Zwanger! Maar waar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MevrS, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou vind ik ook hoor, vind het ook wel erg vroeg maar geeft niet, je hcg stijgt en dat is zeker goed nieuws! nu zou een zw-test ook donkderder moeten zijn lijkt mij.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Top! Dan komt het vast goed.
    Maar rare praktijken daar in dat ziekenhuis! Pfff, ik zou er gestressd van raken zeg...

3. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @Rozemarijke ik heb er een goed gevoel over!!mijn dochtertje hadden ze ook al met 5 weken gezien... Volgens hen is er pas vanaf 1000 iets te zien, dus gaan we van het positieve uit!

4. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @Rica ja, ik snap het ook echt niet, maar ben gewoon blij dat mijn HCG goed stijgt en maak me er ook echt niet meer druk om ;) de zwangerschapstest was ook al donker genoeg... Daarom snapte ik het hele verhaal niet... Maar ik het ziekenhuis zeiden ze dat die al erg gevoelig zijn en bij een kleine stijging al kleuren.. Ach het zal wel... Heb gewoon zin in dinsdag en dat komt helemaal goed!! :D

@merah zeker weten!! ;) je hebt wel gelijk... Ik maakte me zeker druk, vandaar dat ik dit berichtje heb gepost... Haha, nu maak ik me gelukkig geen zorgen meer en heb ik super veel zin in dinsdag!!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd

Met 5 weken zie je hooguit een vruchtzakje wat ieniminie is en geen vruchtje

Bij 6,0 weken is je kindje pas 4 milimeter
    Met 5,0 weken net 0,5 milimeter en dus niet zichtbaarst het blote ook

Een . is groter dan het vruchtje op dat termijn

Je HCG stijgt mooi en is een goed teken, maar vind je ziekenhuis wel heeeeeel snel echo's maken. Als ze echo 1 meteen pas bij 6-6,5 week hadden gedaan was er niks aan de hand. Eerder als dat heeft het toch geen zin om een echo te maken, het hartje kan pas vanaf 6 weken kloppen

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hcg klinkt goed!
    Vind ook wel dat ze vroeg een echo willen. Het ziekenhuis waar ik loop doet het niet voor 7 weken zodat ze zeker weten wat te kunnen zien. Kan natuurlijk een hoop onnodige stress geven als je niets ziet maar misschien hebben ze er een reden voor.

7. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    Ik ben zelf 5/6 weken zwanger en mij willen ze ook elke 48 uur terugzien voor bloed en 'n echo. Ik ben zwanger, maar inderdaad: WAAR ??
    Ik heb geen klachten van 'n BBZ, maar ze kunnen niets van een zwangerschap zien in de baarmoeder.

8. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    Bedankt meiden... Het komt vast wel goed, ik maak me ook echt niet druk!! En nu ik dit allemaal zo hoor, vraag ik me steeds meer af waarom ze me willen zien... Ik ga het dinsdag gewoon eens vragen ;)

@loontje1983 allereerst gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws... :D maar wat vervelend... Eigenlijk hetzelfde dus als bij mij..! Jeetje, hopelijk komt er gauw nieuws voor ons, want dit is inderdaad erg vervelend... Ze zeiden tegen mij ook al dat ze net zo lang doorgaan totdat er een vruchtje te zien is en als ik het zo lees kan dat wel even duren Pfff... Hoe ben jij dan zo snel in het ziekenhuis terecht gekomen?

9. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    Dank je ;) Maar voor we echt gaan vieren dat we zwanger zijn willen we natuurlijk eerst zeker weten dat het goed zit... Inderdaad hetzelfde als jij, maar dat je zo onder controle staat is op zich helemaal niet verkeerd hoor. Ik ben alleen maar blij dat ze me zo serieus nemen. Ze dachten namelijk eerst dat ik een miskraam had gehad, maar m'n HCG is te hoog en blijft maar stijgen. Ik heb gewoon door lopen zeuren bij m'n HA tot ie een afspraak kon maken waarbij ik dezelfde dag terecht kon. Als je eenmaal in het systeem zit gaat het sneller ;)

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn hcg was met precies 4 weken 258 en dat was goed.
    Ik kreeg met 5,3 weken de 1e echo, omdat ik bloedverlies had. En er was een mooie zwangerschapsring en een dooierzakje te zien, vertelde mijn gyn.

11. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @loontje1983 jazeker!! Eerst het goede nieuws... Ik ga ook met jou meeduimen... Hou me op de hoogte! Ben benieuwd hoe of wat... ;) is dit jouw eerste kindje?

@Zara75 gefeliciteerd!! Nou dan moet het zeker goedkomen met ons ;)

12. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Tegen mij is verteld dat ik bij 6w en 5d het hartje zou kunnen zien kloppen.
    Van te voren kunnen ze alleen een vruchtzakje zien.
    En dat was ook zo. Ik heb een echo gehad met 6w en 5d en daar was een kloppend hartje te zien! :)

Maar als je hcg goed is, dan zal het heus wel goedkomen met je zwangerschap.:)

13. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    Helaas is m'n update niet zo positief:
    ik moest vanmiddag na controle gelijk blijven en ben geopereerd aan 'n BBZ.
    Gelukkig hebben ze m'n eileiders kunnen sparen.
    Wat 'n leegte...

Het zou m'n eerste zwangerschap zijn.
    We geven de moed niet op, maar 'n opdonder geeft 't wel

14. MevrS

MevrS Actief lid

29 aug 2012
    300
    0
    0
    Ridderkerk
    @1983loontje jeetje meid wat een vervelend nieuws! Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen... wat erg! Ik denk echt aan je en als je een luisterend oor wil of je hart wilt luchten, dan weet je me te vinden...

15. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Sterkte loontje :(

Deel Deze Pagina