Hallo allemaal. Vandaag 5,2 weken zwanger. Ontzettend onzeker..maak mezelf echt gek met constant naar de wc gaan en het bang zijn voor een miskraam... pfff. Ik heb gisteren een echo gehad en de gynaecoloog zei dat het er goed uit zag voor dit aantal weken. Goed en hoog ingenesteld vruchtje. Maar toch he... zijn er meer die hier last van hebben?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik begrijp je onzekerheid, in dit stadium voel je nog niks trappelen, onderzoeken zijn nog om de 4 weken....maar probeer er wel van te genieten meid! Je hebt het niet in de hand als het alsnog misgaat, maar de kans dat het goed gaat na deze echo en advies van je arts is zeker de moeite waard! Dan is het toch zonde van deze tijd om je druk te maken....GENIET meid, stress is ook niet goed en uiteindelijk hebben we de natuur niet in de hand! Het is zo mooi en bijzonder....Succes en wens je een hele fijne zwangerschap..lopen zowat gelijk op!! xx
Leentje, van harte proficiat!! Ik weet ook net dat ik zwanger en voel me ook onzeker. Zwanger worden was niet heel evident en ik ben dan ook bang dat het nog mis loopt. Ik voel van alles "rommelen" binnenin dat ik niet kan plaatsen, maar wssch is dat allemaal normaal... Naar de wc hollen doe ik wel niet en ik zou je ook de raad willen geven om daar mee te stoppen want zo maak je jezelf echt gek. Ik krijg mijn 1e echo pas over 4 weken dus weet eigenlijk nog helemaal niks, heb alleen 3 positieve thuistesten en een positieve bloedtest, en daar moet ik momenteel dus op vertrouwen . Ik zeg constant tot mezelf van er toch maar van te genieten want door je er veel zorgen over te maken ga je toch niet voorkomen dat het misloopt dus je kan net zo goed gewoon blij zijn ... En ja, soms helpt me dat ... Succes nog meid en ik duim voor jou..., voor ons!!
Heel herkenbaar en wellicht niet echt opbeurend, maar nog steeds als ik heb geplast kijk ik naar het wc papiertje. Helaas plas ik door mijn zwangerschap een stuk meer Ik heb ook al een eerste echo gehad en deze was goed, maar helaas was vreugde van korte duur, want wat als... Ik heb de indruk dat het mij misschien nog wel onzekerder maakt, die echo's. Maandag over een week mag ik weer voor een echo... Het lukt mij wel iets meer om te relatieveren en zoals iemand anders hier ook al zegt; je hebt er geen invloed op. Het enige wat je kan doen is lief zijn voor jezelf en goed voor jou en je vruchtje zorgen. Ik blijf mezelf voor houden dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan! Daarbij kun je nu beter maar genieten, want als het mis gaat heb je in ieder geval nog genoten van de tijd dat je zwanger was! De klap zal echt niet groter of minder groot zijn als we nu stressen en onze angst bewaarheid wordt. Die klap zou dan even groot zijn. Door mij dit te realiseren kan ik beter relativeren! Poog te genieten! Oja sorry: gefeliciteerd
Heel herkenbaar! Mijn eerste zwangerschap is geëindigd bij 14 weken. Verder bij mijn zussen en schoonzusje veel miskramen en onlangs een veel te vroeg geboren baby'tje. Ik probeer de angst van me af te zetten en me maar zo weinig mogelijk zwanger te voelen - alles om mezelf te beschermen (ook al weet ik dat het toch niet zo werkt). Maar genieten? Nee, nu (voorlopig) niet.
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is niet vreemd dat je zo onzeker bent meid, zeker niet als ik zie dat je een miskraam hebt mee gemaakt. Na mijn twee vroege miskramen kon ik ook alleen maar denken dat het toch weer fout zou gaan, tot die eerste mooie echo! Zoek afleiding en probeer te genieten van je zwangerschap, hou je vast aan die mooie echo die je al gehad hebt! Zoals iedereen al zegt, stress is echt niet goed voor je en probeer dat los te laten!
