even afreageren!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door matje, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

gisteren naar de vk geweest
    alles is goed gelukkig
    kindje is wel heel erg klein maar niet zorgwekkend klein
    toen begon ze over de bevalling

waar ik wou bevallen?
    nou met mijn achtergrond graag in het ziekenhuis

moet je dus zelf een gedeelte betalen omdat je een verloskamer huurt, zonder medische indicatie
    aan de ene kant heel erg logisch
    maar ik heb epilepsie
    is dat geen reden genoeg dan om in het ziekenhuis te bevallen?

zij vond van niet.
    nou.... daar ging weer een paar honderd euro die ik voor de kleine had gespaard! :evil: :evil:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kunt dat navragen toch?
    Dat is niet iets wat zij beslist toch?
    Ik ken epileptie niet in combinatie met bevallen...maar kan me heel goed voorstellen dat je per se in het ziekenhuis wilt bevallen.

Dan is het jammer van het geld, maar je eigen geruststelling gaat toch voor neem ik aan.

Elmo

3. matje

matje Niet meer actief

ja uiteraard
    het geld zelf is zozeer het probleem niet hoor, begrijp me niet verkeerd :)
    en natuurlijk gaat de gezondheid van het kindje (en mij) voor
    maar ik had verwacht dat een ziekte zoals epilepsie wel een medische reden was.

raar maar ja!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan je de vk afdeling van het ziekenhuis niet even bellen om te informeren wie beslist wanneer je medische indicatie hebt?

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik vind het zoiezo belachelijk dat je een eigen bijdrage voor een bevalling in het ziekenhuis moet betalen.

6. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ik schrok ook van het bedrag. Gelukkig kan hoef ik pas volgend jaar te bevallen maar ik gooi me verzekering om voor 1 jaar zodat ik het wel vergoed krijg. Dit natuurlijk wel eerst nagevraagd of het mogelijk was. Het werd mezelfs aangeraden.
    Dus voor mensen die volgend jaar gaan bevallen en bij de trais zitten je kan het omgooien.

7. matje

matje Niet meer actief

dat is een goeie tip
    geld helaas niet voor mij maar hopelijk wel voor anderen

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

heb van meerdere mensen gehoord die ooit vroeger last hadden gehad van flauwvallen dat dat wel als medische indicatie gezien werd, dus als ik jou was zou ik dat nog eens navragen...
    Je epileptie is dan nog wel actueel, neem ik aan? Als het jaren geleden is en je hebt nergens meer last van, kan ik me me wel een beetje voorstellen dat je geen medische indicatie krijgt, maar als je nog met enige regelmaat een aanval hebt...

9. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Toevalig belde ik pas met agis dat is mijn zorgverzekerraar en ze zei als ik een comfort pakket zou nemen je niks hoeft te betalen ook niet voor de kraamzorg! Ikweet niet hoeveel extra ik dan betaal maar zou niet meer dan 30 zijn denk ik!

10. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

en als je ingeknipt of scheurd hoef je ook niks te betalen want dan is het medisch!

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Vond ik via google, was een hele lange lap tekst over epilepsie.
    Ik zou je zorgverzekeraar even bellen en vragen over info.
    Niet alles wat je op internet vind, klopt natuurlijk.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoe kom je daarbij?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

evenlien hou je er rekening dat ze je dan ook mogen weigeren of minimaal voor 2 jaar vast mogen leggen aan het allerhoogste pakket.dit gebeurd namelijk heel veel

Deel Deze Pagina