Hoe gaat een vruchtbaarheid onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beebbie, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hoi Dames.
    het onderwerp zegt het al.. hoe gaat een vruchtbaarheid onderzoek in werking?
    ik ga morgen de ha bellen.. ik wil onderhand wel weten waar we aan toe zijn en of het ergens aan ligt.

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vaak wordt er eerst bloed geprikt op verschillende hormonen en of de aanwezigheid van chamydia antistoffen. En het zaad van je hubbie zal gecheckt worden.
    Verder kun je doorverwezen worden naar de gyn. Die zal een vragenlijst toesturen. Bij de eerste afspraak wordt die besproken en zal er een echo gemaakt worden om de kijken hoe het er van binnen uit ziet ;)

Daarna kunnen er nog een scala aan onderzoeken worden gedaan, maar dat wat ik omschreven heb wordt meestal als eerst gedaan.

3. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    oke thanks chlamydia is toch van zoon soa... ooh dat overleven we wel de eerste ronde... kben zo benieuwd.. schaam me eigenlijk wel een beetje en ben bang dat de ha me niet wil helpen of zo.

maar man lief heeft een andere ha moet hij zijn ha dan ook bellen?

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee hoor, ik zou gewoon om een verwijzing vragen van jou ha voor de gyn.
    Laat de gyn dan maar mooi alles onderzoeken, die heeft er immers meer verstand van ;)

Waarom zou je ha je niet willen helpen? Aan je onderschrift zie ik dat je al lang genoeg bezig bent:(

Chlamydia is idd een soa..

5. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Wij hebben net een fertiliteitsonderzoek achter de rug, even kort mijn ervaring:

Van de huisarts een doorverwijzing gekregen, in mijn geval met de reden dat mijn menstruatie uitbleef en zeer onregelmatig was, dus verdenking van het niet hebben van een eisprong.

Bij de gynaecoloog eerst een intake gehad, ik kreeg tijdens het eerste gesprek direct provera en clomid voorgeschreven ivm met onze kinderwens. Provera wekt de menstruatie op, Clomid stimuleert een follikel tot springen. Tijdens het gebruik van Clomid ben ik een paar keer voor een echo naar het ziekenhuis geweest, zo konden ze inwendig zien of er daadwerkelijk een follikel groeide. Dit was het geval, dus er was al gauw een voorspelling van de eisprong. Nu heb ik voor 6 maanden Clomid voorgeschreven gekregen, in principe zou ik hiermee maandelijks een eisprong hebben. Ik heb nu een cyclus van ca. 33 dagen, ben ik erg blij mee!
    Ohja, er is ook nog 2 keer bloed geprikt, eerste keer om te zien of mijn hormonen allemaal goed waren, tweede keer was een week na de eisprong om progesteron te meten. Dit is dan een bevestiging van het feit of er daadwerkelijk een eisprong is geweest.

Mijn man heeft verder nog zaadonderzoek gehad, kwestie van een potje afleveren.

Wij zitten nu in de 2e ronde met Clomid, ik heb er een goed gevoel over!

6. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Pff ik wil eigenlijk helemaal niet zoon mmm maar ik heb er alles voor over hoor!
    ik ben erg benieuwd wat de ha zegt en wat me te wachten staat.. dankje wel voor je reactie.
    hoop dat het snel lukt voor je!

7. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Ja we gaan nu de 19de maand in morgen om 8 uur bel ik de ha.. ik zal wat laten weten dankje wel voor je reactie!

8. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lees hier ook even mee. Hebben deze week onze eerste afspraak in het zkh gehad. Ik heb helaas behoorlijk wat overgewicht en moet eerst wat kilo's kwijtraken voordat ze verder gaan. Heb wel inwendige echo gehad, de eierstokken waren goed zichtbaar en bm zag er goed uit. Heb ook regelmatige cyclus, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik de eerste kilo's kwijt ben.. Waarschijnlijk eerst test van het zaad

9. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg

Nou ik ben ook niet super dun... mss zeggen ze tegen mij ook wel dat ik af moet vallen. ik wacht wel morgen af.
    hoe ging bij jou de eerste ronde dan op t zkh heb je ook bloed moeten laten prikken enzo?

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben vrijdag nog in het ziekenhuis geweest voor een vruchtbaarheids onderzoek.

