Hi meiden, Ik kom net van de gyn.. en ik heb een echo gehad. er was alleen een vruchtzakje te zien (mijn 2 zw testen waren positief alleen ze knalde niet dus licht zeg maar..) nu zou ik volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie 6 weken moeten zijn maar als ik vanaf mijn ei sprong kijk 23e ben ik 4 tot 5 weken. de gyn zei me dat het nog zo klein is dat het inderdaad kan eindigen in een miskraam afwachtend of mijn HCG goed is.. dus ik heb bloed laten prikken... nu maak ik me zorgen of is dit normaal bij 5 weken? Groetjes Bambie
Met 5 weken is er bijna nooit meer te zien dan een vruchtzakje! Soms al een yolk sac (zo'n ringetje erin zeg maar), maar geen hartslag of een vruchtje, dat is allemaal nog veel te klein. Dus als je ovulatie klopt en je pas korter zwanger bent, zou ik me nog niet zoveel zorgen maken... Succes en ik hoop dat het toch allemaal goed is!
Hey Surf volgens mij zag ze ook geen ringetje.. maar ik hoop dat me bloedwaardes goed zijn ik laat het hier ook wel even weten... in ieder geval bedankt voor je lieve woorden X
Hee meid, Heel veel sterkte met wachten. Zo week is echt verschrikkelijk! Laten we hopen dat je minder ver bent en dat de echo volgende week gewoon goed is! Liefs, zomerrr
Ik had met 6 weken een echo (door mmm wist ik precies hoelang ik zwanger was) en er was alleen een vruchtzak. Geen vruchtje, geen dooierzak, helemaal niks. 1 week later (volgens de kalender dus 7 weken zwanger), zat er een vrucht met kloppend hartje en was het vruchtje 7 weekjes oud! Dus met 5 weken alleen een vruchtzakje is heel normaal! Wanneer had je trouwens je eisprong? Dan kan ik ff kijken of het allemaal overeenkomt met de duur.
Hey meiden ik heb net de uitslag van mijn bloedtest gehad en mijn HCG is 106, dit is volgens de gyn prima in vergelijking met de grote van t vruchtzakje! dus ik ben wel gerustgesteld!! Rogjuli: ik heb denk ik 22 of 23 juli mijn ei sprong gehad kan ook later zijn geweest ik heb hem namelijk niet gevoeld.. donderdag heb ik weer een afspraak
Hey meid komt vast wel goed erg he die onzekerheid maar met 5 weken zien ze weinig je hcg is wel goed nou mijn duimen gaan draaien
Als je op 23 juli je eisprong hebt gehad, dan zou je aanstaande zaterdag 6 weken zijn, en komt de echo goed overeen met de termijn hoor! No worries!
Dankjewel vonnie! RoGiJuLi: dankjewel voor de lieve woorden.. ik voel me nu zeker een stuk rustiger als vanmorgen ik denk dat ik er van ga genieten nu!! X
Voor jouw termijn is wat je gezien hebt al vrij veel hoor! Ik zou dus niet uitgaan van een miskraam, (alhoewel dat altijd kan gebeuren, voor de 12 weken is daar natuurlijk een kans van 10% op). Maar ALS het toch een miskraam zou worden, heeft dat volgens mij helemaal niets te maken met wat je nu op de echo gezien hebt, omdat je idd vanaf je eisprong moet tellen en niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie... (wanneer gaan die gyns nu eens geloven dat er ook vrouwen zijn die hun ei wel correct spotten... ). Ik was 5 weken en 5 dagen zwanger en wat wij zagen was ongeveer hetzelfde.... Inmiddels twee weken terug een prachtig kloppend hartje gezien en 4 dagen teruggezet vooralsnog, dus dan zou ik op het moment van die eerste echo 5wk1dg zijn geweest.