Scheren in zkh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heey,

Ik lig vandaag alweer 9 dagen in het zkh.
    Nu heb ik een infuus voor weeen remming dus douche, plasse enz is niet heel veel bewegingsvrijheid.
    Nu is het down under in die 9 dagen lekker dooggegroeid en wil knmengraag scheren, maar me rechterhand (ben rechts) zit dus dat infuus.
    Zelfde als haren wassen is ook zoo lastig, daarnaast is vaak de inspanning van douchen zwaar dat ik weeen van krijg dus wil t mezelf makkelijk houden.

Hoe doen de andere mamas dat? Laten jullie t maar even groeien of heb je een tip? Krijg wel regelmatig een inwendige echo dus vind t toch wel prettig als het er nettjes uit ziet :)

2. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heel eerlijk? Hoe het er down under uitziet zou me echt effe een zorg wezen als ik met nog geen 33 weken in het ziekenhuis aan de weeënremmers zou liggen..nou kan ik me daar sowiezo niet zo druk om maken, maar misschien dat iemand anders het voor je kan doen? (je partner?)

3. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    pff mischien je man even laten scheren ;) doe ik hier ook op het eind geef je het door zodat je niet gestoord word weet ook niet zo goed heb zelf nooit zo gezeten suc6 in iedergeval

4. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik snap heel goed dat je het netjes wilt hebben, dus zou zeker manlief even lief aankijken....;).Heb ik bij m'n 1e ookgedaan, vond dat wel spannend haha, veel te bang dat het mis zou gaan, maar het ging goed, en voelde me daar wel beter in, ookal lag ik niet eens in het ziekenhuis . tuurlijk moet je je er absoluut niet druk over maken, maar ik begrijp dat je dat wel doet, dus zou zeker je man vragen! Succes met deze zware weken.

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik lig hier natuurlijk niet voor een schoonheidswedstrijd :p en als me buik vervelend s ga ik dat niet erger maken om te scheren this meer dat wanneer t rustig is het wel even zou kunnen. Kan er op zich wel bij want heb een klein buikje maar t gaat me meer om dat t linmshandig moet.

Man gaat niet want als hij komt a het met dochter samen.

Anders doe k het op de gok een beetje wat korter of laat t ff helemaal gaan.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    En anders vragen of je man een tondeuse mee kan nemen. Dat is ff sneller en makkelijker dan met scheermesjes met links :p

Dan is het wel niet helemaal glad, maar je kan het wel goed kort krijgen

7. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb een paar keer in het ziekenhuis gelegen de laatste weken. Maar ik scheer me wel gewoon.
    Scheelt wel dat het infuus bij mij links zat en ik dus gewoon met rechts aan de slag kon.

Maar ik voel me niet prettig bij een inwendige echo als ik het niet netjes heb daar beneden ;)

Je kan ook vragen of ze een zakje of handschoen om het infuus doen tegen het meeste water?

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meid

Kun je niet vragen of ze je infuus links doen omdat je rechtshandig bent en het bij alles in de weg zit? Hier deden ze dat sowieso altijd aan de hand wat je niet bent

Veel succes en sterkte met alles meid

9. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Er zijn toch ook momenten waarbij het infuus even op stop staat? Dus dat er geen weeënremming door komt?
    Als je op dat moment even een zuster aanspreekt of ze het infuus even willen los koppelen,omdat jij je wilt scheren.
    Zullen ze vast niet heel moeilijk doen denk ik.
    Dan heb je alleen maar de waaknaald in je hand en word het makkelijker denk ik. succes

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nou het infuus zit eigenlijk heel prettig, en heb de rechts geen last van. De weeen remming loopt constand en gaat er morgenavond dan pas weer vanaf en dan is het weer afwachten.

Maar als die er morgen af is kan ik idd wel kijken of het gaat met een handschoen erover, dat had ik nog niet bedacht.
    En me man wil ook helpen dus ff kijken wanneer hij zonder dochter kan langskomen :) bedankt voor de tips!

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Tja... je zou zeggen dat je andere dingen hebt om je druk over te maken... Maar ik kan het heel goed begrijpen! Ik zou me ook niet prettig voelen als alles maar lekker vrij spel krijgt om door te groeien.

Ik zou het mijn vriend laten doen. Of mijn zusje... Die is verpleegster en die kent het klappen van de zweep wel...
    Nu gaat het nog prima, maar ik zit nu al te bedenken hoe of wat als die buik groter en groter wordt... en het moment van bevallen zich aandient. Als alles nog lekker zit met 36/37 weken, dan wil ik het denk ik nog een keer laten harsen, zodat ik er niet meer over na hoef te denk ;).

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Oehh laten harsen :D dat is knap van je haha.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Gewoon een handschoen aan de verpleging vragen! Dan kunnen ze je infuus in je hand heel mooi water dicht maken.
    Toen ik in het ziekenhuis lag, was er in mijn badkamer een douchestoel, weet dat ze deze ook vaak los hebben. Op deze manier is het douchen een stuk minder vermoeiend en ik kreeg ook minder snel harde buiken. Geen idee of het makkelijk scheren is, want toen mijn man eindelijk mijn scheerspullen meenam mocht ik weer naar huis... ;)

Deel Deze Pagina