Bedankt allemaal voor de opbeurende reacties! Echt blij ben ik pas als we over twee weken weer een echo hebben en het hartje klopt! Ik denk nu maar "iedere dag is er 1". Jullie ook allemaal gefeliciteerd en hopelijk krijgen we allemaal gezonde baby's!!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ik ben ook nog heel pril zwanger 4 weken nog geen echo gehad en indd ook heel erg onzeker en hoop dat ik snel naar de eerst echo kan om te zien dat alles goed is Groetjes
Ik herken je gevoel helemaal. Na 2 miskramen ook weer opnieuw zwanger... al heb ik dit keer het gevoel dat het goed zit (de vorige keren niet) vind ik het doodeng om naar de wc te gaan en twijfel ik ook omdat ik amper symptomen heb. Ik probeer afleiding te zoeken, zodat ik niet de teveel tijd heb om er over na te denken. Dat helpt wel wat. Verder probeer ik positief te blijven en rustig af te wachten. Succes meid en hoop natuurlijk dat het bij jou ook goed blijft gaan!
Hoi Lieve1, Pfff eng allemaal he. Gisteren had ik weer last van symptomen en vandaag weer bijna niks.. dan krijg ik het direct alweer van "o help daar gaan we weer..." Vreselijk. Ik probeer ook afleiding te zoeken. Hopelijk is het snel 13 maart en klopt het hartje dan!!
Ik herken je angst heel goed. Ik heb ook eigenlijk geen klachten en bij elke pijntje denk ik o neee. naar de wc gaan is een kriem. elke keer weer loeren op t wc papiertje... Helaas de pech dat ik juist nu nog vaker naar de wc moet. Dus ik snap t heel goed. Ik weet ook dat t ook goed kan gaan, maar toch.... een miskraam hakt er gewoon in. Onbevangen zwanger zijn is er niet meer bij, zeker die eerste weken niet. ik weet ook niet hoe ik mijn angst om moet zetten naar genieten van het nieuwe wondertje wat in ons groeit. probeer gewoon veel afleiding te zoeken.
Mamajanneke jullie hebben ook al heel wat doorstaan zie ik!!! Hier ook precies hetzelfde met het naar de wc te gaan enz.!! Wat gaan de dagen toch langzaam he !! Wanneer heb jij je eerste echo?
Ja voor ons is het sowieso niet meer onbevangen zwanger zijn en zal de angst er zeker tot aan de 20 weken echo er zijn. maar eerst deze weken maar door zien te komen.... Ik ga morgen eerst t zh bellen. Weet pas sinds donderdag dat ik zwanger ben...
Zo herkenbaar! Ik kijk ook elke keer naar het wc papier, ben bang voor alles wat ik voel. Bij mij eerste zwangerschap bij 7,5 en tweede bij 5weken een miskraam gehad. Van de week zou ik uitgerekend zijn van de eerste en kwam er woensdag achter dat ik weer zwanger ben. Super blij, maar doodeng! Wat doen jullie eigenlijk, bij de huisarts laten bevestigen?
@Leetje85...Ik heb al een bloedtest gehad en de gynaecoloog heeft al een echo gemaakt. 13 maart de tweede echo (als het goed is ben ik dan 7,1 weken)
Heel herkenbaar!! Ik ben er op een gegeven moment maar van uitgegaan dat het helemaal niet meer zou gaan gebeuren, zo ver was ik wel even. Maar daar heb ik me overheen gezet met hulp van mijn omgeving en ben anders gaan denken: het kan ook goed gaan! Dat werd mijn mantra zeg maar. En zie mijn handtekening!!! Van harte gefeliciteerd en bedenk: het kan óók goed gaan! Groetjes Patricia
Ook ik herken de onzekerheid. Ben nu ruim 11 weken en toch ook nog onzeker af en toe. Moet mezelf af en toe echt vertellen dat 90% van de zwangerschappen goed gaat, en ook vooral niet te veel op internet opzoeken. Ik ben nogal gevoelig voor dat soort verhalen en maak mezelf dan helemaal gek. Ik denk dat het tot op zekere hoogte normaal is om onzeker te zijn. Ik heb 2 goede echo's gehad en blijf toch ook bang, want natuurlijk kan het altijd mis gaan. Een vriendin van mij is nu 16 weken en is geen moment onzeker geweest, heerlijk lijkt me dat..
Gefeliciteerd met je zwangeschap.hier ook vreselijk onzeker.hebval een paar ochtenden vreselijk moeten huilen van angst.maar voel me sinds een paar dagen iets rustiger.je hebt het niet in de hand als je ales al doet wat je moet ddoen.ik geloof dat die onzekerheid ook normaal is dat het erbij hoort