Zwanger, maar op 16DPO geen knaltest of oploop (meer)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lodewijk, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Ik ga het onthouden, dankjewel!
     
  2. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
  3. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Gefeliciteerd!
    Het is een zwangerschapstest en geen prognose test.
    Je bent NU zwanger, en wat de toekomst je gaat brengen weten we geen van allen.
    Geniet van het gevoel dat je nu zwanger bent. Je kan geen voorsprong nemen op de toekomst zowel in verdriet als in vreugde.
     
    nizzie86, Zuul, Knut10 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Hopelijk vandaag gewoon een mooie streep weer!
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  5. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat je het prachtig verwoord. De ratio is er ook wel, maar het gevoel werkt zo vaak tegen. Zo’n knopje wat iedere keer toch weer terugschakelt, zonder dat je er echt wat aan kan doen.
     
  6. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Ik heb de Early test van gisteren (bovenste), vergeleken met de gewone test van vandaag (onderste). Het líjkt alsof de gewone iets donkerder is, maar dat kan ook wishful thinking zijn. ClearBlue gaf 1-2 weken aan.

    Ik vrees dat er niks anders op zit dan om de dag blijven testen en afwachten...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ICSIqueen vindt dit leuk.
  7. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Volgens mij ziet dat er best oké uit voor een action test (die laten niet zo gauw iets zien - in mijn ervaringen dan). Alleen, als ik heel eerlijk mag zijn... :oops: je bent vandaag 17 dpo als ik me niet vergis? Hou er wel rekening mee dat het dan wel kan dat het toch niet goed zit ... je hoeft nog niet te wanhopen, het kan hoor; als je trager hcg opbouwt... maar las al vaker minder goeie ervaringen helaas in dit geval (inclusief mezelf :oops:)...
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  8. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Tsja, dat is mijn vermoeden ook, maar we houden hoop. Toen ik een kleine drie jaar geleden met OHSS in het ziekenhuis lag en ik zwanger bleek van mijn dochtertje, had ik met 17DPO een HCG van 270. Als je kijkt naar de normwaarden is dat ook aan de lage kant. MOEILIJK, DIT.
     
    Jolien1991 vindt dit leuk.
  9. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Klopt, het kan echt nog beide kanten uit. :$ Sterkte met afwachten meid...
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  10. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Spannend hoor. Ik dacht deze zwangerschap ook dat de oploop niet helemaal goed was, maar toch is het goed gekomen. Ik ben toch nog fan van de kruidvat 2v5 dus mocht je een andere test willen proberen dan. En ik zou je aanraden geen testen met elkaar te vergelijken (Action normaal met Action Early) al snap ik wel je conclusie uit deze testen :)

    En helemaal eens met @Gordijnrails, je bent nu zwanger. En ik had precies hetzelfde gevoel als jij hebt (ik wil NU zekerheid, morgen weet ik vast wel meer of hij wel/niet opgelopen is) maar heel eerlijk, zekerheid heb je ook met 8 weken nog zwangerschap niet. Die eerste weken is gewoon overleven, en erna moet je hopen dat het vertrouwen een beetje groeit.

    Ik duim voor je in ieder geval ❤
     
    Suzi98 en Lodewijk vinden dit leuk.
  11. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Wat is het toch ontzettend heftig als je in emoties heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en jezelf willen behoeden voor groot verdriet. Maar inderdaad wat anderen ook zeggen, je bent nu zwanger en niemand kan de toekomst voorspellen! Ik heb na een eerste keer gedoe met testen en onzekerheden, alleen nog maar getest met de (onwijs dure) predictor. En dat vind ik écht de fijnste test die er is. Ik ga heel hard voor je duimen TS! <3
     
    Lodewijk en Rosje83 vinden dit leuk.
  12. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Deze 2 testen vergelijken heb je eigenlijk niks aan. Zeker niet met maar 1 dag verschil. Ik zou echt met dezelfde test blijven gebruiken en dan die vandaag weer met aanstaande vrijdag vergelijken.
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  13. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Helaas eens met @Jolien1991.

    (Daarnaast ook niet raadzaam om early met gewoon te vergelijken, beiden reageren anders op HCG ;))

    Duim hard voor je.
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  14. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Dat is lief van je! Aan je banner te zien heb jij ook al wel een en ander meegemaakt op dit gebied (maar onwíjs gefeliciteerd met deze zwangerschap! Wat fijn voor je!)

    Ik ga vandaag toch nog maar eens een bezoekje Kruidvat doen, denk ik..
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  15. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Dankjewel!

    Ik zit een beetje met het idee van "ja, dalijk gaat het alsnog mis, heb ik klauwen vol geld uitgegeven aan die testen." Een tikkeltje cynisch geworden door die hele toestand, stom hè?
     
  16. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Test voor vrijdag staat reeds in de planning! Je hebt natuurlijk gelijk, maar zelfs ik (als relatief weldenkend mensch) ga gekke dingen doen op dit soort momenten.
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  17. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    #37 Lodewijk, 11 okt 2022
    Laatst bewerkt: 11 okt 2022
    Dankjewel!

    In mijn ietwat testzieke hoofd klopte vanochtend om 04:00 de beredenering "de gewone slaat later aan (lees: met meer HCG) en lijkt nu donkerder, dus dan zal het misschien wel beter zijn", haha.

    Zie ik nou aan je banner dat jij weer vol moed met een nieuwe ronde bezig bent? Wat ontzettend dapper van je. Alle liefde en geluk!!
     
    Asil vindt dit leuk.
  18. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Klopt :), en mijn hoofd doet hetzelfde en daar ben ik het mee eens :). Dus dikke duimen draaien dat de theorie klopt.

    Edit: 4de ICSI ook lees ik. Meid, ik weet echt hoe het allemaal voelt dus echt. Ik hoop op een dikke knaller.
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  19. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Ik zou precies hetzelfde doen hoor. Ik heb geloof ik wel steeds 2 testen per dag gedaan vanaf het eerste streepje. :roflmao: zelfs toen ik een knaller had nog wekelijk getest tot de echo. Heeft totaaaaal geen meerwaarde en zegt niks over de zwangerschap, maar mij gaf het controle. Maar ik heb ook ooit knaltesten gehad en toen bleek het bij de echo alsnog niet goed, dus ook dat zegt niks. Maar ik begrijp je zeker! Oplopende testen zijn sowieso beter dan testen die hetzelfde blijven of zelfs aflopen. Ik begrijp ook echt niet dat er vrouwen zijn die 1 licht streepje zien en dan stoppen met testen. :eek::D

    Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is het een goede zwangerschap!
     
    Lodewijk vindt dit leuk.
  20. Lodewijk

    Lodewijk Lid

    5 okt 2022
    32
    35
    18
    Vrouw
    Een kleine update! Allebei de testen gedaan met middagurine. De bovenste is van afgelopen zondag (9-10; 15DPO) en de onderste van vanmiddag (12-10; 18DPO). Beide testen onder nagenoeg dezelfde omstandigheden afgenomen qua tijd, drinken van tevoren, etcetera.

    Volgende week woensdag mogen we voor een vroege echo naar het ziekenhuis, om te kijken of het vruchtje goed (of er überhaupt) zit. Tot die tijd kan er nog van alles gebeuren, en daarna ook, maar c’est la vie.

    Als er veranderingen zijn of nieuws is, laat ik hier weer wat van me horen. Als ervaren forumgluurder is weinig zo frustrerend als een thread die nooit is afgemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina