Zwanger, maar zo bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Allereerst: gefeliciteerd!!
    Wat geweldig na zo'n tijd!:)

Lekker rustig aan doen. Zeker met deze hitte.
    Bij mij zagen ze bij 6w en 5 d het hartje kloppen.Voor die tijd was alleen een vruchtzakje zichtbaar.
    Probeer toch te genieten.
    Bruin bloed is oud bloed.
    Ik snap je onzekerheid heel goed, en omdat je zo lang hebt moeten wachten blijf je voorlopig toch nog wel onzeker.
    Ik ben na 3x icsi zwanger geraakt, nu ben ik 32 weken zwanger, maar heel de zwangerschap al onzeker.

Ik duim voor je op een goede zwangerschap!!

Liefs
    Minnie

2. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws!
    Duim dat alles goed blijft gaan...

Sterkte!

3. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Offtopic wat een geweldig nieuws!!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, het is jullie zo gegund!!
    Mijn duimen draaien dat de aankomende maanden super verlopen!!

Liefs xx

4. Babeje

Babeje Lid

15 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere zwangerschap is anders maar ik heb de eerste tijd ook af en toe wat bloed verloren hoor. De ene week voelde ik helemaal niks en dacht ik...ben ik wel zwanger??? en de week daarna ineens af en toe bloed en buikpijnen, en dan weet je dus nog niks.
    Ik begrijp de zorgen maar ik denk dat je er dus helemaal niks over kan zeggen. Bel een verloskundige in de buurt of bel opnieuw het ziekenhuis en overdrijf gewoon een beetje. Als je buiten reguliere tijden belt en zegt dat je je echt niet goed voelt en je zorgen maakt kan ik me niet voorstellen dat ze je niet even laten komen. En anders bel je gewoon een dag later weer opnieuw. Ze begrijpen duidelijk niet hoe moeilijk zoiets is....

In ieder geval efeliciteerd en veel sterkte in deze onzekere eerste tijd, maar probeer niet al te angstig te zijn want dan gaat alles aan je voorbij.

Ik denk dat ik voor iedereen hier mag spreken als ik zeg dat we hard voor je duimen!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Zara, fijn verderop te lezen dat het er bij de echo goed uit zag en het bloeden is gestopt. Waarschijnlijk komt het van het inbrengen ; het is ook zo gevoelig daarbinnen nu het zo druk bezig is met groeien.

Ik ben net zo ver als jij, hier gelukkig geen bloed gezien ... maar oh wat zou ik dan ook in de stress zitten. Zou dan ook meteen een echo willen. Gelukkig heb jij een man die lekker door heeft wezen drammen. Bij ons ziekenhuis (ben zwanger via icsi cryo tp) kani k gelukkig altijd terecht ; hoef het spoednummer maar te bellen en dan kan ik komen.

Hopelijk kan je nu weer lekker genieten meid!

6. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dat het er goed uitzag!! Ik snap je angst hoor...probeer zo positief mogelijk te denken, is er allemaal goed voor!
    Tis zo 27 augustus, echt!!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Dank je wel voor jullie lieve reacties!
    Ik leef zo naar de komende echo toe, dan ben ik 6,6weken..
    Mn angst en zorgen zijn helaas nog erg groot. Ik blijf continu donkerbruine smurrie verliezen en helaas zo nu en dan toch ook weer (oranje)rood.
    Vanmorgen op het werk ook weer, er viel zelfs een druppel rood in de wc.
    Ben in paniek naar huis gevlucht en lig nu op de bank te rusten. Net de boel met angst en beven gechecked en ik zag alleen nog maar bruin.
    Ik hou me vast aan het feit dat vrouwen in mijn situatie ( eiceldonatie) een grotere kans hebben op bloedingen en dat dit niks hoeft te betekenen. Maar de angst neemt toch de overhand. Bah, op deze manier is zwanger zijn een ramp. Laat die echo alsjeblieft goed zijn..:(

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Zara, nee zwanger zijn is zo niet echt leuk nog! maandag mag je weer komen voor een echo?
    Maar als het echt maar een druppel bloed is ... is het zeker geen mk hoor, want dan komt er ineens heel veel. Hopelijk krijg je nu geen rood meer en hou je het vol tot maandag. Dikke knuffel! en lekker uitrusten op de bank.

