hallo allemaal, ik heb een vraag. 15februari is mijn menstruatie geweest. (5dagen tot 20feb) afgelopen zondag voor het laatst gevreeen. nu heb ik sinds gister een beetje zeurderige pijn onder in mijn buik... zou dit een innesteling kunnen zijn? liefs een onzekere
Ik denk niet dat je al zo vroeg een innesteling heb gekregen, het duurt zowiezo 6 a 7 dagen voor dat de bevruchting plaats vind. even afwachten nog!! liefs, LR
ben ik het niet mee eens.. het zou heel goed de innesteling kunnen zijn. als je een normale cyclus hebt ( 28 dagen.) dan is zaterdag 27 februari je ovulatie geweest. **Ovulatie: Het ovum komt vrij uit de eierstok. Het eitje wordt in de eileider geduwd. Als bevruchting plaatsvindt, zal het vandaag of morgen in deze eileider gebeuren. Een eitje kan tot 48 uur na het vrijkomen bevrucht worden** en jij heb zondag voor het laatst geklust.. het zou dus heel goed kunnen dat het eitje nog optijd bevrucht is. *De innesteling Circa vijf tot zeven dagen na de eisprong bereikt de hoeveelheid progesteron een hoogtepunt. Dit heeft tot gevolg dat de groei van de bloedvaten in de baarmoeder gestimuleerd worden. Deze bloedvaten voorzien het baarmoederslijmvlies, wat de baarmoederwand bekleedt, van bloed. Dit moment valt ongeveer samen met de aankomst van de blastula in de baarmoeder waar deze zich in gaat nestelen** als jij de innesteling gister gevoeld hebt dan is dat idd wat vroeger dan gemiddeld.. maarja, je zal de eerste en ook zeker de laatste niet zijn die de innesteling eerder heeft (wat misschien ook zou kunnen maar dat weet alleen jij.. dat je voor zaterdag nog geklust hebt.. dan kan je die zaterdag nog bevrucht zijn en is je innesteling precies op tijd) kortom: het is mogelijk en ik hoop voor jou dat het zo is! groetjes
@ littlerose: De bevruchting gaat heel snel.. 6/7 dagen is niet mogelijk, zaadcellen leven niet zo lang.. bron: wikipedia. : Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren. als je 2 dagen voor je ovulatie sex hebt zou het dus kunnen dat je eisprong net op tijd is (binnen 48 uur na gemeenschap), dat de zaadcellen nog niet afgestorven zijn en dat het ei bevrucht raakt. zelfde geld voor je ei.. als die vrijgekomen is moet het binnen 48 uur bevrucht worden.. dus de dag na je eisprong zou het nog bevrucht kunnen raken.. ik stuur dit niet om jou de les te lezen, begrijp me niet verkeerd hoor! maar het lijkt me wel handig als je de juiste info hebt, het kan iig geen kwaad groetjes
ja zwangerschappen verschillen enorm idd, maar op de natuurlijke manier zwanger raken komt flink overeen *ieder ei moet binnen 48 na vrijkomen bevrucht worden, anders is het te laat. *en normale kwaliteit sperma leeft 24-48 uur. tenzij je in het bijzondere geval een enorme dekhengst thuis hebt zitten wiens zaad 4 dagen in leven blijft. (weinig kans)
dus als ik het begrijp dan zou het dus inderdaad wel kunnen??? of toch weer niet... nou ja we zien het wel... kga duimen de komende dagen.. @little rose heb jij geen test gedaan?? al 9dagen overtijd... duim duim duim @ mams87 & liesje76 kga voor jullie ook heel hard duimen. ik zie dat jullie ook snel mogen testen..
ik had een wat zeurderige buikpijn onder in mijn buik. maar het kan bij iedereen anders aan voelen...
@t marijke: afgelopen maand 27 jan ben ik voor het laast gemenstrueert en ik zou 24 feb weer moeten metrueren sinds affgelopen dinsdag heb ik tijdens het afgeven bloed gezien, wat een uurtje duurde, vervolgens ben ik woensdag weer gaan bloeden wat weer stopte eind van de avond en vandaag precies het zelfde licht rozig bloed en vervolgens weer gestopt.... ik heb een regelmatige cyclus, alle testen negatief en bij de huisarts geweest ook negatief nu ga k morgen bloedprikken zodra ik terug ben van vakantie weet ik het antwoord. liefs x LR
hmmm wat een onzekerheid... balen dat al die testen nega zijn! ik hoop toch voor je dat je na je vakantie een posi uitslag krijgt. waar gaat de reis naartoe?? ik ga voor je duimen de komende dagen!! liefs
jaa vervelend allemaal, ik twijfel nu, maar omdat ik weet hoe mijn menstruatie altijd verloopt,denk ik toch dathet een innestelingsbloeding is..dankjewel!! ik zal duimen voor je . ik vertrek naar portugal zaterdag, maar heb er harstikke veel zin in!!. volgende week vrijdag zal ik je de uitslag vertellen!! heel spannend allemaal. we babbelen. liefs xLR
ik had vanaf het moment van innesteling last van ontzettende misselijkheid en een ijzersmaak in de mond