Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik het uit had gemaakt met mijn ex....dat je de hele tijd aan zo'n persoon denkt....en benieuwd bent wat die gaat doen enzovoort....ik denk dat dit wel normaal is. Persoonlijk denk ik dat je nu het beste naar de huisarts kan gaan en vertellen hoe je je voelt.....ook om te zorgen dat je niet in een grote depressie terrecht komt. Want dat zal denk ik wel het laatste zijn wat je wilt. En al die stress is ook niet goed voor jou en je baby.
Nee joh ze pakken niet zomaar je kindje af.....is het dan zo erg met je gesteld? Ze zullen je altijd ten eerste proberen te helpen.... En is het idd zo erg at je jiet voor je kindje kan zorgen....tja dan is het wel goed dat ze iets doen in het belang van je kind...dat wil jij toch ook als moeder?
Lieve meid ik heb door alle stress bij een spycholoog gelopen en echt niet dat ze mijn kindje hebben afgepakt. Daar zijn die mensen voor! Vraag anders in plaats van een maatschappelijk werker naar een spycholoog, daar kan je goed mee praten, weten soms ook wel instanties of dingen waar je heen kan voor andere problemen EN ze hebben geheimhoudingsplicht! Ze mogen niet alles bij een ander neerleggen zonder jouw toestemming! Een spycholoog laat jou ook heel anders naar de situatie kijken, met 'helicopter view', dat betekent zie de situatie niet vanuit jezelf maar van buiten af. Waarschijnlijk maakt dat je wat bewuster over hoe de situatie nu in elkaar zit. Qua je ex met kijken of facebook enz, het zal wel een tik zijn omdat je het eigenlijk altijd gewend was, je draagt zijn kindje dus miss komt daar wat jaloezie naar andere vandaan. Maar je kan het ontwennen, het is een soort verslaving en daar kan je van afkicken!
Ik heb nog iets. Ik wil de naam doen die ik zelf wil. Maar als mijn water breekt en ik ga naar het ziekenhuis Moet ik hem inlichten.. Maar als hij er bij is als ze geboren word dan komt het waarschijnlijk toch uit dat hij de naam kiest. Ik weet hoe hij is.. Moet ik dan niet vertellen dat ik aan het bevallen ben? Dat kan ik niet maken toch?! En als ik dan ruzie ga maken dat ik de naam toch wil die ik wil zou niet leuk zijn als ik net ben bevallen..
Meid sorry maar grow up! Stand up for your rights! Serieus.. Als jij hem niet bij de bevalling wilt jammer dan hij was er je hele zwangerschap niet! En wat betreftde naam.. Ik sta echt met een mond veel tanden. Dus je laat je zomaar de mond snoeren? Kom op zeg dit is een naam voor het leven. Kies wat JIJ wilt!!! Je draagt nu een grote verantwoordelijkheid. Hoppa vechten voor je rechten!
Waarom zou je hem moeten vertellen dat je aan het bevallen bent? Hij hoeft er niet bij te zijn als jij dat niet wilt. Jij neemt de beslissingen want jij bent degene die dan al negen maanden voor je kindje gezorgd heeft.
Jij bent de mama en baas over je eigen buik schat. Je wilt je meisje jou naam geven waarschijnlijk praat je ook al tegen haar met die naam. Ga dat niet veranderen voor 1 van de zovele onverantwoordelijke vent. Je hoeft hem niet te bellen als je gaat bevallen je kan altijd nog zeggen het ging zo snel ik moest met spoed naar het zkh. Sterker nog als je nu alle contacten verbreekt heeft hij helemaal geen reden om pissig te worden of wat dan ook. Dat je aan hem denkt is meer dan normaal je vraagt je ook af waarom hij zo is/doet. Dat moet slijten schat. En dan nog over 10 jaar denk je nog aan hem. Ik denk ook nog wel eens aan mijn eerste vriend dat is geen schande en hoort allemaal bij je leven. Praat met je dokter of verloskundige zeg tegen haar wat je hier zegt dat je hem er niet bij wil hebben. Ze gaan je kindje niet afpakken hoor tuurlijk niet
meid ga naar je huisarts en ga vragen voor een maatschappelijk werker, die kan je hiermee helpen en wat JIJ het beste kan doen ga boven hem staan, hoe moeilijk het is, laat je niet gek maken door hem, denk aan jezelf en je dochtertje je bent niks verplicht he, en ze pakken niet zomaar je kindje af!!
Ik zou zeker je eigen gekozen voornaam kiezen en waarschijnlijk ook jouw achternaam. Want bedenk je, als hij over een jaar of wat weer besluit te willen vertrekken en jij hem nu al haat, dan draagt jouw kindje z'n hele leven een naam met zich mee die voor jou staat voor datgene wat jij haat.
Meid, als jij jouw naam wilt dan doe je dat! En als jij hem er niet bij wilt, dan doe je dat! Dan had hij z'n verantwoording moeten nemen er voor je moeten zijn. Het is heel fijn dat hij zich bedacht heeft, maar laat hem eerst maar zien dat hij het meent. Jammer dat je ouders je niet steunen, maar vraag bij de huisarts om een verwijzing naar maatschappelijk werk. Zij kunnen je helpen en pakken zeker je kindje niet af!
Hoi meid. Jeetje wat vervelend! Maar kies voor jezelf en je meisje! Dus jouw voor en achternaam. Geen erkenning. Als hij zonodig de vader uit wil hangen laat hem dat eerst maar eens bewijzen! Vaderschap draait om liefde en niet om wat op papier staat. En wat de bevalling betreft. Hem vooral niet inlichten. Je hebt je energie hard nodig om je kindje geboren te laten worden. Praat er met iemand over zoals je Vk of je ha. Ik hoop dat je voor jezelf kiest en je kindje. Tot slot probeer ook nog een beetje te genieten van je zwangerschap. Want het is zo iets moois. Liefs Lara
Je hoeft toch niet te doen wat hij wilt? Jammer dat je ouders je niet steunen want dat had je dan wel kunnen gebruiken nu. Wie zou er anders bij de bevalling zijn als hij er niet was.?
Bel de verloskundige, maak zo snel mogelijk een afspraak. Leg al je zorgen bij haar neer, en laat je helpen! Als jij hem niet bij de bevalling wilt, dan is ie er niet bij. En jij hebt al een naam uitgekozen, zou ik zo laten. Meis, ik weet hoe moeilijk het is als je jong zwanger bent en de vader is er niet voor jou en het kind. Ik was 20 toen ik mijn oudste kreeg, en ik was ook alleen. Ze pakken echt niet zomaar je kindje van je af, en als je nu al hulp gaat zoeken om alles op orde te krijgen, laat je alleen maar zien dat je van je kindje houd en de verantwoordelijkheid neemt. Heel veel sterkte, en je kan hier altijd je verhaal kwijt.