s´nachts krampen, voorweeèn of darmen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hoi allemaal,

Sinds oudjaarsavond is het begonnen, ik stond buiten en kreeg opeens krampen in mijn buik dus ben weer naar binnen gegaan en gaan liggen tot het overging. de krampen hebben een half uur geduurd met pauze´s van ongeveer 2 minuten.
    vorige week bij de verloskundige geweest en zij denkt dat het voorweeèn zijn geweest.

Nu heb ik sinds vrijdag op zaterdagnacht en afgelopen nacht weer krampen gehad met korte tussen pauzes dit gaat dan de hele nacht door en s´morgens ging ik naar de wc en na me ontlasting waren de krampen weg.

Zijn dit wel voorweeèn of zijn mijn darmen gewoon van slag? ik heb vanmiddag een afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis.
    Maar ik vraag me nu af of meer mensen hier last van hebben of hebben gehad, ik ben bijna 31 weken zwanger.

Gr Silvana

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het lijken mij wel voorweeen. Je baarmoeder en darmen liggen heeel dicht bij elkaar, dus dat ze op elkaar kunnen reageren is wel normaal.

3. pijman

pijman Niet meer actief

ik wilde net een topic openen hierover, ik heb ook enorme krampen. Mijn buik wordt dan ook hard. We zitten ongeveer rond hetzelfde termijn he! Ik vraag me ook af of ik last heb van mijn darmen of dat mijn darmen reageren op de krampen. Als ik ga rusten wordt het ook niet minder. Ik heb het snachts, maar ook overdag. Soms is het inderdaad even rustig nadat ik naar de wc ben geweest ... vaag! Ik ga pas volgende week weer naar de VK. Ben benieuwd wat ze bij jou vandaag zeggen.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen ik vanochtend het ziekenhuis belde vroeg ze waarom ik niet eerder heb gebeld.
    Tja wist even niet goed wat ik daarop moest zeggen dus zei maar dat ik zelf het idee heb dat het iets onschuldigs is en niet voor ieder dingetje bel.
    Maar dat moet ik dus wel doen!

Ik heb ook niet z´n giga buik dus dan denk ik al snel ach dat pijntje komt omdat mijn buik aan het uitzetten is, of er is niet zoveel ruimte in mijn buikje dus daar komt de pijn vandaan.

Bloeme: we lopen inderdaad gelijk op, zal het dan toch een kwaaltje zijn waar meedere last van hebben. Kan je niet eerder bij je verloskundige terecht?

Vica86: dat is wel waar ja, het zit natuurlijk allemaal bij elkaar in de buurt en de één zal wel effect hebben op het ander.

Nou, vanmiddag om 3 uur een afspraak dan weet ik gelukkig meer.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier bij mijn dochter vanaf 28 weken voorweeen gehad en pas met ruim 40 weken bevallen. Het hoeft dus niet ernstig te zijn. Wel fijn dat er vanmiddag even naar gekeken wordt.

dit keer helaas al vanaf 17 weken voorweeen, ben benieuwd wat dat voor een effect zal hebben.

6. pijman

pijman Niet meer actief

ik heb ook maar een klein buikje en denk soms ook dat de pijn van mijn buikspieren komt ofzo. Ik weet het gewoon niet! Ik heb van het 20 weken lang non-stop spugen mega harde buikspieren gekregen.

Hoe was het bij jou bij de VK in het ziekenhuis? Ben je wat wijzer geworden?

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Het zijn gewoon de darmen! deze komen nu in de verdrukking, ook hebben we mijn eetpatroon bekeken en ik blijk dingen te eten en te drinken die niet goed zijn voor de spijsvertering waardoor mijn darmen zeer gaan doen en nadat ik krampen heb eindelijk ontlasting heb.

Ze heeft het hartje laten horen, en gekeken naar mijn baarmoedermond....die mooi dicht is, ook voelde ze mijn buik die wat gespannen was maar dat komt omdat ik strakke buikspieren heb vertelde ze.

Dus GEEN thee meer drinken, geen bananen meer eten, geen witbrood! hahaha dat blijf ik wel eten hoor kan niet alles gaan aanpassen vindt bruinbrood zo smerig.

Wel: pruimen, jus´d orange (dronk ik al, krijg er wel maagzuur van), peren (die ga ik deze week halem mmmm heerlijk), zilvervlietrijst, bonen, activia, yoghurt, karnemelk en dan moet het met mijn darmen beter gaan.

Weer opgelucht dat er niets aan de hand is en op naar de laatste weken. Nog 6 weken werken!

Deel Deze Pagina