen vertellen wanneer je zwanger bent. Bij de vmk wisten de mensen het meteen, deze zwangerschap heb ik wel gewacht tot 6 weken, omdat ik zelf even tijd nodig had om dingen te verwerken. Hoewel mijn schoonmoeder het wel eerder wist, omdat het gesprek er toevallig op kwam met mijn man en wij niet de types zijn die kunnen liegen. Hij probeerde het wat vaag te houden, maar moeders weten natuurlijk wel beter ;)

6. SannedK

SannedK Actief lid

3 mei 2012
    138
    0
    0
    Haha mijn ouders hebben nou nog niet zo'n moderne gsm dat ze whatsapp hebben. Mijn mama krijgt met moederdag een bloementje van .....

Tja ben nog altijd heel bang dat het fout gaat, maar dan zou ik het toch niet voor me kunnen houden en zou iedereen het ook te weten komen.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben het onze ouders en zusjes eigenlijk meteen na de test verteld dat we zwanger waren (binnen 2 dagen iig) en de eerste keer de rest (vrienden en overige familie) met 11 weken (hadden toen een goede echo gehad en opa van manlief was overleden en op de kaart stond een hartje achter onze naam, dus toen was het meteen bekend). Deze keer konden we het niet zo lang voor ons houden aangezien ik in de eerste helft van de zwangerschap heel erg duizelig en misselijk ben geweest en er ronduit beroerd uitzag en ik altijd gezegd heb dat ik er niet over of om zou gaan liegen (het is immers niet iets waar ik me voor schaam). Daarnaast had ik met 7/8 weken al een behoorlijke buik en kon ik het ook echt niet meer verbergen. Deze keer dus met 7 weken al verteld aan vrienden en familie.

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    mijn ouders, schoonouders en zusjes wisten het direct na de posi test.. ze wisten ook dat we bezig waren omdat we ook al naar ziekhuis ed zijn geweest..
    de rest van de familie wil ik het op mijn verjaardag gaan zeggen.. dan ben ik dus 8.5 week zwanger!
    ik ben er veel te blij mee om mn mond te kunnen houden haha!

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier ook meteen verteld. Na het testen.

10. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het eerst enkel aan een enkel paar goeie vrienden verteld, de grote klok en familie heeft moeten wachten tot 8 weken, toen hadden we een echo met kloppend hartje gehad :)
    Ik had echt géén zin dat iedereen het zou weten moest het zijn misgelopen,maar dat hangt per persoon van de situatie en je familie af natuurlijk.

11. Soekebullie

19 apr 2012
    45
    0
    0
    Wij kiezen er toch voor om de termijn echo af te wachten.. Ik moet er niet aan denken dat het zodadelijk nog fout gaat en ik dit ook met iedereen moet delen... Nu is het lekker ons geheimpje en daar genieten we extra van... Volgende week woe is het zover... Dan zijn we volgens de 1e echo ruim 12 weken.. Op onze 1e echo waren we 8 wk en 2 dgn, er was al duidelijk een kloppend hartje te zien, maar toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen..

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Je moet doen wat je wilt. Inderdaad is het ook leuk om het op een leuk moment te vertellen, zoals moederdag/kerst/O&N/je verjaardag. Omdat dat bij ons 2x het geval was rond de 10 weken, hebben we het dan verteld. Toen konden we ook meteen een echo laten zien. Dat vond ik wel extra leuk en ook fijn voor mezelf om wat meer zekerheid te hebben.
    Mijn broer en schoonzus vertellen het altijd meteen als ze getest hebben, maar ik weet dat mijn en zijn ouders dat eigenlijk niet zo heel leuk vinden, omdat zij het dan ook heel spannend vinden. Dus het was ook niet zo moeilijk om het geheim te houden.
    Ik had het wel een aantal goede vriendinnen verteld direct na de test. Kon ik af en toe m'n hart luchten en babbelen over kwaaltjes, enzo.

13. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Wij liepen al in het ziekenhuis dus een aantal mensen (mijn ouders, beste vriendin) wisten dat het er al aan zat te komen.
    Dus toen ik de test had gedaan heb ik het hun ook direct verteld.

Mijn partner had het gelijk aan een goeie vriend verteld en aan zijn broertjes (zijn ouders leven niet meer).

