Wat kan het zijn???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patatje, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hallo,

Een vriendin van me is 36 weken zwanger en kreeg ineens last van duizeligheid en kon niet meer uit d'r woorden komen. Dit duurde maar heel even ze heeft er daarna geen last meer van gehad. Na onderzoek van de huisarts bleek hart en bloeddruk in orde. Nu ligt ze ter observatie in het zhuis, omdat de arts het maar vreemd vind. Verder loopt haar zwangerschap volgens "de boekjes".
    Herkent iemand dit en weet je wat dit evt. zou kunnen zijn? Ik vind het maar eng... :(

Groetjes een bezorgd patatje

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Jeetje wat schrikken zeg. Is haar urine ook nagekeken? Sommige mensen raken verward en duizelig van een blaasontsteking. Meestal betreft het ouderen, maar anders zou ik het ook niet weten. Sterkte in ieder geval!

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jakkes, die duizeligheid, dat kan natuurlijk vanalles zijn, maar waar ik me dan meer zorgen om zou maken is dat ze niet uit haar woorden kan komen....

4. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Ja... Er werd gedacht aan een kleine tia... Maar dat zou ook weer onwaarschijnlijk zijn omdat het zo kort duurde...

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor zover ik uit eigen omgeving weet duurt een Tia meestal niet zo gek lang.... Daarom wordt er ook vaak overeehn gekeken...
    Weten jullie intussen al wat meer?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn eerste ingeving is toch ook een tia hoor. en het is een tia omdat het maar zo kort duurt. In principe is een tia met/binnen 24 weer "opgelost" en zijn er meestal geen merkbare gevolgen in tegenstelling tot een beroerte.... waarbij dus wel vaak gevolgen merkbaar zijn.

Sterkte ermee.

7. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi, hoi,

Uit de observatie vanacht is niks verontrustends gekomen. Bloed, hart en urine allemaal goed :).
    Binnenkort krijgt ze een hersenscan. Wordt liever niet gedaan ivm zwangerschap, maar er zijn 2 soorten scans, waarvan die ene (weet ff niet hoe die heet) wel gedaan kan worden tijdens een zwangerschap. Dat ding is alleen niet per direct beschikbaar, dus duurt even voor ze terecht kan.
    Verder voelt ze zich goed en mag ze elk moment weer naar huis.

Groetjes patatje

Deel Deze Pagina