Voel ik mijn baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prinsesje23, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. Om mij heen hoor ik steeds van anderen wanneer ze hun beebje begonnen te voelen. Vandaar dat ik er nu ook extra op let!

Sinds een paar dagen voel ik steeds klopjes in mijn onderbuik. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven maar het is alsof er een balletje heel zachtjes tegen de binnenkant van mijn buik rolt....
    Ik heb géén idee of dit de baby is of gewoon ingewanden of andere rammelende dingen in mij ;)

Hoe weet ik wanneer het de baby is?

2. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat dat je baby is.. .maar is natuurlijk moeilijk om zo te beoordelen he... Het is voor jezelf al zo moeilijk te herkennen....
    Ik heb best wel vaak last van mijn darmen, dus weet ongeveer wel hoe dat voelt... Misschien moet je voor jezelf ook proberen te bedenken of het een bekend gevoel is (dan zijn het ws. je darmen) of iets nieuws....
    Maar zoals je het omschrijft, zo voelt het bij mij ook vaak.

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    zoals je omschrijft,zo voelt het bij mij ook,en dat is echt de kleine :D

4. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Mijn beste vriendin beschreef het als volgt en dat vond ik wel kloppen (bij de eerste, nu is het nog niet zo ver):
    hand tegen je wang en dan zachtjes met je tong tegen je wang duwen...

Echt, over een tijdje herken je het echt en denk je: jaaaa, dat was het! Zo leuk en bijzonder, kan niet wachten tot het hier ook zo ver is!

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    ja, in het begin voelde ik een soort 'plopjes' dus ik denk dat je je baby voelt!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Ik denk het ook! Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik dat ook zo rond die tijd. Twijfelde eerst ook of het beebje was, maar later bleek dat het echt zo was. Dan voel je hetzelfde steeds vaker en duidelijker.

7. minkep

minkep Bekend lid

4 jan 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    het is echt je baby denk ik.Dat ik ook met mijn 1e

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Nou, het gevoel van een rollend balletje in je onderbuik klinkt in mijn oren toch wel als je spartelende kindje..! Of je moet iets heeel raars gegeten hebben misschien :D !

Ik weet ook totaal niet hoe het voelt, verwacht mijn eerste kindje. In de boeken en van vriendinnen hoor je allerlei verhalen over plopjes, belletjes en dat soort dingen...ben vreselijk benieuwd en kan niet wachten! Ik zit al regelmatig heel aandachtig mijn buik te "scannen" op mogelijke plopjes... maar het is natuurlijk nog echt te vroeg! Wanneer voelden jullie iets bij de eerste?

Liefs Monique

Deel Deze Pagina