Hi meiden, Vanochtend werd ik wakker van een drukkend gevoel in m'n onderbuik. Ik dacht eerst dat t was omdat ik moest plassen maar daarna had ik t nog steeds. T is nu , na een half uurtje, wel wat minder geworden. Hoort dit erbij? T maakt me toch een btje ongerust.
Kan het niet je baarmoeder zijn die uitzet? Of je darmen die drukken? Hier komen de klachten langzaam maar zeker. Ik ben zo moe! pff heb echt nergens energie voor. En ik kan de hele dag wel slapen. Ook was ik vanochtend een beetje misselijk en heb ik al de hele dag geen honger. Net 3 stukjes pizza naar binnen moeten duwen, bah echt niet lekker als je geen honger hebt. Hekennen jullie dit?
@blanquita; is het idd niet je baarmoeder die aan het groeien is? Geen idee of je daar al zo snel wat van hoort te merken. Zelf heb ik dat gevoel nog niet gehad (en wij zijn ongeveer even ver toch?)... Bij mij vallen de symptomen nog steeds erg mee, vind ik dan... Ben wel sneller moe. Al bijna een week lang of tussen de middag 1,5 tot 2 uurtjes liggen slapen óf ik ben heel vroeg op bed gegaan.. Best wel jammer aangezien ik en mijn hubby nu op huwelijksreis zijn. Hebben nu al een ruime week erop zitten en hebben nog 2 week te gaan haha! Ook zijn mijn borsten gevoelig. Ze voelen zwaar aan, slaap nu ook met een bh aan in bed omdat ze dan op hun plek blijven als ik me omdraai ofzo. Anders voel ik ze zo goed door de zwaartekracht haha! Misselijkheid heb ik nog geen last van gehad. Heb ook zekers niet het gevoel dat ik GEEN honger heb. Ben altijd al een zoetekauw geweest dus dat is nog steeds niet veranderd hihi...
@alle meiden, Even een update'je, vanochtend nadat de pijn in mn onderbuik minder was geworden kwam het na een uur weer terug en hield zo'n 2 uur aan. Toen toch naar de EHBO gegaan, sta al 10 jaar(sinds mn 19e) onder controle bij mn gynacoloog daar 10 jaar geleden 1 eierstok is weggehaald door een cyste die eromheen was gaan zitten. Vandaag een echo gehad, k zou nu 5wkn en 2dgn moeten zijn. Er was nog geen vruchtzakje te zien. Wel een voorbereidende baarmoeder en een vochtplekje. Dit laatste baarde de gynacoloog wel wat zorgen echter kon ze nu nog niet zeggen of het goed zit of niet. Mijn HCG waarde was vandaag 647. Ik moet dinsdag weer een echo laten maken bij mijn eigen gynacoloog en mn HCG waarde weer laten checken. Als ik weer pijn zou krijgen voor dinsdag moet ik wel meteen weer naar de EHBO zei ze. K probeer rustig te blijven en van t positieve uit te gaan maar maak me toch wel wat zorgen.
Och jeetje dus het is wel meer dan alleen een groeiende baarmoeder? Wel fijn dat je vandaag terecht kon bij de gynaecoloog. Hoop dat de pijn wegblijft en je HGC-waarde dinsdag goed zit!
@ blanquita: aaahhh wat eng he?! Ik heb een beetje hetzelfde! Gisteravond kleine steekjes links onder. Toen ik naar de wc moest voor een grote boodschap had ik daarna een druppel bloedverlies. Moest meteen huilen en was heel bang dat t mis zou gaan! Gelukkig is het bij die druppel bloed gebleven, maar ben nog steeds bang. Heb een gek gevoel, het lijkt een beetje op opgeblazen zijn, maar soms denk ik ook dat het mn baarmoeder is. Help! Bij jou alweer wat rustiger in je buik? Hoop zo voor je dat het niks is!
@rose, wat bloed verliezen de eerste weken van de zwangerschap dat kan. Toevallig zei de Gynacoloog dat gister tegen mij, je zegt dat t een druppel was dus k k zou me niet al teveel zorgen maken (wat ik wel begrijp hoor!) Sinds gisterochtend heb ik geen buikpijn meer gehad. Ben nog steeds wel weg duizelig en iets sneller moe dan normaal maar verder niets. Kan haast niet wachten op morgen, wil zo graag die echo en weten wat m'n HCG waarde dan is. Fingers crossed maar! Laten we beide van t beste uitgaan toch
Volgens mij verliezen heel veel vrouwen wat bloed, dat hoeft nog niet te betekenen dat het verkeerd zit. Maar kan me wel voorstellen dat je schrikt. Zolang het maar een beetje is en je geen erge buikpijn erbij hebt geen zorgen maken denk ik! @blanquita, kan het zijn dat je dan nog geen 5 weken zwanger bent? Ik hoop voor je dat je deze week een goede echo krijgt!