Verder hebben we wel eventjes gewacht. Ik heb het aan de buitenwereld pas bekend gemaakt met 16 weken. Aantal mensen viel het al op dat er iets was, als ze het vroegen zei ik wel gewoon dat ik zwanger ben. Maar zoals ik al zei "voor de buitenwereld" heb ik wel gewacht maar echt naaste mensen wisten het wel direct.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik vind het moeilijk!
    Ook wij hadden het meteen verteld aan vrienden en familie.
    Alleen werd het helaas een mk,dus het moeilijkste was erna om iedereen waar je niet wekelijks mee omgaat het slechte nieuws weer moeten te vertellen.

Nu in de 2de ronde na mk weer zwanger.
    Ook ik kan het moeilijk voor me houden maar ik MOET mezelf beschermen!
    En dan denk ik "stel dat ik het toch nu ga vertellen, vinden mensen dit niet raar?"

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    de eerste keer hadden we het na 6 weken verteld toen hadden we nml een echo gehad en een hartje zien kloppen. helaas ging dat met 8 weken fout en baalde ik ervan iedereen te moeten vertellen dat het fout zat.
    tweede keer alleen de ouders verteld met 9 weken en de rest na de 12 weken echo.

16. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    ik ook een mk gehad vborige maand had het meerdere personen verteld dat ik zwanger was..nu weer zwanger gelijk na miskraam, Totaal niet Verwacht...heb het nu maar aan 2 mensen verteld mijn Zusje en schoonzus..meer niet..komt met 12 weken wel..:)

17. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Verteld een week na de positieve test. Aan onze ouders en broer en zus. De rest heel even gewacht.

Onze ouders al zo snel, omdat er ze wel wat leuk nieuws konden gebruiken.

En hoe reageerde ze op haar moederdag cadeau?

18. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben gewacht tot na de (gunstige) uitslag van de combinatietest. Om de simpele reden dat we er echt geen zin in hadden om de consequenties van een eventuele slechte uitkomst met jan en alleman te bespreken.
    Beide keren heb ik het aan één iemand verteld, van wie ik wist dat ze het voor zich zou houden, om het er toch over te kunnen hebben met iemand anders dan m'n vriend. Maar ik wilde het echt zo beperkt mogelijk houden.

Ik vond het niet zo heel moeilijk om het te verbergen. Mijn ervaring is dat mensen in mijn omgeving er totaal niet mee bezig zijn, of iemand nou precies eet en drinkt en aantrekt wat zij altijd al deed, of dat iemand heel misschien wel of niet zwanger zou kunnen zijn. Maar goed, dat kan aan mijn omgeving liggen.

19. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ouders wisten het meteen na de test en we hebben het bekend gemaakt bij iedereen na de 12 weken echo (combinatietest)
    Na een eerdere mk behoorlijk voorzichtig geweest met vertellen, toen hebben we het vrijwel meteen wereldkundig gemaakt en ik heb mij (emotioneel) behoorlijk gestoord aan al die goedbedoelde dooddoeners.

20. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Doordat wij in de mmm liepen wisten veel mensen dat we bezig waren...dus toen het gelukt was wisten de ouders en broers en zussen het meteen helaas ging dit mis tot 2x toe...en al die reacties...enorm lief maar soms kregen we er beide kromme tenen van...de goed bedoelde reacties van sommige mensen kunnen zo stom zijn dus bij deze zwangerschap hebben we samen bedacht om het helemaal voor ons zelf te houden...we leven nu heerlijk in alle rust in onze eigen baby bubbel en dat bevalt prima...
    Kan het buikje prima verstoppen onder wijdere tuniekjes en truien en we leven van echo naar echo...na een goede termijn echo gaan we het leuke nieuws vertellen...
    Wel handig want ik zou een hsg krijgen en we hebben dit nu aangehouden als smoes dat ik eind juni dus naar het zh moet...en tot nu toe gaat iedereen daarin mee :D
    Zijn wel aan het kijken of we het op een ludieke manier kunnen vertellen maar ook daar zijn we nog voorzichtig in...
    Na 2x een mk en ma ben je dubbelop voorzichtig :D
    1 juni hebben we weer een echo ben dan 9,5 week zwanger en dan 2 weken later weer eentje dus we hopen op een super resultaat :D

Veel plezier met vertellen!

Liefs

Deel Deze Pagina