welke kraamzorg instantie!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwebbelengel, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

heb geen idee of ik dit onderwerp ook hier kan en mag posten!!

via mijn vk heb een berg aan informatie mee gekregen over de verschillende kraamzorginstantie's.
    nu hebben mijn man en ik dit samen bekeken, alleen overal is wel een maar!!! pffffff;)
    bij de een doen ze niets met je huisdieren, bij de ander noemen ze alleen de moeder en het kind terwijl ik denk dat mijn man en dochter meer begeleiding nodig gaan hebben dan ik zelf ( hihihi)
    en bij de ander kunnen ze niet garanderen dat je 1 dezelfde kraamhulp heb, nu beval ik in de zomervakantie dus zal het naar alle waarschijnlijkheid toch lastig zijn.

ik woon in de kop van Noord-holland, hebben jullie goede ervaringen met een van de buro's daar.

bij mijn dochter kwam Particura, maar doordat ik zelf zo veel deed, was die hulp na 2 dagen al verdwenen.
    Particura heeft nu volgens mij geen kraamzorg meer,!!!

wat vonden jullie belangrijk??

2. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik vond het ook superlastig om te kiezen en heb mijn keuze uiteindelijk bepaald op basis van de instantie die hun marketing het beste voor elkaar hadden, haha! Zegt echt geen donder natuurlijk, maar het is ZO lastig als je er de ballen verstand van hebt. Gelukkig werd ik bij de intake wel bevestigd (voor zover dat kan) door de regiomanager, want die vond ik erg chill.

Misschien is het voor jou handig om aan vrienden, familie en bekenden in de buurt te vragen welke kraamzorginstelling zij hadden gekozen en hoe hun dit bevallen is? Dan kun je je wat beter oriënteren en een goede keuze maken.

Succes!

3. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik vond t belangrijk dat er iemand kwam die met honden overweg kon.
    En graag 1 dezelfde. Dit heb ik bij verzekering aan gegeven.
    Zij hebben me toen een instantie aangewezen.

Van deze instantie kreeg ik bericht wie mij kraamverz. Zou zijn.
    Vond t al erg raar dat je dat al zo vroeg kon zeggen.
    Maar omdat het een zelfstandig iemand was konden ze dit dus.....
    Deze mw. Heeft een afspraak gemaakt. Die ze ivm migraine af zei via sms.
    Waar ik niet zo blij mee was. Nieuwe afspraak gemaakt. Ze wist dat ik die ochtend weg moest. Ze kwam zeker een half uur te laat zonder te bellen.
    Toen ik hier iets over zei reageerde ze erg nonchalant.
    Ook duurde het gesprek toch wel meer dan een half uur, terwijl ik nog een kwartier had.
    Ik heb mijn eigen afspraak moeten bellen dat ik later was.
    Achteraf voelde ik me dus helemaal niet goed bij en heb me afgemeld bij deze jnstantie.

Heb me nu aangemeld bij de instantie die hier in de buurt zit.
    (vorige kraamverz zat ook op n uur afstand)
    Ik krijg er dan ws wel 2 maarja die "eis" moet ik dan maar van me afzetten.
    Heb er wel een beter gevoel bij.
    Het is dus erg moeilijk. En je kunt altijd een verkeerde keus maken ookal heb je bepaalde eisen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik heb nu voor de derde keer een andere instantie. De eerste kreeg ik gewoon aangewezen door de zorgverzekeraar. Was waardeloos, de kraamverzorgster die bij de bevalling was had een reistijd van een uur, waardoor ze te laat kwam en de overige dagen kreeg ik weliswaar best een leuke, maar die kwam ook van ver.
    De tweede heb ik zelf uitgezocht, omdat mijn beste vriendin daar werkte en bij mij zou komen kramen, maar omdat zij zelf in de ziektewet zat, ging dat toch niet door. Ook deze kraamverzorgster was bijna te laat, omdat ze weigerden iemand te sturen toen ik belde voordat de verloskundige er was, terwijl al bekend was dat het waarschijnlijk weer vlot zou gaan.

Nu heb ik een andere uitgekozen die hier het grootst is in de regio. Twee vriendinnen van me hebben er gewerkt en zij zijn er vrij positief over. Ik zie het wel, ze zitten in elk geval hier in de buurt en staan goed bekend. Dat met honden en andere kinderen kun je gewoon aangeven tijdens de intake hoor, dan houden ze daar rekening mee. Het is in niemands belang om een kraamverzorgster die bang is voor honden in een gezin met honden te plaatsen, tenslotte.
    Ik heb nu ook aangegeven dat ik het belangrijk vind dat er iemand komt die ook oog heeft voor de oudste kinderen, zodat hun leventje gewoon gezellig doorgaat en ze niet te veel last hebben van de kraamweek.

Deel Deze Pagina