hoe lang last van pijn in maag/darmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door arielle, 18 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ik ben nu ruim 12 weken zwanger en heb veel last van buikpijn. Het zit em puur in mijn darmen, en als ik naar bed ga ook mijn maag. Ik heb de hele avond het gevoel alsof mijn hele slokdarm vol zit met eten dat steeds een stukje verder omhoog kruipt.
    Verder rondom mijn navel regelmatig een hard gevoel. Wie weet hier iets meer van en ook hoe lang dit bij jullie heeft geduurd voor zover jullie er last van hadden.
    Alvast bedankt voor jullie reakties.
    Ariëlle.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb al de hele zwangerschap last van mijn darmen. Niet zoals jij beschrijft, maar van het laatste stukje zullen we maar zeggen. De ene keer blijf ik naar de wc rennen de andere keer kan ik niet gaan. Zijn de hormonen !

Succes ermee !

Groetjes,
    Nikki F

3. missmama

missmama Actief lid

6 aug 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    hallo,

Ik ben blij met deze vraag arielle omdat ik er ook zo`n last van heb, ik heb soms een buik alsof ik al minstens 4 maanden zwanger ben, van een te vol gevoel heb ik geen last heb op het moment juist vaak trek!!

En ik heb regelmatig last van bandenpijn en ook dat rare harde gevoel rond mijn navel, ik weet wel als ik een keer goed naar het toilet ga dat ik minder last heb maar dat lukt niet altijd.

Ben heel benieuwd naar andere ervaringen en wat er an te doen is!

Groetjes Missmama

4. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb ook altijd heel veel last van mn darmen...sinds de zwangerschap zelfs zo erg dat ik soms niet rechtop kan lopen!En indd wetend dat je alleen effe goed naar de wc moet...wilde dat ook maar zo makkelijk he?Ik heb als advies gekregen om veel vezels enzo te eten maar dat wist je vast al,en heel veel drinken dat helpt ook!Hoop dat je je gauw beter voelt,want ik weet hoe pijnlijk het kan zijn!Vooral nu je zwanger bent,dan ga je je ook nog eens extra zorgen maken,en stress is ook funest voor je darmen!
    Sterkte!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Kijk ook maar uit met te hard duwen op het tiolet ... daar kun je weer aambeien van krijgen. Heel vervelend allemaal. Ik denk dat het na de bevalling wel minder zal worden.

Mijn darmen zijn altijd al gevoelig, volgens mijn VK tijdens de zwangerschap dus extra ...

Groetjes,
    Nikki F

6. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Hier nog steeds pijn in mijn buik, en nog steeds weet ik niet wat het is.
    Ik gebruik nu af en toe rennie deflatine, omdat ik ook onwijs veel lucht in mijn lijf heb. (boeren ect.)
    Met de ontlasting gaat het een stuk beter, ik eet nu iedere dag een plakje roggebrood, en dat gaat heel goed, ook probeer ik genoeg te drinken en neem ik regelmatig een gedroogde abrikoos. (die zijn nog een beetje zacht en niet zo droog).
    groetjes Arielle

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben nog maar net zwanger, en mijn enige symptomen zijn eigenlijk mijn darmen en maag ( beetje pijnlijke borsten, maar dat is nog niet noemenswaardig)

Ik heb veeeeeel lucht en ik ben twee keer al in de nacht wakker geworden van lucht in mijn keel. Toiletbezoek gaat soepel, alleen om de 3 dagen. Dus ik heb een opgezette buik.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb ook ontzettend veel last van mijn buik... Meestal echt last van mijn darmen (spastische darmen) waarbij ik echt ontzettende buikpijn ervan heb... En ook de ene keer behoorlijke dunne ontlasting en andere keer kan ik gewoon 2 dagen weer niet, maar heb dan toch ontzettende krampen ervan!

Het zijn inderdaad de hormonen die het soms behoorlijk moeilijk kunnen maken ;)

Gr. Miranda

9. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ja inderdaad lastig! Ik probeer van alles uit maar de ene dag werkt het ene product en de andere dag weer niet, en dan probeer ik maar weer iets anders.
    Ik houd het er nu maar even op dat ik voorlopig buikpijn zal hebben. Een vriendin van mij heeft heel de zwangerschap buikpijn gehad en vond er niet heel veel aan, wie weet is dat met mij ook wel zo. Ik wacht het wel af.
    Als er ondertussen iemand is die nog tips heeft???? ik houd me aanbevolen

Deel Deze Pagina