zwanger....! Maar van hoeveel?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lynn123, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Spannend meid..
    Ik had twee eitjes van clomid.. bijna 3, dus ik moest nog een keer extra voor een echo komen want als het er 3 waren mocht ik niet doorgaan met het oog op een te grote kans op een meerlingzwangerschap. Uiteindelijk bleken er 2 goede eitjes te zitten op mijn rechter eierstok en naast elkaar.
    Deze zijn uiteindelijk beide bevrucht geraakt en heb nu een tweeling van 3 maanden.

Ben benieuwd naar je echo. Succes.

2. lynn123

lynn123 Lid

1 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 10 juni de echo, een paar uur voordat ik op vakantie ga. Ga proberen eraan te denken om t hier nog ff te posten! Bedankt voor jullie berichtjes!

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Heb je topic gevolgd en ben erg benieuwd hoe je echo vandaag gaat! Laat je wat weten?

4. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend zeg! Ik volg het even.. ben reuzebenieuwd

5. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd! :)

6. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    spannend hoor en veel succes vandaag.

7. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

alleereeerst gefeliciteerd:)

het zou kunnen dat jezwanger bent van meerling. maar kijk eens hoe moeilijk een lichaam het al vind om 1 eitje te bevruchten laat staan 2 3 of 4 eitjes.
    kans op tweeling is wel aanwezig maar ik denk geen 3ling. het kan natuurlijk wel maar de kans is niet super groot.tenzij je suppppeeer vruchtbaar bent. ben wel benieuwd!:)

8. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Allereerst gefeliciteerd! :D

En het is een beetje alsof ik mijn eigen situatie las, haha!
    Eerste ronde GonalF 75 IE gespoten. Sloeg eerst niet aan, maar na een verhoging naar 100 IE wel en was zwanger.
    Helaas een vmk gehad, dus de cyclus erna gingen we automatisch verder met 100 IE.
    Toen ik weer op controle kwam voor een echo, bleken er rechts 2 en links 1 te zitten, dus eentje teveel. Ik moest terug naar de 75 IE in de hoop dat er (minstens) eentje zou stoppen met groeien.
    Die linker stopte idd met groeien, maar 3 dagen later zaten er rechts ineens 5! En ook niet van die kleintjes :) En dat waren nog degene die ze kon zien, want ze zaten gezellig op een kluitje bij elkaar.
    Ik kreeg toen de keuze of ik de behandeling af wilde breken en de maand erop opnieuw wilde proberen, of dat ik een punctie zou krijgen. Ik koos toen voor de punctie, waarbij ze er 3 weg zou gaan prikken.
    Ik moest dus nog een keer de GonalF prikken en de nacht erna moest ik een spuit Ovitrelle zetten 5000 IE. Alles braaf gedaan en ook precies op de juiste tijdstippen.
    Ik kom daar braaf in het ziekenhuis voor de punctie (mezelf al helemaal opvretend, het zou namelijk geen pretje zijn, zo'n punctie) en mijn gyn maakt eerst een echo om te zien hoe de stand van zaken is; Alles pleite! Alle eitjes waren binnen 12 tot 24 uur na de Ovitrelle gesprongen. Iets wat normaal 36 tot 40 uur is.
    "Euh, mevrouw, wanneer heeft u voor het laatst gemeenschap gehad?" Dat was dus de avond ervoor, op precies het juiste moment :) Ik kon dus mijn broek weer ophijsen terwijl de gyn in overleg ging met apotheek en andere collega's, want dit was iets wat ze in 15 jaar niet eerder had meegemaakt.
    Uiteindelijk kreeg ik een morning after pil (Norlevo) mee van de apotheek in de hoop dat er geen (grote) innesteling plaats zou vinden. Die heb ik dan ook meteen ingenomen (was denk ik 14 uur na gemeenschap)

2 weken later had ik een vaag onderbuikgevoel (letterlijk :)) en ging ik toch maar eens testen; 2 dagen voor NOD had ik 2 even dikke strepen op mijn test staan, dus ik schrok me het lazarus natuurlijk.
    Gelijk het ziekenhuis gebeld en het eerste wat de gyn zei: "Ooh shit... oh shit!" :)
    Een week later mocht ik komen voor een echo en het bleek er maar eentje te zijn! Tegen de tijd dat ik 11 weken zwanger was, had ik 4 echo's gehad, om er echt zeker van te zijn dat er geen broertje of zusje mee is gekomen. Het resultaat van deze behandeling verwachten we binnenkort (zie ticker).

In die week heb ik ook behoorlijk lopen stressen hoor! Want wat als het er echt 5 waren...? De gyn had het al voorzichtig gehad over embryoreductie (het weghalen van enkele embryo's) maar daar heb ik maar niet verder over nagedacht. Heb eerst maar netjes de echo afgewacht voor ik daarover ging lopen malen. De kans dat het er echt zoveel waren, zou best klein geweest zijn.
    Gelukkig heb ik niet voor die keuze hoeven te staan :)

Ik ben ook heel benieuwd hoe je echo vandaag is gegaan!

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Wauw wollywell wat een verhaal!!! Het kindje wat je nu verwacht wilde wel hééééél graag komen ;)
    Poeh ja je zult er maar 5 ineens verwachten....... Slik!!

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ben benieuwd naar de echo hihi

11. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik lees mee, ben benieuwd naar je echo!!

12. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Haha, ja dat zeiden wij ook al!
    Als ukkie dan al tegendraads was, wat moet dat worden als hij of zij geboren is...? :)
    Toen de punctie ter sprake kwam, wist ik niet of ik er wel goed aan deed, maar nu zijn we erg blij dat we hiervoor gekozen hebben ;)

13. lynn123

lynn123 Lid

1 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net de echo gehad: 3 vruchtzakjes waarvan 2 met dooierzak. Het kanbzijn dat de laatste ook nog een dooierzak krijgt. Vanaf nu wachten op de echo na de vakantie, om te kijken hoeveel hartjes er kloppen! Reuze spannend allemaal! Waarschijnlijk dus een 2 of een drieling....

14. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

wauw.. gefeliciteerd! ;)

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Lynn..wow! Even geschrokken misschien? Tenminste, ik zou dat wel eventjes zijn denk ik. Maar komt goed. Gefeliciteerd! :)

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wauw gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je echo na de vakantie. Het is trouwens wel heel leuk hoor een tweeling ;)

17. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteeeeeerd!!
    Super spannend..
    Hou je ons op de hoogte?

18. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Proficiat !!!
    heel spannend, ik ben ook al benieuwd naar je echo na je vakantie !
    geniet alvast van je vakantie !!

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Wow, 2 of 3 wat spannend zeg!! Iig gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wow, 2 of 3?
    Dat worden nog spannende weken voor jullie dan ;)
    Wanneer moet je weer terug?

Probeer lekker te genieten van jullie vakantie iig!

Deel Deze Pagina