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    zara wat shit dat je nu alweer bloed verliest, gelukkig grotendeels bruin dat is niet erg.
    en op de echo zag het erg goed uit de vorige x dat is ook wel mooi.
    als je een mk krijgt, dan is de test nog wel positief maar wel lichter van kleur dus als jij een knaltest hebt is dat een goed teken.
    heb je ondertussen al iets van kwaaltjes? of nog niks?

heel irritant he de eerste periode voel je niks ben je onzeker, heb je zo'n ongi gevoel dan ben je ook onzeker.
    de steekjes en beetje trekkerig gevoel in de buik wat je in het begint hebt was bij mij vanaf 6 weken ook stukken minder, dus denk dat dat normaal is.

kunje niet nog een x bloed laten prikken voor te zien of je hcg goed stijgt? dat zal toch tot de volgende echo een hoop zorgen weg nemen.
    zodat je heel af en toe ook kan genieten van je zwangerschap.
    alleen maar stress en onzeker is toch echt niet fijn, en de tijd gaat zo ontzettend langzaam dan.

heel veel succes meid! en hopelijk een mooie echo maandag! dan ga je denk ik al het hartje zien, zo mooi zo'n stipje wat knippert!

heb je daarna geregeld echo of weet je niet? ik heb vanaf 6 weken elke week een echo gehad, dinsdag weer das wel fijn moet ik zeggen. hopelijk kan dat bij jouw ook.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

kun je echt niet bellen dat je desnoods vandaag mag meid? ik zou het niet meer kunnen houden van de spanning in jou situatie

best schandalig dat ze je tot 6,6 laten wachten in jou situatie

ik duim voor je dat alles goed zit met jullie kleine frummel

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wat zenuwslopend allemaal zeg, doe rustig aan meid en ik duim heel hard mee dat alles goed is. Sterkte met wachten!

12. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Wat ontzettend spannend allemaal! Hopelijk heb je een prachtige echo over een paar dagen en stopt het bloedverlies snel. Ik duim ook mee!

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi Zara,

Ik woon ook in Spanje en heb ook bloedverlies gehad. Dit op 6w5d.
    Ben toen gewoon naar de spoedgevallen gegaan en daar hebben ze me verwezen naar de spoed-gyneacologie afdeling en hebben ze toch een echo gedaan. Bleek ik idd een bloeduistorting in de baarmoeder te hebben. Moest het toen kalm aan doen en een paar dagen later bij de echo bij de gyneacologe was het weg. Misschien dat eens doen als je je zorgen maakt?

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #34 bittersweet, 22 aug 2012
    Laatst bewerkt: 22 aug 2012
    Hoi Zara,

Begrijp dat je nog erg angstig bent logisch ook, zou ook helemaal in angst zijn als ik dat zou hebben. Hoop zo dat strakkies alles goed is bij de echo dat moet gewoon zullen hebben er zo hard voor moeten vechten! De dagen duren zo wel erg lang voor jullie die spanning ook lijkt me echt niet te houden!
    Sterkte meis.
    Ik had je nog een berichtje gestuurd in mijn topic, maar snap dat jij alleen extra kinderaspirine gebruikt? Naast de bolletjes en gebruik je ook progynova of een soortgelijk medicijn?
    Als het nu niet lukt ga ik het ook vragen. Moet dit op recept of kan je het zelf kopen en hoeveel mg gebruik je en vanaf wanneer start je met innemen?

xxx
    bittersweet

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Zara woont niet in Spanje, maar heeft daar de eiceldonatiepoging gedaan...Wel lief dat je zo meedenkt.

Zaar, heb je nu dus hier gevonden, had net een berichtje bij 'ik ben zwanger' gedeelte gepost.

Ik hoop dat het snel minder wordt, want natuurlijk hoeft het niks te zeggen, maar het maakt zo onzeker.
    Dikke knuffel voor jou en ik duim. Nog een paar nachtjes slapen!

SMAK

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi lieverd,

Wat een spanning zeg! Rust lekker uit en hopelijk is het heel snel maandag... Slopend dit...

Het komt vast goed!

Liefs!

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat is het gemeen spannend voor je.

Iedere keer als ik een topic van je open heb ik zoiets van: "het gaat nog goed, het gaat nog goed, het moet gewoon goed gaan voor haar" en dan lees ik en dan is het weer heel spannend en dan gaat het gelukkig nog goed.

Zwangerschapskwaaltjes komen en gaan, dat is heel normaal, maar het is wel heel eng.

Nog 'even' het weekend door en dan krijg je gelukkig weer een echo. Ik hoop dat je alleen nog maar goede echo's gaat krijgen.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

en hoe is de echo vandaag gegaan meid? denk aan je xx

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    kwam ff kijken hoe de echo is geweest, straks nog maar es kijken.
    hopelijk is alles goed!

Deel Deze Pagina