boosheid slecht voor baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem35, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem35

Bloem35 Lid

19 jul 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net even een beetje ruzie gehad met mijn partner, tot schreeuwen toe. Ben nu 27 weken zwanger.

Maak me zorgen of dit schade brengt voor de baby, ik voel vanalles in mijn buik en rug.

Iemand hier ervaring mee??

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Stress kan inderdaad slecht zijn, maar dan moet je aan stress gedurende lange tijd denken. Wat je wel kunt hebben is dat de baby op jou reageert en nu dus wat onrustiger is.. Probeer lekker te ontspannen, is het wel weer goed tussen jou en je partner? Veel succes iig!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een keertje ruzie kan je kindje wel hebben hoor. Maar langdurige stress is bewezen niet zo goed voor je kindje.... Dus lekker uitpraten en weer gaan genieten :)

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ja ikke. Tijdens mijn vorige zwangerschap erg veel spanningen gehad om de gezondheid van mijn zoontje. Dit resulteerde ook wel eens in spanningen tussen mijn man en mij en ook wel eens heftige door alle emoties die toch al hoog zaten.
    Ik was vaak ook bang dat ik dan weeen zou krijgen of zo en voelde me dan vreselijk schuldig.
    Maar dat is niet gebeurd hoor. Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken toen ik volledig ontspannen was ;)
    Probeer je maar niet te veel zorgen te maken, het uit te praten met je vriend en weer te ontspannen. Ondanks dat je zwanger bent ben je ook nog steeds 'maar' een mens en niet alle emoties kan je zover onder controle houden.
    Hoop dat je er wat aan hebt

5. Bloem35

Bloem35 Lid

19 jul 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is weer goed! wat een toestand, ik ga eens proberen te relaxen.

6. Bloem35

Bloem35 Lid

19 jul 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de berichtjes, stelt me gerust!

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Graag gedaan, fijn dat alles al weer goed is ;)

8. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier ook al ruzies gehad met manlief, iets wat anders zelden voorkomt. Ik wijt het aan de hormonen :D
    Ik denk niet dat het kwaad kan, toch niet als het gewoon sporadisch eens is. Als je echter hele dagen supergestresseerd rondloopt, zal dit wsl wel een invloed hebben vermoed ik. Nu, vorige zwangerschap nogal last gehad van stress bij de simpelste dingen die ik moest doen (anders zelden last van) en zoonlief lijkt er ook niets aan overgehouden te hebben hoor. Een vrolijk enthousiast manneke!

9. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    ik heb in het begin van de zwangerschap een serieuze discussie gehad met manlief, was zooeoo kwaad dat ik zo was ant roepen dat de overburen konden meegenieten, surplus had ik nog een speelgoed helicopterke naar zen hoofd gegooid:D hormonen kunnen u net dat beetje heftiger doen reageren he.

groetjes

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het hangt ervanaf hoeveel jeje de ruzie aantrekt, hoe vaak het gebeurd, hoe heftig het is etc..
    Maarja, stres is erg slecht voor een ongeboren kindje dat weet iedereen. 1 keer kan gebeuren en zal vast niks zijn om je druk over te maken hoor. ;)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    dan hebben we het wel over langdurige stress hoor... een keer (of een paar keer) ruzie maken is echt niet schadelijk hoor.

Hier behoorlijk heftige zwangerschappen gehad hoor, ook regelmatig fikse ruzies tussen manlief en mezelf.... en kindjes zijn echt wel gezond geboren hoor....

12. tuc

tuc Niet meer actief

ruzie of boos worden is niet per definitie slecht voor je baby hoor, anders zouden alle mama's met oudere kinderen heel ongelukkige beebjes hebben;) Stress is idd niet goed, maar dan moet je wel denken aan "echte" stress, dus heel veel zorgen over zieke familieleden, overlijden, financiele stress. Ik denk zelfs dat wanneer het het er af en toe lekker uitgooit dat dat beter is dan die echte stress die vaak onbewust doorsluimert. Wat je er uitgooit ben je nl kwijt;)

Deel Deze Pagina