Lieve meiden, Wij denken eraan om een gezellig kraamfeest/kraamborrel te organiseren om zo (hopelijk) zoveel mogelijk bezoek in één keer gehad te hebben; met name ooms/tantes/neven nichten en mensen die we wat minder zien maar tóch de gelegenheid willen geven om de kleine te komen bewonderen. Naaste familie/vrienden komen natuurlijk al wel eerder langs. Maar hoe oud was jullie kindje toen jullie een kraamfeest organiseerden? En hoelang van te voren kondigden jullie dat aan? Verdere tips rondom kraamfeest zijn van harte welkom! Wij zijn erg benieuwd!
Wij doen het gewoon op het geboortekaartje zetten: Je bent welkom om teentjes te komen tellen maar dan wel op ons kraamfestijn. 19 mei uitgerekend en het kraamfeest staat nu gepland voor 29 juni. Onder voorbehoud van hoe ik me voel maar dat kan ik na de bevalling wel inschatten. Een aantal mensen weten al wel dat het rond die tijd een kraamfeest is
Ik heb tot nu toe kraamborrels gehad na 2/3 maanden...veels te lang vind ik dat. Heb in de tussentijd de kleintjes wel al gezien. Vind het ook moeilijk met cadeautjes dan. De eerste keer kom je niet met niks aan en op het feest wil ik niet met niks komen maar ook niet meer zoveel geven als eerst.
Wij dachten inderdaad ook aan een briefje bij het geboortekaartje; zodat we degene die we specifiek op kraamfeest willen daarvoor kunnen benaderen. Naasten mogen uiteraard ook komen,, maar die zien we ook al graag eerder. (ze moeten niet denken dat we ze pas op t kraamfeest willen zien haha) En onze uitrekendatum is 3 juni (ik denk het ca. 4 weken later te houden) ivm vakantieperiode daarna, Dan kunnen er weer een hoop niet en zit je daarna waarschijnlijk alsnog om de haveklap met visites op je vrije avonden... Maar benieuwd naar anderen; en evt. tips voor zo`n kraamfeest
Ik lees even mee. Wij willen precies hetzelfde om dezelfde redenen en willen ook waarschijnlijk briefjes bij kaartjes doen (want inderdaad onze naasten moeten natuurlijk wel gelijk komen )
Hier bij de eerste ook een kraamfeest gehouden en ik denk dat we het nu weer doen. Ideaal idd voor omms/tantes e.d. die je niet vaak ziet en waar ik niet zon zin in had om heel de avond mee op de bank te gaan zitten. Wij hadden het 6 weken na de geboorte gepland. Maar ik liep 3 dagen overtijd. Als je het maar 4 weken na je uitgerekende datum pland moet je er wel rekening mee houden dat als je kindje 2 wkn langer blijft zitten hij/zij pas 2 weken oud is op het kraamfeest. Verder hadden wij de kinderwagen meegenomen en de kleine een flesje gegeven en toen in de wagen gelegd. Hij heeft heel de middag geslapen Niemand heeft hem wakker gezien hahaha. Van het geroezemoes en de muziek viel hij blijkbaar in een diepe slaap. Daarna wel heel de avond gehuild. Blijkbaar toch veel prikkels binnen gekregen. Wij hadden het gewoon in het kaartje gedrukt. De naaste familie en vrienden weten toch wel dat ze eerder langs moge komen.
Wij hadden bij ons eerste zoontje na 2 weken het kraamfeest en nu gaan we dat weer doen. Dan heb je lekker alles gehad anders ga je toch een hoop bezoek krijgen in die tussentijd als je er langer tussen laat zitten. en daar hadden wij juist geen zin in en de baby is dan ook echt nog lekker baby. En de tijd was van 15:00 tot 17:00 lang zat voor jezelf en de baby...
Bedankt voor de reacties allemaal,, zeker wel een idee nu van hoe of wat.. En hoe deden jullie het zoal met de baby zelf? Las al bij iemand dat de kleine lekker rustig bleef slapen dus mensen hebben `m alleen slapend gezien (óók ideaal!) maar hoe pakten anderen het aan waarvan het kindje op dat moment wakker was? Liet je m lekker in de box/kinderwagen keutelen, of had jijzelf of je man het op de arm of ging het van arm-tot-arm (dit laatste lijkt ons dus niet echt prettig! en we zijn bang dat er vast wat "brutaaltjes" bij zitten die zelf de kleine oppakken ALS t wakker is dus vandaar die vraag) En wat hadden jullie qua hapjes/drankjes? We zijn benieuwd!!...
Ik hoop dat het tijdens ons kraamfeest (29 juni) mooi weer is, dus zet de kinderwagen met reiswieg buiten en de baby lekker daar in Bij slecht weer gewoon bij ons op schoot of box. Bij Sylvano moest iedereen m vast houden vreselijk vond ik het achteraf dus dat gebeurd nu niet meer..
Wij doen ook een kraamfeest en dit combineren we met de verjaardag van onze zoon. Broer en zus geven een feestje hadden wij bedacht De baby blijft bij mij of bij papa. Niet van arm op arm en we lossen het heel makkelijk op: lekker dragen in de bondolino.
Oke, dus we zijn niet de enige "voorzichtigen" die de baby liever niet van hand-tot-hand laten gaan hahaa! Degene die we het echt gunnen, kunnen we altijd nog bij de deur zeggen als ze weg gaan van joh...kom binnenkort anders nog even terug dan kan je wel met m knuffelen of zo. Je hebt altijd wel wát hartverwarmende ooms/tantes erbij zitten die het graag even vast willen houden, maar op zo`n feest is het niet reeël om daar verschil in te maken. En daarbij...dan wacht ook iedereen denk ik op zn beurt tot de baby een keer voorbij komt hahaahaha! Nee, ik vind die kinderwagen inderdaad een goed idee, en anders bij één van ons op de arm. (wij hebben verder geen draagdoek of iets...maar t lost zich vast vanzelf op) Maar over t algemeen waren jullie baby`s dus wel lekker rustig en tevreden tijdens die drukte?
Wij hadden onze zoon gewoon boven in zijn wiegje dus mijn man ontving iedereen en iedereen kwam even boven kijken ik wilde ook absoluut niet dat iedereen hem vast ging houden..! Daarna kon ik boven even rustig zijn flesje geven en hij is weer gaan slapen toen ben ik ook lekker naar de gasten gegaan. Hapjes en drankjes hadden we voornamelijk alles blauw