Ik krijg een beetje de kriebels als jij vertelt dat hij van alles eist.... Ik vertrouw die vent voor geen meter als ik dat zo lees... Pas op meisje.....kies voor jou en je kind. Hij is het niet waard!
Erkennen sowieso nu niet doen!! Dat kan ook na de geboorte. Daarnaast jij had een naam voor het kindje punt. Dan had hij een vent moeten wezen en de consequenties van sex moeten accepteren.
Pfff, hij is je baas niet hoor. Kies voor je dochter, hij wilde het eerst niet eens, en jij hebt een dapper besluit genomen. Dit besluit, je meisje laten komen, heeft veel meer lef gevergd dan de naam die je voor haar hebt, haar te geven. En dat hele erkennen, waarom wil hij dat zo perse? Zou er maar mee oppassen als ik jou was, dit kan later ook nog wel. Ik ben wel wat achterdochtig misschien, maar laat hem eerst maar bewijzen. (en even off-topic, dat hele toevoegen > neem aan dat je het over facebook hebt, pas daar nou mee op). Als je slim bent heb je alleen mensen in je 'vrienden' lijst die je echt kent en vertrouwd, anders komen er alleen maar roddels en narigheid van.
Je weet zelf al eigenlijk wat je wilt , nu nog sterk genoeg zijn de knoop door te hakken... Hij komt weeeeken later weer aanwaaien en wil alles gaan bepalen ? Nou als t nu al zo begint maak je borst dan maar nat! Ik zou je kindje niet laten erkennen door hem , lkkr jou achternaam erkenning en gezag geeft m toch weer dat beetje macht en wie weet gebruikt ie t slecht tegenover je... Je was blijkbaar ontspannen , stressloos en vooral lkkr onafhankelijk en gelukkig zonder hem dus wijs m lkkr de deur en laat je angst niet zien! Je kan t alleen en hebt meer vrijheid ... Maar snap je twijfels ergens ook wel hoor, kindje op komst en t liefst zie je in je dromen een gelukkig compleet gezin... Heel veel succes en sterkte in je keus en leven, en vooral nog sterkte met de laatste loodjes in je zwangerschap geniet ervan!
Kies alsjeblieft voor jezelf en je kindje.. Je kind is beter af zonder vader, dan een slechte vader. Ik heb mijn dochter van 10 ook alleen opgevoed, ze is nooit iets tekort gekomen! Ik vind het raar dat nu het eind in zicht komt, de vader zich opeens aandient en even wil bepalen wat voor naam jullie kindje krijgt en haar wil erkennen.. Je zet je verhaal hier neer omdat je graag de mening van anderen hoort neem ik aan.. Dit is mijn mening: Geef je dochter de naam die JIJ graag wou geven! (Dit is iets voor de rest van haar en jouw leven) als de vader toch weer zou verdwijnen heb je er eeuwig spijt van.. Erkennen kan altijd nog, als je dochter geboren is en je bent een jaar of 2 jaar verder en hij zorgt goed voor haar en is een goede vader kun je altijd nog besluiten hem te erkennen als vader. Dit kan.. Geef je kindje jouw naam, jouw achternaam en laat het niet erkennen. Dit is mijn mening, wat je er mee doet moet je zelf weten. En als je niet verliefd bent, niet meer proberen dan ook. Een kind met 2 ouders die eigenlijk niet bij elkaar willen zijn is erger dan een kind zonder papa.. Ik kan het weten! Niet zo onzeker, voor jezelf en je kind opkomen jij.. Jij en je kindje verdienen het beste, voor minder moet je niet gaan... Ik wens je heel veel succes en sterkte met je beslissing!
Hij kan je niet dwingen zijn achternaam te laten meegeven. Daarvoor moet jij fysiek aanwezig zijn in het gemeentehuis en je handtekening zetten. Kies voor jezelf en de gezondheid van je baby. Als je jou naam al gekozen hebt, laat hem dan in zn sop gaarkoken..
als ik je advies uit islamitisch oogpunt zou mogen geven mbt. de naam. Wanneer een kind voortkomt uit overspel dient het de achternaam van de moeder te krijgen. Verder wens ik je veel sterkte toe !!
Ik zou jou kindje de naam geven die jij mooi vind en zeker ook jou achternaam. Laat hem het eerste jaar maar bewijzen dat hij het kindje alsnog wil, nadat hij zei dat het weg moest worden gehaald. Erkennen kan altijd nog en is niet verplicht. Jij moet voor jezelf en je kindje kiezen en als je nu al ongelukkig word dat hij af en toe eens langskomt en eisen stelt zul je zeker niet gelukkig worden als je met hem verder zal en jou kind zijn naam geeft. Stel je geeft zijn gekozen voornaam en zijn achternaam en hij gaat weg, dan heeft JOU kind zijn namen. Vader worden is een gunst een vader zijn een hele kunst. Hij wou de gunst niet (weghalen) dus vermoed dat hij de kunst van het zijn ook niet zal kunnen, als hij er niet volledig voor wil gaan en dat begint met respect naar jou de moeder.
