Ik voel me schuldig t.o. mijn grotere zoontje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Mijn drie weken vakantie zitten er bijna op en wat heb ik ondernomen, leuke dingen gedaan met mijn grote zoon van net 7 ?........ bijna niks. :rolleyes:

Ik voel me nu hartstikke schuldig, andere kinderen gaan met hun ouders op vakantie, naar pretparken, zwemparadijzen enz. en ik heb gewoon geen puf, zin om wat dat ook te ondernemen. We zijn wel een keer naar het zwembad gegaan en naar het dierenpark, maar ik erger me veel sneller aan veel mensen bij elkaar.

Daarbij zijn mijn vriend en ik ook nog naar huizen aan het kijken en dat is al heel wat op een dag voor mij.
    Normaal gesproken mag de t.v. alleen 's middags een uurtje aan, als ik ga koken en nu zit hij al 's morgens al een paar uur te kijken. Hij vind het helemaal te gek en ik hoor hem niet klagen, maar zo wil ik het gewoon niet. :oops:
    Vandaag maar weer eens paar uurtjes zwemmen met frisse tegenzin....

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Is er geen opa, oma of vriendje waar hij iets leuks mee kan doen ?

Na je 3 weken vakantie heb je nog weekendjes vrij toch ? Misschien heb je dan meer puf :) En samen gezellig in de tuin zitten of iets dergelijks, gewoon lekker kletsen of spelen....misschien is dat ook wel belangrijk voor hem. Toch speciaal want mama is er normaal overdags niet omdat ze moet werken. Misschien als je het hem uitlegt waarom je niet zoveel met hem onderneemt, dat ie het best begrijpt :)

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik probeer inderdaad wel spelletjes met hem te doen of samen wat te bouwen met de lego.
    Maar ik denk steeds dat ik hem tekort doe door niet op vakantie te gaan, de grotere dingen, zeg maar.
    Ik neem het wat te zwaar op denk ik, weeeer die hormoontjes?!
    Opa en oma, daar gaat hij volgende week een paar daagjes heen en die doen veel meer met hem, maar hij is blij als hij weer bij mama is.
    Dat zegt ook veel gelukkig ;)

4. tomlover

tomlover Lid

6 jul 2008
    45
    0
    0
    Telecommunicatie
    Heey Dot!

Opa's en oma's hebben daar ook hele andere tijd voor. hoe leg ik het uit, jij verzorgt je zoon altijd. en hun zijn ervoor om hem natuurlijk te verwennen.. als je het uitlegt komt het goed, hij is zowieso toch gek met mama.
    ik vindt het juist een goed teken dat hij niet wordt opgevoed met de illusie dat alles maar groot moet, of dat er alleen lol kan worden gemaakt op een vakantie. gelukkig zit er geen prijs aan mama liefde! xx

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

met extra tv doe je je zoon al een groot plezier denk ik, dat vinden mijn neefjes tenminste altijd al helemaal geweldig :D

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom zou je je kind tekort doen als je niet op vakantie gaat? Niet rot naar jou bedoeld hoor, maar gewoon in het algemeen: alsof een kind alleen gelukkig kan worden als je minimaal 1 keer per jaar op vakantie gaat! Het moet niet gekker worden!
    Dan moeten al die bijstandkindjes wel bijzonder ongelukkig zijn... By the way: wij gaan ook niet elk jaar en dat zullen we ook niet gaan doen als ons kleintje er is... Vakantie is hardstikke leuk, maar thuis zijn kun je ook gewoon leuk maken... Ben als kind ook heel vaak niet op vakantie geweest en mijn moeder zorgde gewoon altijd dat er goed speelgoed was: viltstiften en kleurboeken, leuke leesboekjes, lego, poppen, blokkendoos: van dat speelgoed waar de fantasie echt mee gestimuleerd wordt... Wij hadden niet zoveel kinderen in de buurt wonen toen ik op de basisschool zat, dat was wel eens lastig: de zoveelste dag in je eentje spelen was minder leuk, maar ach, ging ook veel logeren bij nichtjes en dat was ook prima.

Ik vind het juist wel goed als een kind merkt dat je niet altijd maar op vakantie hoeft. Voor mij blijft vakantie daardoor bijzonder en daardoor geniet ik er ook steeds weer dubbel en dwars van! dat zal voor je zoontje niet anders zijn!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ben het er mee eens dat er niet altijd grote dingen gedaan moeten worden als het vakantie is. Ik ben met mijn ouders nog NOOIT op vakantie geweest! Sterker nog de eerste keer was toen mn 2e zoontje 9 maanden was.

Maar ik herken t ook hoor...dat gevoel van te kort doen.
    Je wil wel vanalles...maar t gaat ff niet.
    Die 2 van mij (9 en 11) zijn nu bij opa en oma op de camping. Kreeg gister n telefoontje met n heel verhaal hoe leuk t allemaal was (waren naar n strandje geweest nml). Was ff slikken want wil dit graag mee doen met hun. Maja loop op mn einde met de zwangerschap dus ik ga als t ff kan nergens echt heen...na 30 minuten met hun mee lopen (zij lopen sneller als ik...net als papa...mama waggelt teveel en had al kortere beentjes) ben ik al op.
    Maar gelukkig miste ze mama ook wel n beetje boel :)

Maar weet je, dit is ook n goeie levensles natuurlijk. Soms kunnen dingen even niet anders. Jij bent nu zwanger...maar jij of n ander lid van het gezin had ook ziek kunnen zijn ofzo. Dan kan t ook ff allemaal niet.
    Even rekening houden met n ander als de ander ff niet helemaal mee kan gaan met de dagelijkse dingen of n vakantie ofzo.
    Ik denk dat je kindje t ook niet leuk zou hebben als mama tegen dr zin naar dingen zou gaan. Daar verwacht hij ook dat mama leuk mee doet, toch? En dat gaat nu helaas ff niet.
    En dit is maar 1 vakantie uit...nou hoeveel zouden er nog komen denk je?
    Ik heb me al voor genomen om dan straks als de kleine er is en we weer helemaal draaien als gezin, n paar dagtochtjes weg te plannen...misschien n weekendje ofzo zelfs.
    Komt allemaal weer goed hoor!

*knuffel*

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dot,

Ik heb precies het zelfde, door mijn BI kan ik ook niks met mijn zoontje van 2 ondernemen...

En tja dan is extra tv kijken toch niet zo erg! Hij vind het vast hartstikke leuk. Misschien moet je nog wat dingen bedenken die hij leuk vind maar die normaal niet mogen. Weet ik veel een ncahtje bij jullie in bed slapen. De hele dag in piama lopen en film kijken. De tuin overhoop halen. Misschien iets voor het nieuwe huis, dat je nu al vast denkt over zijn kamertje...
    Het is nu even eenmaal niet anders! Gewoon het beste ervan maken. en dat dat anders is normaal daar kan je weinig aan doen.

Jooze

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    We hebben helaas geen (nog) geen tuin, dus we moeten er echt op uit trekken, naar het park, bos ofzo.

Maar bedankt voor alle fijn reacties!

We kopen straks een leuk spel in de stad en gaan dat samen doen. ;)
    Inderdaad volgend jaar is alles alweer anders....

Deel Deze Pagina