Naast zwangerschapsvitamine nog extra vit D?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DLight, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Slikken jullie naast jullie zwangerschapsmulti nog apart vitamine d?
    Heb een donkere huidskleur en weet niet of de multi genoeg is. Helemaal nu de donkere dagen eraan komen.

De verloskundige vond de multi voldoende.

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik doe het wel maar uit mijn bloedonderzoek kwam dat mijn vitamine d te laag was. Dus op aanraden van de verloskundige slik ik nu elke dag vitamine d er ook nog is bij.

3. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Hier ook standaard te laag en slik dus ook bij. Als je zekerheid wilt, gewoon even bloed laten prikken, dan weet je je waarden.

4. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    En welk merk slik je?

5. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Same problem! Ik ging voor de vitamine D naar de drogist totdat ik zag dat de foliumzuur die ik gebruik ( van davitamon, met dagaanduiding) als een combinatie is van foliumzuur en vitamine D.
    Heb even de percentage DAH. vergeleken en het was meer dan als ik een los potje zou gaan halen...

Denk dat als je een combinatie hebt dat het wel goed genoeg is ( tenzij je bloedwaardes anders aangeven)

6. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gewoon kruidvat merk, zwangerschapsvitamine wel van davitamon.

7. mamaja

mamaja Lid

14 jun 2011
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met een donkere huidskleur heb je sowieso al meer vitamine d nodig. Zwangere vrouwen ook dus ik zou het zeker doen!
    Ik vind het echt heel slecht als de verloskundige zegt dat de multi voldoende moet zijn. Mensen met een lichte huid hebben al regelmatig een tekort omdat je vitamine d alleen in de zomer door de zon kan aanmaken via de huid, smeer je je in met zonnebrandcrème heb je vanaf factor 8 al bijna geen vit d aanmaak.
    Daarbij komt dat vit d heel belangrijk is voor het immuunsysteem, botaanmaak en energieniveau

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou alleen niet gaan voor Kruidvat oid maar voor bijv solgar. Dat is natuurlijk dus zinder chemische bindmiddelen en ook veel beter opneembaar.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    weet niet hoeveel mcg vitamine d in zit. Je moet minimaal 10 slikken elke dag, maar in jouw geval misschien wel dubbele. Je kan ook losse vit d er naast slikken.

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Je kan via de huisarts je vitamine d laten prikken. Ik heb op recept extra vitamine d omdat ik ondanks de multivitamine nog op de ondergrens zat

Deel Deze Pagina