Bezoeken informatieavond borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nasan, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb even een vraagje. Ik heb me zelf al best wel wat ingelezen over borstvoeding. Nu zag ik dat mijn ziekenhuis (Martiniziekenhuis in Groningen) aanstaande dinsdag een informatieavond houdt.
    Denken jullie dat het ook nuttig is deze info avond te bezoeken? Zal ik dan meer horen dan dat ik nu al aan basis'kennis' heb??

2. miep84

miep84 Niet meer actief

Kheb toen n cursus gedaan van 2x 2uur. Vond t erg nuttig! Ben ook gewoon gegaan onder t motto baadt t niet dan schaadt t niet.

3. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    De info avond in Groningen heb ik ook gedaan, dan wel bij het umcg. Vond het op zich informatiever dan ik had gedacht. Er was sowieso een hele enthousiaste vrouw aan het vertellen, wat het nog leuker maakte.
    Ik zou aanraden heen te gaan. Baadt het niet.... idd :)

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb besloten om niet te gaan, omdat ik me goed heb ingelezen en verwacht dat het weinig toevoegt. Ook heb ik deze keuze met de kraamzorg overlegd, en zij geven aan dat alle kraamverzorgsters bij hun organisatie een borstvoedingscursus hebben gedaan, waardoor zij zelf ook de deze cursussen mogen geven. Dat betekent in de praktijk dat de kraamverzorgster op het moment dat je borstvoeding gaat geven 1-op-1 tips geeft, dat is effectiever dan een cursus vooraf.

Ter voorbereiding heb ik overigens ook op youtube gekeken. Daar zijn ook veel instructievideo's te vinden over borstvoeding.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die van het Martini is echt een aanrader!

Wordt gegeven door een lactatiedeskundige

Deel Deze Pagina