Verstopte neus tips

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wherona, Mar 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Ik heb ontzettend veel last van een verstopte neus zo erg dat ik het er erg benauwd door krijg. Ik ben afgelopen vrijdag hiervoor bij de huisarts geweest en die heeft me een neusspray mee gegeven (Beclometason) maar deze werkt totaal niet sterker nog mijn neus wordt er alleen maar droger van. Ik moet dit twee weken gebruiken voordat ik terug mag komen. Maar heb er dus al zo lang last van dat het me echt begint te irriteren. Wordt der niet echt vrolijker van zeg maar.

Het enige middel wat wel werkt is Otrivin maar ja die mag je niet langer als een week gebruiken.

Hebben jullie misschien nog tips om van een verstopte neus af te komen?

2. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ik gebruik xylometha-nog-wat kinder dosering, dus 0,5mg/ml.
    Niet heel goed in de zwangerschap, maar ook ik wordt benauwd zonder, en 'n zoutoplossing helpt neit.
    er zijn meerdere topics hierover geweest bij gezondheid, misschien eens zoeken?

3. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier ook al bijna een week snotverkouden, hier gebruik ik tijdelijk otrivin voor de nacht.

Misschien, is stomen een idee,of zoutoplossing gebruiken dat helpt hier ook tegen een verstopte neus.

Beterschap

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Gewoon keukenzout (niet te sterk want dit doet je zeer) maar een theelepel in een theeglas met lauw water (niet heet) en aan je neus zetten dit goed inhaleren en vervolgens eruit gooien.
    Geloof me werkt beter als alle neussprays bij elkaar.
    Het klinkt ranzig en dat is het ook maar het werkt ;)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou hier iemand waarbij werkelijk niks werkt!!!

Otrivin kan je heus wel ffies gebruiken maar let op, je kan er verslaafd aan raken. Ik gebruik het al meer dan 3 jaar non-stop... en waarom? omdat de doktoren me ook niks meer voor kunnen schrijven, heb t allemaal al eens geprobeerd...

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

helaas werkt stomen en de zoutoplossingen ook niet :(

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

zal dat eens vanavond dan gaan proberen

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja dat had ik ook gelezen maar inderdaad als dat het enige wat werkt dan zal ik het ook meer gaan gebruiken want dit is ook niet alles.

9. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Wat is de oorzaak van je verstopping? Hooikoorts, andere allergie, verkoudheid? Probeer (ook) de oorzaak zo goed mogelijk aan te pakken.

Wanneer ik verkouden ben, heb ik vaak vooral bij het slapen last van een verstopte neus. Dan helpt bij mij het beste een doorgesneden ui naast mijn bed. Bij 'gewone' verstopping helpt de vreemde maar nuttige duimtip die ik hier Ideas - - - - - - - - - - - - - - - - - - > back to ashWare: Verstopte neus hack ooit las ook.

Verder heb ik vaak verstopte neus door diverse allergieën, mijn oplossingen daarvoor zijn:
    - pollen vermijden
    - huisstofmijt vermijden (slaapkamer zo 'kaal' mogelijk en minimaal eenmaal per week goed laten stofzuigen)
    - Natriumcromoglycaat neusspray

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Beclomethason heeft tijd nodig om te gaan werken. Moet je zeker een week voor rekenen (misschien sneller) dus adviseer je om even ermee door te gaan. Daarom adviseert je ha ook om pas na twee weken terug te komen, dan weet hij zeker of het werkt of niet. Eventueel kort samen met otrivin gebruiken.

Verder kun je stomen, maar dat kan ook juist averechts werken. Wat mij bij de laatste verkoudheid heel goed heeft geholpen zijn 10 druppels echina force van dr. Vogel per dag. Dat is veilig in de zwangerschap. Dit zul je ook een paar dagen minimaal moeten volhouden.

11. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik was laatst ook zo vreselijk verkouden.
    heb toen druppels van de kruidvat gebruikt. deze werkte echt super kun je ook gewoon geruiken tijdens de zwangerschap.
    het was mijn redding haha!!

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

hele goede vraag wat de oorzaak is ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten of het nou een verkoudheid is die lang blijft hangen of iets anders is voor het eerst dat ik er zo een last van heb. Bedankt voor de tip

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja dat las ik net ook op Apotheek.nl dat het zijn tijd nodig heeft maar dat van euchina force vindt ik ook een erg goed idee om te gaan proberen.

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    iedereen heel erg bedankt voor de tips hoop dat er een zal zijn die zeker wel zal werken.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

De Echina Force kan verder ook helemaal geen kwaad. Baat het niet, schaad het niet. Ik was in het begin van mijn zwangerschap snotverkouden en vanaf 9 weken nergens meer last van gehad. Ben inmiddels de 18 weken gepasseerd.

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    otrivin kun je 2 weken gebruiken zonder problemen volgens mijn huisarts!

17. pety01

pety01 Actief lid

Mar 3, 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem, overdag vind ik nog niet zo'n ramp, lekker het raam open dan gaat mijn neus op een gegeven moment ook wel open. Af en toe wel een beetje koud. Vinden collega's ook heel erg leuk.

Ik kan alleen niet slapen als mijn neus dicht zit.
    Thuis heb ik dan ook het raam 's nachts open, lig ik met mijn hoofd hoger en spoel ik twee maal per dag met zout water mijn neus. Dit kun je met een rhinohorn doen.
    Heel af en toe gebruik ik de kinderneusspray met xylometazoline, gewoon eigen merk van de etos of kruidvat en dan alleen 's nachts.

Share This Page