zwanger en eigen risico cz

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sam mv kylian, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

pff..dacht dat als je zwanger was je je geen zorgen hoefde te maken over je eigen risico.
    krijg ik gisteren even een rekening gepresenteerd van de cz van 133 euro.
    ik zoeken en denken van...ben helemaal niet in het zh geweest.
    is het van het bloedprikken van de vk vandaan, dus ijzer en glucose bepaling.
    nou leuk, weet weer waar een gedeelte van het vakantie geld heen kan, en dat was nou net juist NIET de bedoeling :(
    baal echt verschrikkellijk even :(

heb net voor de zekerheid toch even gebeld en bloedprikken, ook al word het aangevraagd door de vk is gewoon bloedprikken en kan je dus gewoon betalen :evil:

vind het echt belachelijk, ze hebben hier zelf het glucose onderzoek aangepast, maar dit is wel ff 75 euri

nog meer meiden dit gehad en is het echt zo dat je dat dus mooi zelf kunt betalen van je eigen risico?

xxx sam

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb vorig jaar bloed laten prikken om iets uit te sluiten wat eigenlijk al uitgesloten was maar ik d8 als de dokter dat wilt dan doen we dat maar...ik d8 joepie ik krijg lekker 255 euro terug NIET DUS....moest gvd dat bloedprikken er nog afrekenen belachelijk dat het zo duur is en dat je daar niet voor verzekerd bent.....jij kan slecht zeggen sorry maar dat doe ik niet dat kost geld!

3. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ja hoor meid ik ben al door mijn eigenrisico heen 150 eurootjes achter de wagen door zwangerschap.

ik ben er eerlijk wel blij om dat ik die kosten nu al achter de rug heb. want dan krijg ik het niet als ik net mijn spaargeld in de kinderkamer heb gestopt ;)
    zo kan je het ook zien meid. die onvoorziene uitgaven heb je al gehad ;)

het is wel gewoon echt te triest voor woorden. betaal ik al 124,45 per maand en nog vinden ze het niet genoeg. stelletje oplichters.

succes meid. groetjes edith

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zit er hier ook al aan me eigen risico
    heb steunkousen nodig gehad en bloed laten prikken dan ben je er zo door heen.

en dan nog eens de maandelijkse premie betalen afzetters

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    mmm heb nog niks gehad zal dan nog wel komen ben ik bang.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik moest ook gewoon mijn bloedprikken zelf betalen van de CZ, maar dat was lag niet zo duur als dat van jou. Ik heb twee keer in het ziekenhuis mijn suiker en Hb gehalte laten prikken (zowel nuchter als na het ontbijt, dus vier keer prikken en onderzoeken) en moest iets van 60 euro aan CZ betalen.

7. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    jep hier ook zelfde probleem
    ik schrok me eigen kapot
    ik kreeg rekeningen binnen waarvan je U tegen zegt

HET ZIJN ECHT AFZETTERS!
    want ik betaal ook nog eens een premie van 233 per maand...

Ik vind het zooooo asociaal, ik ben nooit ziek
    en als je dan zwanger ben kan je opeens rekeningen verwachten!

8. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    en dat is voor 1 persoon?

dan zou ik overstappen op een andere verzekeraar.

wat ik betaal is echt voor een compleet parket met alles er op en der aan.

9. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nee dat is voor mij en mijn man ;)

maar wij moeten wel alles zelf betalen!

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben verzekerd bij Unive, maar ik moet het bloedprikken ook zelf betalen hoor.
    Ze hebben zelfs geprobeerd om mij te laten betalen voor de echo in het ziekenhuis...dat ging mooi niet op!

11. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Nou ik ben ook verzekerd bij CZ en heb wel een aanvullende verzekering maar ik heb nu twee keer moeten bloedprikken. 1X de standaard keer en een keertje voor diabetis maar ik heb alleen maar 2x 1.05 euro ofzo iets moeten betalen en een keertje 6 euro geloof ik. Dat gaat dan inderdaad van je eigen risico af maar alles bij elkaar koste het dus nog geen 10 euro. Mij hoor je dus niet klagen! :D

Groet,
    Claudia

12. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Oja mijn premie per maand is 111.85 euro.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje dat meen je niet.
    Ik moest 3 weken geleden bloed prikken bij de VK
    Pfff had ze ook wel even mogen zeggen dat dat van je no claim af gaat.
    Ik zit bij Delat Loyd, maar lees dat de meeste van jullie het zelf moeten betalen, dus zal ik het ook wel moeten.
    Nou nu weet ik dus dat ik een rekening tegemoet kan zien :(

14. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Per 1 jan 2008 bestaat de no-claim regeling helemaal niet meer dus daar kan het niet vanaf gaan. Wel gaat het van je eigen risico af.

groet,
    Claudia

15. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik zit ook bij Delta Lloyd en heb een gezinspolis Detlta Lloyd Zorggarant Compleet. maar ik heb nog geen rekening gezien. misschien komt het nog. Wat niet is kan nog komen.Wij betalen 236.30 euro per maand

16. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier zilveren kruis verzekerd maar ook nog nooit een rekening gezien voor zoiets

stomme cz ;)

17. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hoe zit dit nu dan ?want als je ook nog van alles zelf moet gaan betalen waarvoor betalen we dan nog ziektekosten voor :confused:

ps ben ook wel de l*l als ik rekeningen nu ga binnen krijgen als dit zo is :(

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik moest voor het bloed prikken zelf 62,50 betalen

wij betalen per maand ook 230 per maand.

en het ergste is dat ze het bedrag wat je meot betalen gewoon afschrijven.

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jullie gaan toch niet vertellen dat je je echt druk maakt om die 150 pleuros he!
    mijn vriendin was het al in een week kwijt aan migranne pillen vind ik veel rotter en 150 euro kwijt en altijd hoofdpijn!
    nee zeg je weet dat zwanger en een kleintje bepaalde kosten met zich mee brengen dat is nu eenmaal zo. wen er maar aan.

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    ik ben ook bij CZ verzekerd maar ik heb gelukkig nog geen rekeningen gehad, mischien dat het nog komt.
    Ik hoop van niet want we betalen al genoeg elke maand!

Mirrel ik vind dat je een rare reactie geef we hebben het hier niet over wat erger is maar dat het raar is dat je dat zelf moet betalen terwijl je elke maand premie daarvoor betaald.En 150 euro dat is toch een hoop geld en dat geef ik liever dan aan mn baby uit dan aan de verzekering!

Deel Deze Pagina