Zwanger en zo onzeker!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MamaOktober13, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Hallo lieve allemaal,

Ik las al een tijdje mee zo af en toe, nu ben ik zelf zwanger en ben mega onzeker over wat er allemaal komen gaat.

Ik ben 22 jaar mijn vriend 30 jaar zijn bijna 4 jaar samen waarvan we 1 jaar samen wonen.

De wens voor een kindje was ontzettend groot, dinsdag hadden wij dan ook een positieve test in handen super blij natuurlijk! maar ook meteen allerlei twijfels zoals; gaat de zwangerschap goed, hoe ga ik het op het werk vertellen en wat vinden ze er van als ik minder wil werken, hoe gaat het financieel? natuurlijk wel berekend maar je weet nooit precies wat het echt kosten gaat, hadden we niet nog paar jaar moeten wachten ? ik ben nog jong, echt heel stom, ik weet het! We willen het zo graag en nu ben ik eindelijk zwanger na 15 maanden en dan heb ik deze gedachtes.. Mijn vriend die is zo relaxt die zegt altijd maak je niet druk alles komt echt wel goed.

Hebben het nieuws ook verteld aan ouders, schoonouders, broers en zussen en die waren super blij natuurlijk. Ik kan me zo druk maken om wat andere denken en vinden.

Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook zo gehad?

Sorry voor mijn je gezeur! Ben gewoon ontzettend onzeker

2. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    hoi ik ben op mijn 19de moeder geworden leeftijd zegt niks hoor ik ben nu 23 en zwanger van de tweede ben zo blij!! maar goed ook als jou had ik die twijfels van redden we het wel enzo ik heb geen werk maar toch hebben we een koophuis en alles en kunnen goed rond komen meid maak je niet te veel zorgen en veeel liefde geven is het aller aller belangrijkste

3. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meid, ik was zwanger op mn 18e, en bevallen op mn mn 19e, en ik ben bijna 24 en zwanger van de 2e. Leeftijd zegt helemaal niks meid. Wij hadden 1 inkomen bij onze 1e, en woonde ook al samen.

Begin niet te laat met spullen in huis halen, anders ben je teveel kwijt in een keer. Wij zijn begonnen met 12 weken om veel spullen in huis te halen, zo scheelt dat je heel veel als de kleine er eenmaal is. Tenminste zo zien wij het. En de babykamer net zo, begin wat vroeger met sparen, zodat als je een nieuwe babykamer wil dat je die dan gewoon kan betalen :)

Zet alles anders even op papier, waar zie je tegenop? Wat kan je er tegen doen om je twijfels weg te schuiven. Alles wat je denkt nodig te hebben. Wil je een cursus volgen ja of nee. Gewoon even samen met je vriend aan tafel gaan zitten en alles op te schrijven. :) Het komt allemaal goed meid!! :)

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk dat het feit dat je je zoveel zorgen maakt, alleen maar aangeeft dat je een goede en zorgzame moeder zal zijn. Je wil het beste voor je kindje. Het komt goed meid!

5. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik herken me precies in jou verhaal!
    Zolang een kinderwens en dan nu is het zover en slaat toch het onzekere toe!
    Ik heb me voorgenomen om het gewoon op me af te laten komen, het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen denk ik gewoon..
    Ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend 26, zijn 6 jaar samen en 1,5 jaar getrouwd en helemaal gelukkig nu.
    ik denk zelf dat ik net zo ver als jou ben 4 weken en 6 dagen,,, dat mijn eisprong eerder is geweest maar dat zie ik met de echo wel :D

Heb jij al een afspraak bij de verloskundige staan?

Meid geniet ervan en laat alles op je af komen het komt allemaal goed!

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik weet absoluut niet waar die gedachten vandaan komen, zo raar.. Ik kan me ook ontzettend druk maken wat andere mensen er van vinden, terwijl mijn vriend daar echt lak aan heeft! We hebben helemaal niks te klagen en wil dat graag ook zo voor ons kindje en inderdaad liefde is het aller aller belangrijkste! Daar zal het nooit aan te kort komen. Misschien moet ik gewoon wennen aan alles wat er nu komen gaat.. Het is ook zo spannend allemaal! Mijn vriend is niet z'n uitbundig iemand, bij hem moet het nog allemaal een beetje landden denk ik!

