Wat voel ik? Dit kan toch nog helemaal niet?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaIII, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Gisteravond zat in na de jongens in bed leggen op de bank en voelde een heel licht fladder gevoel laag in mijn onderbuik. Ik dacht nog 'grappig, dit lijkt op het voelen van een baby, maar dan heel zachtjes'. Net plof ik na kids in bed leggen en was wegruimen op de bank en weer voel ik hetzelfde 2x, hele kleine mini plopjes.

Wat is dit? Dit kan toch de baby nog niet zijn? Mijn baarmoeder ligt al wel compleet boven mijn schaambeen, als een mooie grapefruit. Maar ik kan me niet voorstellen dat de bewegingen van het kindje nu al krachtig genoeg zijn.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ik dacht ook dat ik gek was maar ik voelde 1kindje al duidelijk met 9wkn! Geen geschop ofzo maar gekriebel n geschuif n s avonds in bed kon ik het voelen draaien. Twee wkn later begon ik de ander ook te voelen en wist ik het zeker dat ik het zo vroeg gevoeld had. Placenta bleek ook achter te liggen.

3. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ok, wat bijzonder :). Met de echo met 7 weken in het ziekenhuis, zei de echoscopiste wel dat ze het bijzonder vond dat we het kindje al zo goed konden zien bewegen. Het lag echt te schommelen :). Misschien is het dan toch al het kindje, wauw...

4. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    ik voelde al vanaf week 11 goed bewegen

5. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Het zou kunnen het is niet je eerste en alles gaat net wat sneller je weet ook al hoe het voelt dus ja :) alleen maar fijn lijkt mij de weken dat je niks voelt zijn zo spannend

6. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier vanaf week 11 af en toe beweging te voelen. Is geweldig dat je het al voelt!

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn 2e voelde ik al voordat ik 8 weken was. En vanaf 10 weken dagelijks.
    Kan zeker is toen ook door de vk bevestigd dat de kleine al zo bewoog.

Nu ook al een paar dagen gekriebel. Als het aanhoudt ben ik overtuigd dat het het kindje is :)

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bijzonder,een kindje begint pas met bewegen na de 8 weken.Dus daarvoor is echt onmogelijk.Of je was verder zwanger,dat kan natuurlijk wel.

9. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Dit is dus niet waar. Met mijn echo met 7 weken was de echoscopiste inderdaad onder de indruk, maar het kindje lag toch echt te schommelen.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Zoek het wetenschappelijk artikel maar op op pubmed,is echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan,en kan dus echt niet.Dat het op een echo lijkt dat het schommelt,komt doordat het drijft in het vruchtwater,maar een kindje onder de 8 weken kan niet bewegen uit zichzelf.

11. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Kindje is dan ook pas 2 cm ofzo met 8 weken? Dus lijkt me ook sterk dan al.. Kindje kan amper nog bewegen, dus nee sorry dat KAN gewoon niet..

Hier voelde ik bij de 2e en 3e beweging vanaf 11/12 weken, vanaf 14 weken dagelijks.

Maar 8/9 weken ben ik dus wel heel sceptisch over, denk dat het eerder verschuivingen van de baarmoeder door het groeien zijn.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Vanaf 7 weken, heeft de vk toen ook bevestigd. Had een paar dagen na het eerste gevoel een echo en toen was de kleine heel druk aan het bewegen.

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Zoek het maar op,op eerder genoemde site.Het kan niet.Een kindje beweegt niet uit zichzelf onder de 8 weken.Dus ook bij jou niet.Dat het zo lijkt op een echo,komt omdat het drijft en het dus kan lijken of het beweegt.Maar dat is dus niet zo.

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik vind het trouwens best een slechte vk,die zoiets beweerd wat helemaal niet kan.

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik voelde mijn 1e met 10 weken en vanaf 14 weken dagelijks. Voelde haar alleen op 1 plek steeds, bovenin de baarmoeder. Placenta lag voor.

Nogmaals, vk bevestigde dat het mogelijk was vanaf de termijn dat ik zoontje voelde. Of ik uiteindelijk naar voren ben gezet weet ik niet meer, maar kan dus nooit veel geweest zijn. Hij was niet gepland. Wanneer ik hem exact voelde weet ik niet meer, weet wel dat ik tussen de 7 en 8 weken was, maar kan dus ook prima 7+6 geweest zijn.

En het is ook maar net hoe gevoelig het van binnen is he. Dit is mijn inziens bij iedereen anders.

16. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Dat denk ik ook. Ik ben inmiddels 6x zwanger geweest en nee, ik had dit niet verwacht. Was heel sceptisch eergisteren. Maar ik voel toch echt iets...

17. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Wat vroeg! Ik weet nog wel dat tijdens mijn echo met 8+5 de kleine 1,7cm was en nog niet eens echte armpjes en beentjes had.. Ja de aanleg was er, maar waren meer stompjes. Maargoed, ik kan niet oordelen over wat jij hebt gevoeld, maar vroeg is het zeker!

18. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Beweging voelen voor de 8 weken lijkt mij onmogelijk, wat ik altijd begrepen heb begint het dan met kleine rukjes heel lichtjes te bewegen, dat kun je echt nog niet voelen.

19. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik denk dat je ontzettend graag je baby wil voelen, dat je elke beweging in je buik aan je baby linkt. Maar waarschijnlijk gewoon de darmen zijn die dan behoorlijk kunnen rommelen bewegen.

Maar een kindje in aanleg tot een week of tien wat nog geen 2 a 3 cm is nog geen armpjes beentjes heeft. Kan je onmogelijk voelen.

En een vk die dat beweerd vind ik wel echt heel dom bezig. Die zou beter moeten weten.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat je over een aantal weken je baby echt mag voelen.

Deel Deze Pagina