Zwanger maar toch negatieve test ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lyn76, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lyn76

lyn76 Lid

16 aug 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi babyangel, Ja dat moet dan wel zo zijn. Andere verklaring kan ik ook niet bedenken idd. Misschien is t wel zoals de dokter zegt de overgang. :$ kans is Iig wel heel klein dat ik zwanger ben. De teleurstelling is al voorbij. Het is jammer maar het is goed. Hoe welkom t ook was geweest. Nu maar hopen dat ik snel ongesteld word en al mn 'zwanger schapsklachten'. Verdwijnen.

Fijne avond alvast iedereen

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Kan je geen bloedtest krijgen om te kijken of je eventueel al in de overgang aan het raken bent?

3. lyn76

lyn76 Lid

16 aug 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee mijn dokter vermoed dat wel maar baseert het nergens op eigenlijk. Het vele plassen en het waterdunne vocht kan ze niet verklaren. Nog steeds afwachten dus.

4. sbunsee

sbunsee Lid

10 sep 2014
    9
    0
    0
    Dames, ik lees veel verhalen over negatieve test en dan later toch zwanger. Ik ben inmiddels op 7dpo en heb twee negatieve testen achter de rug. Voel mij verder ook niet zwanger, maar heb wel kwaaltjes als vaak plassen en veel gerommel in mijn buik (ook rugpijn). Nou zijn dit kwaaltjes die nog niet zoveel zeggen, maar toch zou ik graag willen weten of dit nog kan leiden tot een zwangerschap.

Ik weet ook dat stress een menstruatie zou kunnen uitstellen en ik heb wel veel stress op het moment, maar dat heb ik vaker gehad. Mijn menstruatie is nooit uitgesteld daardoor. Dit is nu mijn langste cyclus.

Iemand tips wat ik kan doen?

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bedoel je 7 dagen over tijd of 7 dagen na eisprong?
    Op 7dpo is het vrijwel onmogelijk om positief te testen.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Beste Sbunsee, ik zou m'n eigen topic openen als ik jou was. Dan krijg je meer reacties en het is aardiger/netter naar degene van wie dit topic is. Verder wat Jane hierboven zegt: op 7dpo kun je echt nog niet testen hoor.

7. sbunsee

sbunsee Lid

10 sep 2014
    9
    0
    0
    Hallo dames,

Excuses, ben nieuw op het forum. Ik zal een eigen topic starten.
    Ik bedoelde trouwens 7nod oeps :p

bedankt!

8. lyn76

lyn76 Lid

16 aug 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik wil graag eventjes de 'uitkomst' vertellen van mijn rare praktijken :)

Ik heb dus altijd een reguliere cyclus gehad. Toen ik na 4 weken nog niet ongesteld werd merkte ik vreemde dingen aan mijn lichaam. Waaronder bv de lichamelijke klacht veel moeten plassen. Ik voelde me ook anders. Alle testen waren negatief behalve 1tje van KV die wel een licht tuurstreepje liet zien.

Hoe is het afgelopen?

Nou... uiteindelijk werd ik na 8 weken ongesteld. Dit was 2 dagen lang zo heftig met zulke heftige klonters iedere 10 minuten, dat ik na 2 dagen zoveel bloedverlies te hebben gehad, niet meer op mn benen kon staan. Niet gek, want mijn HB bleek 4,1 te zijn op dat moment.

Dus naar het ziekenhuis, onderzoeken en ja hoor... meteen diezelfde middag nog een curretage. Bloedonderzoek wees meteen al uit dat ik niet zwanger was of dat er sprake van een bevruchting was. Dat was eigenlijk wel een hele opluchting. Het idee van een miskraam is toch gek.

Na een nachtje in het ziekenhuis en 2 zakken bloed mocht ik de volgende dag weer naar huis. Inmiddels ben ik 2 weken verder. Mn hb is nu nog maar 5,8 en het herstel gaat vooruit maar héél erg langzaam.

Wat mn lichaam heeft gedaan weet ik niet. Een zwangerschap was het niet.

De kweekjes hebben aangetoond dat ik niks mankeer. Geen kanker, geen ontstekingen. De kans dat het eenmalig was is groter dan dat het zich gaat herhalen volgens de arts.

Kortom: ik voelde wel degelijk dat er iets in mijn lichaam gaande was wat niet zo hoorde. Alleen relateerde ik het aan het enige waar ik symptomen bij voor kon stellen en aan iets wat ik eigenlijk ook wel erg leuk had gevonden als het wel zo was.

Nu het niet zo is ben ik ook opgelucht. Door wat nu is gebeurd besef ik me hoe gelukkig ik ben. En vooral ook dat ik alle spanning en mogelijke complicaties die je dus écht kunnen overkomen gewoon niet op wil zoeken. Ik heb een gezond gezin en ik ben tevreden :) Ik kan nu met zekerheid zeggen: we zijn compleet!

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk ook een beetje: als je iets merkt aan je lichaam wat anders dan anders voelt, probeer er dan objectief naar te kijken. Hoe moeilijk dat ook is met een kinderwens natuurlijk ;) maar als je echt dingen merkt die écht anders aanvoelen, kan het ook heus écht iets zijn, maar dat hoeft niet per definitie iets te zijn wat je herkent. Dus: houdt je lichaam in de gaten. Je voelt het als geen ander. En bij twijfel: altijd naar je huisarts gaan.

Groeten,
    Lyn

9. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Wow dat is wel heel wat! Gelukkig dat je nu weet wat er aan de hand was en wat niet!

Heel veel beterschap met het herstel en geniet van je gezin!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Poeh, heftig hoor! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heftig!

Ik heb hetzelfde alleen ik was wel op tijd ongesteld maar heb echt toch zwangerschaps verschijnselen. 3 dagen tot ongi had ik licht positieve steep.
    Ben bang nu te testen en ga ook niet testen... Ben bang voor miskraam
    Ik herken verechijnselen van mijn 1e zwangerschap.
    Bij 2e had ik pas met 6ek gemerkt dat ik verschijnselen heb toen was dik positief.
    En nu zit ik maar het het uit hoofd te denken want ik was toch echt gewoon ongesteld dus zou niet zwanger kunnen zijn al hebben we specifiek rond ei geklust en ik voel zo zwanger hihi.
    Maar tis ja meer kan ik er niet van maken, ga gewoon wachten paar weekjes;)

12. Leintjuh1989

26 sep 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff lastig! Ik heb het ook is gehad, dat ik heel zeker was dat ik zwanger was, maar het toch niet zo was! Je lijf kan je gek maken! Ik heb met clear blue getest en die meer een hele kleine dosis HCG al! Sterkte, en hoop dat je snel een duidelijk antwoord hebt!

13. pauliene

pauliene Lid

15 aug 2014
    15
    0
    0
    NULL
    Noord-holland
    Hallo allemaal, wat leuk om zo alle ervaringen te lezen. Ik ben vandaag 3 dagen over tijd en het begint nu toch wel te kriebelen... Zal het echt.... 2dagen voor Nod negatief getest, afgelopen maandag ook negatief. Misschien dat mijn ei later is geweest of cyclus wat langer deze keer,maar dat maakt het niet minder spannend!

Deel Deze Pagina