Kan vanalles zijn. Bij mij was het alsof er een kraan open was gezet (zoveel bloed verloor ik..) dus meteen een echo gehad en met het kindje was alles goed hoor! Alleen wanneer je krampen krijgt en ook stolsels verliest dan is de kans erg groot dat je een miskraam hebt.
Dankjewel voor jullie snelle reacties! Heb net de HA gebeld en volgens hem is er niets aan de hand, verlies ook helemaal niets meer, ook niet een piepklein beetje... En het was ook echt alleen maar een heel klein beetje lichtroze afscheiding. Wat kun je jezelf toch gek maken he? Heb nog gewoon dezelfde kleine krampjes die ik de afgelopen 2 weken ook had, dus ik voel me ook niet anders nu... We wachten af!
Jeetje Yvette, da's ff schrikken. Maar waarschijnlijk gaat 't goed hoor. Wonderlijk he Thammie, zo'n klein wezentje in je buik. Snap niet helemaal wat je bedoelt over de reactie van je vriend. Hij blijft toch ook omdat ie gek is op jou? Of alleen voor de beeb? In elk geval wel fijn dat hij ook zijn verantwoordelijkheid neemt. Dat zie je vaak ook anders. Heb je al een afspraak bij de huisarts? Denk dat het geen slecht idee is je vriend mee te nemen daarheen. En heb je je ouders gesproken? Ben je al flink aan het rondlezen hier op het forum? Wellicht ten overvloedde , maar denk je aan het stoppen met roken en alcohol en drugs (indien je dat al deed). Je kan beter ook geen rauw vlees eten. Opletten met bijzondere kaassoorten en sommige vissoorten. Op de site van het voedingscentrum kan je veel vinden over wat je wel en niet kan eten in je zwangerschap. Je kan ook het beste nu al foliumzuur tabletten gaan slikken. Deze zijn gewoon te halen bij de drogist voor nog geen 2,50 per doosje. Hiermee kan je eventuele afwijkingen bij je baby voorkomen. Voor iets meer heb je ook vitamine tabletten voor zwangeren van bijvoorbeeld etos of dagravit. Hier zit foliumzuur al in.
Hallo dames, Ik ben 2 keer mijn pil vergeten deze maand in de 1e week, en heb ze allebei later als 24 uur ingenomen. Nu ben ik wel gewoon ongi geworden maar minder en minder lang als normaal.. Mijn temp is al ong 2 weken tussen de 37.0 en 37.5 ! Sinds gisteren weer kleine ongi krampjes en soort van buikpijn. Ook pijn in mijn rug, dat uitstraalt naar me rechterpil ! En dan ook die borsten ! Soms voel ik ook pijn onder mijn ribben.. Vanmorgen nega test.. Weet het ook even niet meer.. Pff ! Ow ja.. toen ik gister na het eten naar de wc ging, zat er echt een ieniemienie beetje bloed op ..
Kan mijn ongi ook een innestelings-bloeding zijn geweest, omdat deze rood/bruin was, weinig en maar 4 dagen..? En hoeveel dagen na zo'n bloeding kan je testen..?
@ Thammie: Hee meid, hoe is het nu? Wonderbaarlijk he, zo'n klein wezentje in je buik? @ Butterfly: Dat kan vanalles betekenen, normaal kun je testen vanaf de dag dat je ongi zou moeten komen, test anders over een weekje nog een keer? Als die dan weer nega is, dan denk ik niet dat je zwanger bent! Een kleine update over mezelf: Ik ben weer gerustgesteld door al jullie lieve reacties en na heel veel speurwerk op internet! Nu ga ik genieten (door de pijntjes heen) van ons kleine hummeltje en straks even naar de VK! Ik kan niet wáchten tot we over een aantal weken eindelijk de eerste echo kunnen krijgen!
Als ik niet zwanger was geweest, had me vriend niet meer bij me gebleven. En ik weet niet of ik dat nu wel zo leuk vind, we hebben nu de hele tijd ruzie. Heb me ouders nog niet gesproken, ik durf het iet eigenlijk. Ik heb nog geen afspraak bij de huisarts gemaakt, me eigen huisarts is nu op vakantie en eigenlijk wil ik wel naar me eigen huisarts en niet naar een vervangend arts. Gelukkig rookte ik niet en alcohol was maar heel weinig en daar zal ik nu helemaal mee stoppen. Zal vandaag even naar de etos gaan m dat foliumzuur te kopen, bedankt voor de tip
@ Thammie: Meiske, wat een vervelende situatie... Wel, als je vriend niet bij je was gebleven als je niet zwanger was, is het dan voor jezelf niet beter om er een punt achter te zetten? Beter geen relatie dan een slechte relatie... Hij kan evengoed zijn verantwoording nemen voor het kindje hoor. Is de band met je ouders echt zo slecht trouwens? Misschien schrikken ze in eerste instantie wel, maar ze zullen je toch wel helpen? Ik wens je in ieder geval heel veel succes meid!