Jaaa laten we inderdaad uitgaan van het positieve! Ach, het is ook nog zo pril, moet uberhaupt nog aan t gevoel wennen dat ik echt zwanger ben! Daarom is alles best eng en spannend. @blanquita; hopelijk morgen een hele mooie echo! Ik ga voor je duimen! Wel een goed teken dat de buikpijn weg is denk ik! Heb je vandaag nog een beetje kunnen genieten van koninginnedag en t heerlijke weer? Fijna avond allemaal, deze week lekker maar 4 daagjes werken
@Flashyfly, t zou kunnen dat ik korter zwanger ben, ben namelijk meteen zwanger geworden na m'n onttrekkingsbloeding 23-3 tot 27-3. Wist dus niet mijn cyclus waardoor het kan dat m'n eisprong later was. Morgen de echo maar afwachten, spannend. @rose, k heb gelukkig kunnen genieten vandaag. Lekker naar buiten geweest en genoten van t mooie weer. Morgenochtend moet ik meteen de poli bellen om daar langs te gaan. K hoop dat ik s'ochtends al kan, wachten duurt zooo lang deze dagen. Jij nog wat leuks gedaan vandaag? Fijne avond allemaal & ik hou jullie op de hoogte van morgen!
@ flashyfly; ik zie nu pas dat je in maart een miskraam hebt gehad... Wat vervelend zeg! Hoe gaat het nu met je? Wel weer snel zwanger geworden! Deze keer gaat het vast goed komen! Ze zeggen toch dat als het hartje met acht weken goed klopt je 95% kans hebt dat het blijft zitten! @blanquita; succes straks! Bah, zo werken. Geen zin! Vind het zo raar om te werken en dat nog niemand het daar weet. Wanneer gaan jullie het op je werk vertellen?
Wat fijn om te lezen dat je last had van lichte krampen. want dat heb ik nu al 3 dagen en volgens de test die ik vandaag heb gedaan, ben ik zwanger... Ik voel verder nog helemaal niets, dus het is erg fijn om deze berichtne allemaal te lezen. Ik geloof dat ik dit onderwerp nog maar even blijf volgen! Good luck voor iedereen!
@alle meiden: Even weer een update. Vanochtend bij de gynacoloog geweest. Weer bloed laten prikken, mn HCG waarde is gestegen Eergister was het HCG 647 en vandaag HCG 2205! Positief dus. Ook de echo gehad en deze zag er ook goed uit, de gyn denkt niet aan een BBZ, en nu was er WEL een vruchtzakje te zien in de baarmoeder. Ik blijk wel korter zwanger te zijn, ipv 5wkn en 4 dgn is het 4 1/2 week a 5 weken. Dit komt doordat ik meteen na het stoppen met de pil zwanger ben geraakt. Gelukkig krijg ik meer echo's, deze vrijdag weer. Dit doordat ik nog maar 1 eierstok heb. Natuurlijk is t nog heeel pril maar k ga nog steeds van het positieve uit.
@ blanquita: wat fijn! Echt heel blij voor je! Komt het toch allemaal goed! Aaaahhh misschien maken we ons zelf wel iets te snel druk haha. Ik gelukkig ook geen bloed meer verloren, is bij dat ene drupje gebleven gelukkig!
Ik heb het zowiezo mijn Teamleider vertelt, maar ik ben zo blij dat ik het amper voor mij kon houden dus ik heb me al versproken tegen een aantal collega. Ze vroegen het ook steeds omdat ze me zo mak vonden want normaal ben ik een stuk drukker. Ook ik verloor tijdens het werk van de week wat oud bloed, toen ik de verloskundige gister voor het eerst belde voor een afspraak vertelde ze me dat het geen kwaad kan maar ik moest in de gaten houden dat het niet helder rood werd. Tis tot nu toe ook alleen maar geweest als ik druk aan het werk was en dus erg van geschoken. Ik heb ook geen klachten voor de rest ik ben enkel erg moe! Ga ook zo nu en dan even lekker op de bank en vanmiddag zelfs even een uurtje in bed. Maar ik lees net dat er genoeg anderen zijn die ook geen klachten hebben dus er is niks om mij zorgen om te maken.
Hier nog iemand met bijna geen klachten. Heb allees 's avonds als ik op bed liggen even paar min. Flinke krampen verder niks. Ben nu 5 weken en 1 dag zwanger dus wie weet komt het nog.. Erg spannend allemaal!
Hoi, Hier nog iemand zonder enige klacht... Ik voelde met alle 4 zwangeschappen helemaal niks de test zei dat ik zwanger was maar verder ook helemaal niks.... deze zwangerschap voel ik ook niks... weet niet precies hoe ver ik heen ben maar denk ongeveer 6 a 7 weken..alleen op het einde van de zwangerschappen was het superzwaar... weken voorweeen altijd minstens een week overtijd... niet meer op de benen kunnen staan en ga zo maar door...
Gefeliciteerd meis! Met alle 4 de zwangerschappen helemaal geen symptomen... k denk dat meerderen dat zouden willen K ben nog steeds duizelig, is wel erger geworden. Verder ook nergens anders last van. Geniet ervan!
Hey Rose, Hoe is 't met je? En hoe voel je je? K hoop goed! Hier alles z'n gangetje, nog steeds erg duizelig maar verder nergens last van. Wanneer heb je je eerste echo? Fijne dag! x