Ja, als alles na de 12 weken in orde is gaan we beetje bij beetje alles kopen, en vanaf nu er flink tegen aan met sparen nu het nog kan :). Na de eerste ego gaan we er even voor zitten :).

7. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je bent absoluut niet de enige met die gedachten hoor!
    Ik heb ze ook, financieel, en vooral wat anderen ervan vinden en dan met name mijn collega's en waarom? geen flauw idee!

Ja idd leuk is dat he, dat je dan nu eindelijk wat kopen mag!!!! Ik heb al 2 shirtjes gekocht met i love mama en i love papa haha kon net niet laten hihi!

Heb je al een datum voor de eerste echo?

8. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    @mamainspe

Bedankt voor je felicitatie en je ontzettend aanmoedigend en lieve bericht!

@daan22

Dankje voor je felicitatie, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik ben 23 als in bevallen ben, jij ook nog? Gek he die gedachten ik denk dat ik die maar is los moet gaan laten en gewoon lekker moet gaan genieten het is zo bijzonder om zwanger te mogen zijn!!

Nee heb nog geen afspraak gemaakt, ben nog in twijfel welke VK.. een praktijk waar ouderen VK's werken die echt doen wat ze moeten doen volgens mijn schoonzus erg zakelijk wat zij er prettig vond, nooit ingeknipt etc.. de andere zijn wat jongeren VK's dusja wat is wijsheis..

En jullie al de eerste afspraak staan ?

Oh wat leuk !!! Super schattig ik heb nog niks gekocht, heb op dit moment griep dus blijf lekker binnen! Maar als ik beter ben ga ik dat denk ik ook doen! denk dat ik daar ontzettend vrolijk van word!

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!en ik was 22 jaar toen ik mama werd van mn eerste en 24 jaar toen ik mama werd van mn tweede en nu kriebelt het alweer. Dus komt helemaal goed...het hoort erbij dat je over die dinge nadenkt! deed ik bij elke zwangerschap, maar kwam ook omdat ik wist dat ik echt zwanger was en er dus echt een kleintje onderweg was (dromen erover is toch anders...) Lekker gaan genieten!!het is zo mooi om mama te mogen zijn!!

10. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!!

Ja dan ben ik ook nog 23 :)
    je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Of ze nou jong of oud zijn ze hebben niet voor niets hun diploma en een baan gekregen, zo denk ik dan maar...
    Ja ik heb gisteren gemaild en vandaag werd ik netjes terug gebeld, wij hebben over 3,5 week de intake staan, de echo mag ik zelf naar toe bellen voor in week 13 (L) dan ben ik 10 weken
    Bij mijn verloskundige werken 5 vrouwen volgens mij alllemaal tussen de 25 en 35...
    lijkt mij juist wel weer leuk om door een jongere vrouw begeleid te worden....

aah beterschap hopelijk ben je snel weer beter!

Ach ja ik wou niet echt wat kopen voor de echo,,, mjh zag ze op internet en heb ze maar gewoon besteld haha...

11. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamaoktober13, allereerst gefeliciteerd!!
    Jouw zorgen zullen ook wel door de hormonen komen. Maak je niet te druk, alles zal op zijn plaats vallen en er zijn gezinnen die nog in vele ergere omstandigheden zitten en die het ook redden! Je bent wel jong, maar niet te jong. Je moet er juist trots op zijn dat je op jouw leeftijd de beslissing hebt genomen om een kindje te nemen!! En je moet al helemaal niet bang zijn over wat andere denken!!
    Ik zelf weet nu ook pas sinds deze week dat ik zwanger ben van de tweede. 4w5d, dus snap wel je bezorgdheid. Ik maak me ook zorgen of alles goed zal verlopen, maar probeer wel enorm te genieten!!
    Dus geniet ervan. Zet alles rustig op een rijtje en dan zie je dat jullie er wel komen!!

12. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    5 maart hebben wij de eerste echo wou dat het al zover was dan wist ik zeker dat het goed was en onze dochter vertellen dat ze grote zus word

13. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    LIeve allemaal,

@Poely en mamahop jullie ook van harte met jullie zwangerschap!

