Ik zeg niet dat je je niet zo mag voelen ik zeg alleen dat ik dat niet begrijp. Het valt me op hoeveel mensen er klaagen over hoe elendig het wel niet is om zwanger te zijn. En natuurlijk geloof ik dat er mensen zijn die het heel zwaar hebben en echt heel erg ziek zijn maar er zijn ook zo veel mensen op dit forum dat ik echt denk tjahh... weer zo een. Voor mijn gevoel word het soms een beetje overdreven.
Sylvie1988 Ik wil even zeggen dat ik absoluut niet overdrijf, waarom zou ik dat doen? Maargoed jou mening is een mening, ik ben blij dat jij je goed voelt. Ik ben ook absoluut ontzettend blij dat ik zwanger ben, had het alleen nooit zo snel al verwacht (ik ben zelf pas na 5 jaar dokteren geboren)en daar moet ik aan wennen. Omschakelen..maar zoals mijn huisarts het omschreef vond ik ook mooi: je bent 4 jaar lang afhankelijk geweest van medicatie waardoor je je goed voelt, nu moet je weer leren om op eigen benen te staan en dat ben je nu aan en doen en je doet het ook heel goed! Maar icm de hormonen is het wat pittiger, maar je kan het! Daar probeer ik me ook zeker aan vast te houden, ook heb ik vanochtend mijn 12 weken echo gehad en dat was toch wel zo het einde, het word wat meer werkelijkheid! En vandaag had ik best een goede dag en hoop dat morgen ook weer een goede dag zal zijn, zo niet dan zal ik er die dag weer voor vechten... Meiden ik wens jullie allen veel sterkte toe en we komen er wel! Djools: Ik heb eerst emesafane tablet gehad, toen de zetpil vorm en daarna primperan die ik nu nog af en toe gebruik.
Sylvie, ik zou niet weten waarom mensen zouden overdrijven hier? Waar baseer je dat op? Het liefst zouden we allemaal op een grote roze wolk zitten en alleen maar genieten van onze zwangerschap. Je zegt dat je niet begrijpt dat anderen zich niet zo voelen als jij, tja wat moeten we daar nu mee? Heb je echt zo'n moeite met andermans gevoelens begrijpen ookal zijn ze anders dan de jouwe? (Dat begrijp ik dan weer niet). Besef wel dat het nogal hard en gevoelloos aan kan komen als je eigenlijk zegt dat mensen zich aanstellen...
Ik heb ook beide gehad. Emesafene deed bij mij niets. Primperan hielp goed tegen de braakneigingen en ik kon iets meer eten daardoor. Maar de misselijkheid ging er helaas niet van weg. Wel kreeg ik bijna alle bijwerkingen die op de bijsluiter stonden! (Waaronder neiging tot neerslachtigheid-depressie. Dosering is toen gehalveerd naar 10mg, 3x per dag, dat was al iets beter). Maar t zijn geen wondermiddelen... Succes meid.
Een ieder ervaart haar zwangerschap anders. Ik heb 7 maanden lang me longen uit m'n lijf gespuugd ondanks het feit dat ik erg blij was met mijn zwangerschap, kon ik niet wachten totdat het over was. Ik heb zelf een keer tegen me vriend gezegd dat ik het zat was en het niet meer wilde. Het zijn gewoon uitspraken omdat je je op dat moment gewoon heel erg ziek voelt het wilt niet zeggen dat je het ook meent. De vrouwen die nergens last van hebben mogen van geluk spreken, maar laat andere die het iets zwaarder hebben wel in hun waarde. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat je snel weer lekkerder in je vel zit
Meiden, niet om erg bot te zijn, maar aan Sylvies spelfouten te zien is ze niet een van de meest intelligente mensen en blijkbaar is dat ook overgeslagen naar haar vermogen zich in te leven in anderen... laat maar lekker kletsen dus. Ik heb ook een kutzwangerschap achter de rug en had regelmatig dat ik mensen echt zag denken, als ik wat lauwtjes reageerde op hun enthousiasme, van: Ben je niet blij dat je zwanger bent? Nou, laat ik het zo zeggen: Ik ben superblij dat we een kindje krijgen, maar die hele zwangerschap KAN ME GESTOLEN WORDEN! Ik heb mezelf overeind gehouden met: hoe beroerder je je voelt, hoe kleiner de kans op een miskraam en toch maar geprobeerd alles zoveel mogelijk te relativeren en weg te lachen... Hielp wel een beetje, moet ik zeggen, al was het alleen maar om te voorkomen dat mensen die het allemaal niet zo goed snappen, afhaken met naar je te luisteren. Als je af en toe eens jezelf een beetje belachelijk kunt maken, houden anderen het ook vol om je te steunen, En klagen, gewoon echt het echte klagen over hoe ik me allemaal voelde (en voel) doe ik gewoon lekker hier: heerlijk! Het is gewoon zo fijn om even reacties te krijgen van mensen die je echt snappen... @Sylvie: heel fijn dat jij je blijkbaar toch vrij goed voelt, (als je namelijk niets van deze meiden hier begrijpt, kan ik je vertellen dat je je -ondanks dat je zegt veel last van kwaaltjes te hebben- toch erg goed voelt blijkbaar). Maar ga die meiden hier dan niet vertellen dat ze niet mogen klagen en niet moeten zeuren. Sla dit topic dan in vredesnaam over als je niet meelevend kunt zijn...