Hoi Dames, Ik las gisteren dat ze de Davitamon compleet zwanger met serienummer 8710537704235 terugroepen vanwege mogelijke aanwezigheid van de kankerverwekkende stof Ethyleenoxide. Nou slik ik dit al vanaf het begin van de zwangerschap tot nu ( 25 weken zwanger). Ik ben al zo’n angsthaas dus voel me er heel onrustig bij.. zijn er meer dames die deze vitamines slikken? Die misschien al wat meer weten of het heel schadelijk is? Bedankt voor het lezen!!
Ik zou proberen me er niet al te druk over te maken. Ze praten over “mogelijke aanwezigheid van” en geven ook aan dat de stof in het eindproduct niet gevonden is. Oftewel het zit dus niet in de vitamines. Maar uit voorzorg halen ze de vitamines terug. Gezien deze termen denk ik dat er daardoor weinig/niks aan de hand is.
Heb jij ook deze met dat serienummer? Wat toevallig zeg. Ik snap dat het niet leuk is. Maar het is rationeel gezien inderdaad een 'kans'. En nu kun je er niet veel meer aan veranderen.
Ik kreeg deze mail van davitamon, dus zou me er verder niet druk om maken. Hier ook al 6 maanden in gebruik.
Dit is hem toch? Ik gebruik hem ook, nu maar gewoon even aan de normale foliumzuur. Ben nu 9 weken. Ga me er niet druk om maken. De kans is klein. Wel fijn dat ik het via ZP ontdekt heb.
Brr... kom hier net ook achter. Slik het zelf al bijna 2 maanden . Hopelijk is het idd meer uit voorzorg dat ze het terugroepen. Komende maandag eerste echo. Zal het dan eens met de gynaecoloog bespreken.
Jaa het is niet in het eindproduct gevonden! Maar het gaat dan idd vaak dat ze het uit voorzorg allemaal terugroepen. En gelukkig maar.. zitten best wel strenge eisen aan verbonden.
En voor de zwangeren of degene die zwanger wil worden. Davitamon zwanger met visolie is sowieso veilig te gebruiken!
In de app Zwangerhap van het voedingscentrum krijg je meldingen van alle terugroepacties van voedingsmiddelen en ook van deze vitaminepillen. Vervolgens werd deze melding toegevoegd omdat veel mensen zich zorgen maakten. Klonk toch wel geruststellend, vooral omdat ze zelden speciaal dit soort toevoegingen plaatsen. Zie bijlage.