@mamahop spannend! Leuk dat jullie het dan kunnen vertellen tegen jullie dochter!

Ik vind het zo ontzettend fijn te lezen dat er meerdere zijn die deze twijfels, onzekerheden hebben, het zullen vast de hormonen zijn !! Ik denk dat ik me onzekerheden eens los moet laten en gaan genieten!.. Alles gaat in de tijd op zijn plek vallen.. Bedankt Dames!!

@Daan, spannend! over 3,5 week eerste intake! en dan de echo! Echt iets om naar naar toe te leven! Ik zal volgende week ons ook eens aanmelden. SPANNEND!

Liefs!

14. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaa vind het ook erg spannend en heb er ook zin in!
    Ja leuk!

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

16. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je felicitatie minimuis

Jullie ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Precies rond die tijd verwachten wij ook ons kindje:)

17. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Hoi,

Ik ben 22 jaar mijn vriend 23 we hebben al 6 jaar een relatie en zijn net verloofd.
    We zijn bezig voor een kindje.
    Mn moeder staat niet achter onze relatie en aankomende huwelijk en wil er niks mee te maken hebben.
    De rest van de familie broers en zussen zijn hartstikke blij voor ons. Mijn moeder heeft totaal geen begrip voor Het feit dat kinderen krijgen voor ons erg onzeker is...erg jammer.
    Daar staat ze ook niet achter...en ze zou dan ook geen oma willen zijn voor ons kindje.
    Financieel doen we het van 1,5 inkomen:) En dat redden we wel. We wonen samen al een paar jaartjes

18. Fiona85

Fiona85 Lid

11 feb 2013
    74
    0
    0
    He meid,
    Ik herken het ook wel voor een deel wat je zegt. Het komt dan zo dichtbij en t lijkt alsof je dan ineens veel meer gaat nadenken.
    Had vanmorgen ook een positieve test. Dolgelukkig maar ook angstig! Vooral omdat het dan nog zo pril is. Ik heb dan dat ik me er aan ene kant aan wil hechten al maar aan de andere kant vind ik dat eng omdat ik bang ben dat ik teleurgesteld word. Maar ook financieel.. Ik zit in mijn laatste half jaar (afstuderen) en ik kan dus niet direct na mijn studie aan het werk.. Moeten het dan op 1 salaris doen. Redden we vast wel. Lukt nu ook om iets te sparen, maar ik wil graag zorgeloos financieel haha.
    Maja wie niet!
    Ik hoop echt dat je ervan gaat genieten. Ga ik ook proberen. En dat je 22 bent is ook tof aan de ene kant. Ik had zelf ouders die eind 30 waren toen ze mij kregen en vond dat altijd minder leuk.
    Maja t gaat ook om hoe je met de tijd meegaat! Maar jouw leeftijd..als je jonger bent is de kans dat het misgaat een stuk kleiner. Niet dat dat voor iedereen geldt maar misschien geeft het je ietsje rust.
    Geniet er aub van!! Tis zo'n wonder!!
    Kijk eens op youtube: de schepping van de mens
    Dan zie je hoe bijzonder is dat het lukt!!
    Liefs

19. Fiona85

Fiona85 Lid

11 feb 2013
    74
    0
    0

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ooh wat herkenbaar.
    Ook ik had afgelopen weekend een positieve test in handen. Hier dan wel is waar niet helemaal gepland voor dit moment. Maar wel altijd gewild. En ook in eens helemaal gestresst. Wat moet ik doen, wat moet er allemaal geregeld worden, hoe gaat dat dan, gaan we het vertellen en wie wel en niet en wanneer. Ik vind het dood eng!:$
    De hormonen beginnen lijken er iig volop aanwezig. De nodige zinnen als jij bergijpt me niet en hoe kan je zo relaxed zijn zijn al gevallen. Gelukkig heeft mijn vriend mij na die uitbarsting toch nog gerust kunnen stellen, en na een wandeling buiten samen, voelde ik me een stuk geruster en besefte ik steeds meer wat er aan de hand is.

We're gonna be parents! :)

Deel Deze Pagina