zwanger maar pas 17 jaar?

Discussion in 'Jonge moeders' started by Miilou, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    hallo, ik ben een meisje van 17 jaar ik ben nu 4 1/2 e week zwanger. mijn vriend(de vader van mijn kind) wilt het niet. maar ik ben er nu al blij mee. maar ik weet ook dat als ik dit kindje hou dat ik er alleen voor sta zonder mijn vriend wat vinden jullie dat ik moet doen? groetjes..

2. p0ppemieke17

Nov 16, 2008
    26
    0
    0
    student
    limburg
    hey ik ben ook 17 jaar en ben 8 weken zwanger, mijn vriend zag het eerst ook niet zitten voor het kleintje te houden maar heb hij was een beetje in shock nu hebben we besloten om het te houden en zijn er heel blij om het is nu eenmaal zo en ik vind ergens dat je je verantwoordelijkheid er voor moet opnemen dus ik zou egt niet twijfelen om het weg te doen ;)

grtz

kelly

3. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ik woon nu nog thuis maar hoe regel jij dat finanicieel? ik weet niet hoe ik dat financieel moet gaan redde, mijn ouders weten ook nog niet dat ik zwanger ben
    groetjes milou

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk dat je eerst voor jezelf uit moet maken wat je zelf het liefste wil. Zou je dit kindje eigenlijk graag houden of ben je er echt nog niet aan toe? Dat moet je gewoon puur gevoelsmatig beslissen. Je moet je niet laten tegenhouden uit angst om het je ouders te vertellen ofzo, want dan krijg je gegarandeerd spijt!

Geld en woning en dat soort dingen zijn zorgen voor later. Bovendien zijn er heel veel instanties die met je willen praten en je helpen als je er behoefte aan hebt.

Dus ik zou echt het eerst rustig erover nadenken wat je zelf graag zou willen!
    Succes ermee.

5. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik zou er ook eerst rustig over nadenken, niet dat je spijt krijgt als je het weg laat halen.

Maar sry ik moet dit even kwijt: ik vind je vriend wel laf... Hij heeft sex met jou, en dan kunnen er zo'n dingen gebeuren. Vind het een beetje gemakkelijk om te zeggen dat hij het kind niet wil! (sry maar zo denk ik erover)

Groetjes

6. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Je moet er eerst een rustig over gaan nadenken over wat jij wilt

EN wat betreft je vriend, daar ben ik kei har din:

Hij wilt de lusten, dan ook zeker de lasten (als je het zo mag noemen!)

MIj is dat ook ooit 1x gezegt, het is toen heleaas misgegaan(miskraam) de relatie later trouwen ook, maar ik was daar echt kei har din

7. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ja ik wil dit kindje wel heel graag. en ik vind hem ook inderdaad laf. maar nu sta ik er wel alleen voor en dat vind ik wel heel moeilijk
    groetjes milou

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja het is moeilijk en zwaar, maar beter een liefdevolle alleenstaande mama dan 2 ouders waarvan de een een abortus eist(te)!

9. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Helemaal mee eens BamJolan!

Hey Millou, je moet gewoon op je gevoel afgaan. En ik denk niet dat je er alleen voor staat! Mensen in je omgeving die van je houden zullen vast wel achter je staan!

Groetjes

10. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ja klopt, dat is ook wel zo gelukkig maar het kind heeft dan geen vader en dat vind ik wel heel erg. groetjes

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja meis...sommige vaders zijn oetlullen, das zielig voor een kleintje.
    Wie weet kom jij over een tijd wel die vent tegen die jou en je kind accepteerd!

Ik zit in een andere situatie, ik ben ook alleenstaande moeder van 2 meiden en zwanger.
    Maar ik heb er wel bewust voor gekozen.
    Iets anders, maar t blijft pittig en als je er 100% achter staat, komt het allemaal goed!
    Denk er goed overna meid!

12. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Het is jammer ja, maar als de vader het niet wil. Je kunt hem er niet toe dwingen. Het is ook niet leuk als een kind moet opgroeien in een gezin waar de vader het kind niet wil.

Groetjes

13. Miilou

Miilou Lid

Nov 16, 2008
    59
    0
    6
    ja klopt dat vind ik ook daarom ga ik het ook zonder hem opvoeden ook al vind ik het lastig, het is het beste voor mijn kleine groetjes

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik wens je veel succes, komt allemaal goed, met een mama die van hem of haar houd!
    Geloof in jezelf!

15. 4days

4days Niet meer actief

Helemaal mee eens! Als je het zelf graag wil zou ik er gewoon voor gaan! Het lijkt nu allemaal nog eng, tegen je ouders zeggen enzo, maar in de praktijk blijkt het 9 van de 10 keer mee te vallen! En ik vind het ook echt rot voor je dat de vader niet wil... Maar bedenk dat jij in je eentje genoeg liefde en aandacht aan het kindje kunt geven, het heeft alleen jou nodig! Heel veel succes ermee meid!

En als je het een keer even niet meer weet of je ziet het even niet meer zitten, kun je altijd hier op het forum komen. Hier zijn genoeg meiden die in dezelfde situatie zitten en die je kunnen steunen!

16. tibisai

tibisai Actief lid

Apr 7, 2008
    145
    0
    0
    Leerkracht
    Belgie
    Hey meiden.

Ik zit hier vaak op de forum. Vaak leuke verhalen maar soms ook minder leuke verhalen.

Ik heb vanuit een stichting waarin ik zit de initiatief genomen om eens te kijken met hoeveel JONGE moeders ik in contact kan komen.

Vaak weet je even niet waar je moet beginnen als het gaat om een ongewenste zwangerschap.
    Je wilt het kind houden maar weet niet hoe je woonsituatie zal worden. Of je weet niet of je financieel voor je eigen baby kan zorgen.

Naar een instantie gaan die je van alles wijsmaakt zijn er genoeg. Je hebt geen privacy meer over een groote deel van je leven.
    En als het ze even niet uitkomt moet je het met de gene doen wat ze je aanbieden.

Stichting Union nobo is er om jullie een steun te bieden.
    Een stichting die bestaat uit leeftijd genoten met ervaringen.
    Ergens waar je niet alleen bekend bent als een dossier-nummer.

We willen jullie Hulp aanbieden. Zonder jullie levensverhaal te moeten noteren in geen enkele dossier die in handen van andere instanties kan komen.

Op dit moment zijn er verschillende meiden die op hun punt van zwangerschap staan waar ze even kunnen inzinken. Stress om verschillende redenen, geen woning, geen inkomen en nog vele verschillende situaties waar je terecht kan komen tijdens je zwangerschap en erna.

Er zijn dingen waar je recht op hebt. Er zijn mensen die jullie kunnen en moeten helpen.

Als je er voor openstaat zijn er genoeg kleine letters die je kunnen helpen ook al ben je nog geen 18.

Wil je in contact komen met mij of een van de andere dames die bij Stichting union nobo werken.

Mailen kan altijd. Of telefonische contact.

Raysha@live.nl / 0634466381

Share This Page