Sinds een week heb ik behoorlijk last van mijn rug als ik de hele dag gewerkt heb, en vooral ook als ik in bed heb gelegen. Ik kan me dan nauwelijks omdraaien of mijn bed uit komen. Dat doet echt mega zeer. Als ik dan even gelopen heb is het al veel minder. Maar nu heb ik vandaag echt hele erge steken gehad in mijn schaambot. En dit is echt vervelend! Daarbij zeurende onderbuikpijn. ALsof ik ongesteld moet worden. Is dit bandenpijn of is dit mijn bekken? Mijn urine heb ik 10 dagen geleden laten testen en dat was goed, maar misschien moet ik het voor de zekerheid nog een keer laten onderzoeken. Wat denken jullie, kan ik hier zelf iets aan doen of is dit gewoon uitzitten? Ik ben nog net geen 30 weken dus ik heb nog even te gaan!
Van wat je beschrijft denk ik dat het overduidelijk bekkenpijn is. Even een verwijzing bij de vk of huisarts vragen voor een bekkenfysiotherapeut. Hopelijk kan die je helpen en tips geven om met zo min mogelijk pijn de laatste 10 weken van je zwangerschap door te komen!
Ik moest ook direct aan bekkenpijn denken. Voor fysio heb je geen verwijzing nodig, zou dus gewoon een bekkenfysiotherapeut bellen voor een afspraak.
oke...dat had ik eigenlijk niet verwacht maar ik ben blij met jullie antwoorden! Omdat ik nog fulltime werk en overdag niet zoveel last heb (ik sta voor de klas dus sta ook echt veel) dacht ik dat het gewoon vermoeidheid of bandenpijn was. Maar ik denk dat ik het wel serieus moet gaan nemen en inderdaad een goede bekkenfysio gaan bellen! Bedankt voor jullie reacties!
Het klopt dat je niet perse een verwijzing nodig hebt, maar volgens mijn fysio wel als je het volledig vergoed wilt hebben. Ik weet er het fijne niet van hoor, dit is wat zij mij verteld heeft.
Hey Heppue, Ik heb geen ervaring met BI/bekknkachten, maar wat je zegt komt me wel bekend voor... bij mij werd de onderrugpijn veroorzaakt omdat ik te druk deed (kon soms ook niet meer goed lopen terwijl het daar wel van over ging). Ook had ik erge steken in m'n schaamstreek en 'menstruatiepijn' omdat m'n baarmoeder zich voorbereidde op het indalen! Dit heeft bij mij tot twee weken terug geduurd. Inmiddels nog steeds wel eens steken in m'n schaambot omdat mevrouw 'r handjes daar tegenaan heeft zitten. Ik hoop voor je dat het meevalt, want aan de antwoorden te lezen gaat het merendeel al uit van het ergste. Succes!
toeval, heb net van de week ook een onderwerp geplaatst: INDALINGSPIJN ! Ik had ook zulke klachten, opeens in mijn onderrug/stuitje.. in mijn schaam/liesstreek constant pijn, veel harde buiken. Heb de vk gebeld, en die vertelde me dat het heel goed indalingspijn kan zijn ! Vooral dat drukkend gevoel. Heb dat bij de 1e niet gehad, maar ja, dat zegt niets. Kan dus heel pijn dus (wist ik niet) en paar dagen aanhouden. Woensdag was het heel erg. Nu is het gelukkig wat afgezakt, maar wel aanwezig. Ik las ergens dat je zelf zou kunnen testen of het je bekken zijn... ga op je rug liggen en doe je benen één voor één omhoog. Als je dit niet in je heupen/bekken voelt, is het geen bekken instabiliteit. Maar of het ook echt zo is, weet ik natuurlijk niet. Maar gezien je net 30 wkn bent, kan het dus ook heel goed indalingspijn zijn. Je bekken worden daardoor ook iets uit elkaar geduwd en dat kan natuurlijk heel pijnlijk zijn ! Suc6 ermee! en ik zou zeggen, rustig aan
Ik loop ook zonder verwijzing bij de bekkenfysiotherapeut hoor. Deze test eerst of verdere behandeling zinvol is. Zo ja, dan wordt dit gewoon vergoed door de ziektekostenverzekeraar.
Dat je heel moeilijk om kan draaien in bed, is een typische BI klacht. Dus zou ff de fysio hiernaar laten kijken. Mocht het geen bekkenpijn zijn, dan ben je daar ook gelijk achter
Ik heb de laatste tijd ook vaak veel pijn in mijn schaambot. Vaak zelfs als ik zomaar zit, en dan zeker als ik opsta om te lopen dan moet ik gewoon even voorover gebukt blijven staan. AU Ik was bang voor beginnende BI, maar wat blijkt bij mijn (mislukte) 20wk echo..... Onze kleine meid ligt helemaal als een bolus opgekruld tegen mijn schaambot aan. Heel diep dus. Dat is dus wat ik voel. ( nu mag ik volgende week vrijdag terug om opnieuw mijn 20wk echo te doen, hopen dat ze dan wat hoger wil gaan liggen)