Als ik lees dat je niet meer verliefd op hem ben en hem eigenlijk begint te haten dan denk ik persoonlijk wegwezen. Hij heeft lang niets meer van zich laten horen, toen kon je het ook allemaal alleen opknappen en nu komt hij je leven beheersen. Kijk uit meisje, je bent nog jong, kies voor jezelf en je dochtertje en laat hem zich eerst maar eens bewijzen wat hij waardt is. Laat hem zeker het kind (voorlopig) niet erkennen.
Ik zou helemaal niks meer met hem te maken wilken hebben. Hij kan wel van alles willen, maar zelfs kleine kindjes die van alles willen krijgen iet hun zin. Dus dit grote kind ook niet laat hem zichzelf maar mooi bewijzen. Je krijgt er spijt van als hij jou laat zitten en hij haar complete naam (identiteit) gekozen heeft. Zo blijf je altijd aan hem vast. T is gewoon een laffaard laat hem mooi zitten jho er zijn zoveel giede lieve mannen in deze wereld en voorak as je hem haat.... ... Bye bye
ga eens met hem om de tafel en stel hem eens een paar vragen waar jij mee zit... praat eens goed met elkaar en laat hem maar bewijzen dat hij dit meent, als hij gaat EISEN dan kan hij het lekker uitzoeken! maar het gaat JOU regels en daar moet hij het maar mee doen. erkennen zou ik ook niet zo snel doen, en hem ook uitleggen waarom. dat er eerst vertrouwen moet komen omdat je deze zwangerschap toch grotendeels alleen hebt moeten doen. Als hij een echte vader is en eventueel goede man wil zijn heeft hij dit er voor over. zoniet, afstand nemen. weten zijn ouders het al dan? steunen jou ouders je goed? zoja bespreek het met hun.
Je heb in begin ook je eigen keuze kunnen maken en dat is dat je voor je kindje ging heb er respect voor!! Nu komt hij terug om wat voor reden ook, al die weken heb jij het gered, dus waarom nu ook niet? Steunen je ouders erin? Zou hem nu je dochtertje niet laten erkennen (kan altijd nog als het goed zit) maar je bent vast sterk genoeg om je keuze te maken en ga op je gevoel af net als toen je erachter kwam dat je zwanger was Succes
Eerst gaat hij ervandoor en nu gaat hij van alles eisen? Ik sluit me aan bij wat de meeste hier al gezegd hebben: kies voor jezelf. En geef je kindje de naam die jij graag wilt! Je kan t zonder hem, heb je steun van je ouders? Succes, je bent sterker dan je denkt!
Hier ben ik het zeker mee eens. Had hij er maar moeten zijn voor je meid. Moet je kijken hoe jij je nu voelt.
Op het moment dat je hem het kindje laat erkennen zit je voor de rest van je leven aan hem vast, of je nu wilt of niet. Dat is iets dat je goed in je achterhoofd moet houden. Je zegt dat je hem niet vertrouwt en dat je hem zelfs begint te haten. Wil je aan zo iemand vast zitten voor de rest van je leven? En zou je je kindje vertrouwen bij zo iemand? Want dat is wel wat er gebeurt als je hem laat erkennen.
Heel erg bedankt allemaal! Mijn ouders steunen me niet echt. Nooit gedaan eigelijk.. Wat nu mijn probleem is, ik heb alles van hem verwijdert en hem geblokeerd. Maar ik denk de heledag aan hem, omdat ik ben gewend dat hij constant praat. Ik zit ook niet goed in me vel, ik zie er heel slecht uit en ik voel me niet meer zwanger. Ik ben ook bang om een depressie te krijgen na de bevalling. Dit is allemaal sinds hij terug is ( 2 weken ). Ik kijk ook steeds op zijn facebook of hij niet bezig met een ander is. Misschien heb ik een obsessie voor hem terwijl ik niet verliefd ben? Lastig dit....
lijkt me eerder dat je bang bent voor hem sinds hij weer in beeld is heb je het geef je aan, je had alles voorelkaar naam ect mischien een maatschappelijk werker waarbij je je verhaal kan doen en die je mischien advies kan geven wat je het beste kan doen. en vraag je heel goed af, wil je hem terug vanwege jullie kindje of omdat je gevoelens heb of omdat je bang bent voor de gevolgen erna.
ik zou als ik jou was zeker weten hulp zoeken! Geef dit allemaal eens aan bij je vk die kan je zeker helpen...
Ik ben bang om hulp te zoeken, dat ze dan zorgen maken of ik een kind kan opvoeden. En uit eindelijk mijn kindje afpakken..