Ik kreeg een gesprek vooraf met vragen. Daarna gelijk een echo om te kijken hoe de baarmoeder en eileider eruit ziet.
    Ook gelijk een eendenbek voor uitstrijkje.
    Daarna deed ze nog een onderzoek met haar hand erin zeg maar :$
    En na dit mocht ik gelijk bloedprikken.

Mijn partner kreeg een potje mee dus die kan ook aan de slag!! :D

11. xbabyxdx

Ohja!! over 2 weken de uitslag ;)

12. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    oeee krijg al meteen een raar gevoel er bij hahaha!
    dat ze in je gaan frutten en zo.. ben je allang bezig?

13. xbabyxdx

hahahaha ja ik weet niet hoe dat heet wat ze nou precies deed, maar het zal wel goed wezen.... :p een soort van toucheren zoals tijdens de weeën zeg maar... daar leek het wel op... :cool:

Ik ben een jaartje bezig. Maar dat is niet de reden dat ik naar het ZH ben gegaan.
    Ik word bijna niet ongesteld.
    Dus dan is het enorm lastig om zwanger te worden.

En jij??

ps.... sterkte met het verlies van je Mama ik weet hoe dat voelt :(

14. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    We hebben de vragenlijst kort besproken en die echo gemaakt. Omdat ze een stok achter de deur wilde om eerst een paar kilo af te vallen wil ze de volgende keer pas bloedprikken enzo.. Dat snap ik eigenlijk wel :). Ben nu goed aan het sporten en probeer zo min mogelijk te snoepen.
    Was overigens wel een fijn gesprek met leuke arts. Ik was bang dat ze zou zeggen dat ik extreem af moest vallen, maar dat was gelukkig niet zo..

Ben benieuwd wat ze bij jou zullen doen.

15. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    wij 19 maanden nu .. ik heb wel gewoon nette cyclussen..man lief heeft wel diabetes..

ooh das erg vervelend zeg bijna niet ongesteld worden lijkt me ook vreselijk.
    want dan weet je ook niet waar je aan toe bent. Succes met je onderzoeken..
    Ja mijn moeder is plotseling overleden.. erg genoeg, dank je wel.

16. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Wij zijn voor onze dochter langs gyn geweest nadat bleek dat sperma van mijn man goed was.
    Hier een gesprek met vragen en inwendige echo. Moest een afspraak maken zodra ik weer ongesteld werd en dan wilde ze vanaf dag 9 iedere 3 dagen kijken naar mijn ei (wisselende cyclus en altijd lf van 10 dagen). Ook moest ik 3 dagen na eerste dag menstruatie bloed prikken.
    Er is buiten die echo inwendig niks gebeurd.
    Wij hadden geluk want 3 dagen na ons bezoek bij de gyn had ik een positieve test.

Maar wat ik eigenlijk nog wilde zeggen was over het gewicht. Mijn gyn vertelde dat het niet ging om hoeveel kilo eraf ging, maar dat je stofwisseling hoger is als je aan het afvallen bent en dat juist dat de kans op een zwangerschap verhoogt. Hij zei letterlijk 'al val je 300gr af, dan nog helpt het'. Dat vond ik erg fijn, want ik was bang dat ik weg gestuurd zou worden om eerst af te vallen (bmi toen 30.2)

17. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    ja ik ben ook echt benieuwd moet toch echt nog afwachten of de ha me doorverwijst morgen maar dat zal wel anders stap ik over na een andere ha. hahaha ben ik heel makkelijk in.
    ik vind alleen die stap zetten niet zo leuk.. zei toe straks al tegen man lief zullen we nog even wachten.. hij zo nee we gaan er nu voor we willen weten waar we aan toe zijn..
    dus kop op schouders er onder en morgen om 8 uur bellen..
    succes met sporten pff met die hitte..

18. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Heb je al gebeld?

19. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt inderdaad wel hoopvol :). Het gaat niet hard, maar begin al wat kwijt te raken..

Beebie: ben idd benieuwd of je al gebeld hebt

20. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Hoi dames ik heb gebeld.
    Morgen om 8.50 een afspraak bij de ha. mijn eigen ha is er niet vanwege ziekte dus heb een vervangende..
    Ik laat morgen wat weten dank je wel voor jullie lieve berichtjes..

Deel Deze Pagina