Ja ik zit zelf ook te twijfelen om er een punt achter te zetten. Maar weet niet of ik dat durf want dan heeft het kindje helemaal geen vader meer denk ik. Me vader is het zoiezo al niet mee eens dat ik nu een relatie heb.
meiske, ik weet het ook niet hoor... je zult het vroeg of laat toch moeten vertellen en ik heb zelf zoiets van: vertel het nu maar gewoon, dan heb je dat gehad. Als ze boos worden, dan laat ze maar gewoon even uitrazen, dat zakt wel weer weg... Als je voor jezelf maar heel erg goed weet of je het kindje wilt houden of niet! Laat je door niemand van je eigen gevoel af praten, want daar krijg je 100% zeker spijt van. En dat van je vriend: je kindje groeit dan nu misschien wel even op zonder vader, maar het is echt niet zo dat je nooit meer een leuke vent zult ontmoeten die helemaal voor jou en je kleintje wil gaan, denk daar maar aan! Beetje positief blijven meid! Oh en die misselijkheid: ik had t vanmorgen héél eventjes, ik ben ook een weekje korter zwanger, dus misschien moet het nog komen, ik weet het niet, maar ik lees overal dat je dan een klein beetje moet eten, een droge cracker of zo, tot de misselijkheid weg trekt.
Ik denk dat ik is even een keer goed ga praten met me vriend. Of die echt alleen voor het kind gaat en daarom bij me blijft of dat die ook nog wel van mij houd. Eigenlijk weet ik het antwoord al, maar vraag het nog maar is een keer. En dan vertel ik ook waar ik mee zit, en dat ik er anders een einde aan wil maken. Want ben de laatste tijd snel moe en dan vooral als die door blijft gaan over dingen die we voor mijn gevoel al besproken hebben.
Ja die vermoeidheid hebben de meesten van ons. Gelukkig neemt het ook bij de meeste na de eerste drie maanden af. Dit geldt ook voor de misselijkheid. Heb ik zelf niet gehad dus kan je er niet bij helpen. Las al eerder de tip een cracker te eten in bed voor je overeind komt, maar ervaring heb ik niet. Denk niet dat het een goed plan is om met je vriend samen te blijven omdat je een kindje krijgt. Een goede relatie is gebasseerd op liefde voor elkaar. Denk je dat hij helemaal uit beeld verdwijnt als jullie niet meer samen zijn? Of zou hij nog wel financieel bijspringen en bovenal een leuke papa voor zijn kindje zijn? Hoe jullie ook besluiten, probeer in elk geval niet het kindje de dupe te alten worden als jullie ruzie hebben. Maar wat dat betreft hoef je niets te overhaasten hoor. Je hebt alle tijd. Snap dat je graag naar je eigen arts gaat, en dat je er tegenop ziet om met je ouders te gaan praten. Zeker als je denkt dat ze heftig zullen reageren. Is er al iemand die je in vertrouwen hebt genomen en over je zwangerschap hebt verteld? En als dat zo is, is dat dan een vriendin van je, of ook een wat ouder iemand? Een oudere neef of nicht of zo. Misschien kan je die meenemen naar je ouders om te regiseren en te voorkomen dat de boel escaleert. Ik denk alleen niet dat je dan een vriendin mee moet nemen, maar iemand die in ogen van jouw ouders wat volwassener is. (En dit vind ik heel lullig klinken, en zo bedoel ik het niet, want ook tienermoeders kunnen topmama's zijn, en ik wil echt niet neerbuigend doen, maar in de ogen van je ouders ben je wel hun kleine meisje).
Nee krijg geen tweeling denk ik tenminste heb geen idee. Maar had dat plaatje gedaan omdat ik niet weet of het een jongen of een meisje is.
Als het uit is, zou ik hem wel op de hoogte willen houden vanalles. Daar heeft die denk ik ook wel recht op. Of die financieel gaat helpen weet ik niet of die dat zou doen. Heb het alleen nog maar me vriend gezegt. En tegen een goede vriendin.
Hier nog een vraagje van mij, tussen het verhaal door ! Sinds gister heb ik steekjes in mijn liezen, en soms een steek achter mijn schaambot. Wat kan dit betekenen? Liefs..
Sorry, dat weet ik niet. Ik weet er niet zo veel over voor mij is het ook allemaal nieuw. Succes, in ieder geval