Ik weet even niet hoe ik er mee moet dealen..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Examplisity, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Examplisity

22 okt 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen!

Ik ben er 2 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, heb al een zoon rondlopen van net een jaar. Vond het zelf echt te vroeg en zat er heel erg mee in mijn maag of ik dit wel wilde/aankon.

Nu had ik eergisteren een intake bij de verloskundige en omdat ze tijd overhad maakte ze snel even een echo, ook omdat mijn symptomen meer bij een later stadium paste dan dat ik dacht dat ik was. Op de echo zelf kreeg ik een enorme verrassing, het is namelijk een tweeling! Shock!

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zaten wij ook een paar weken geleden. Zoon van net 1 en op een moment dat het totaal niet uitkwam. Nadat we eindelijk aan het idee gewend waren van oké er komt er 1 bij bleek uit de echo dat het er twee zijn. We hebben flinke ruzie gehad met argumenten over en weer. uiteindelijk hebben we toch besloten om er samen voor te gaan. Kennelijk moet het zo zijn en daar berusten we nu maar in. We zijn er langzaam aan steeds blijer mee geworden en nu kunnen we niet wachten op deze kleintjes.

Wat ik wel even mee wil geven is bekijk het zowel praktisch als emotioneel. schrijf alle voors en tegens op en ga dan kijken welke argumenten er zwaarder wegen. Maak geen overhaaste beslissingen en laat je geen beslissingen aanpraten waar je niet achter staat.

3. Examplisity

22 okt 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!
    Weg laten halen is sowieso geen optie! Maar tis wel even iets dat je voor de kiezen krijgt, moet zeggen dat ik alleen maar positieve reacties uit omgeving krijg en dat dat mij ook wel heel erg helpt!

Vind het allemaal wel spannend hoor dat traject wat je nu helemaal in gaat, hoe ervaar jij het tot nu toe een tweelingzwangerschap?

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Dat zal schrikken zijn

Mijn eerste was 9 maanden toen ik zwanger van me dochter werd ook snel naar was er snel aan gewend

Maar dan nog 2 dat is schrikken

Alhoewel me me 3e onderweg was toen me dochter 14maanden was

Dus 3 snel opelkaar

Begon is moeilijk

Hoeveel weken ben je n7u

5. Examplisity

22 okt 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, het is ook echt de snelheid, ben zelf ook nog jong, pas 24 en dan al klaar zijn met kinderen..

Ik ben nu 9 weken, dus nog wel heel pril, waren al wel 2 kloppende hartjes te zien

6. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

13 mei 2016
    577
    0
    16
    Vrouw
    Wow het zijn er 2! Dat zal vast even schrikken zijn geweest. Het heeft even tijd nodig. Maar daar zijn die 9 maanden zwanger ook voor hé, in die tijd kun je eraan wennen en veel lezen over hoe dat nou is met een tweeling. Bij mn eerste dacht ik ook van help ga ik dit kunnen maar toen hij er eenmaal was ging alles vanzelf. Dat zal jij vast ook hebben. Ik wil je een hele fijne zwangerschap toe wensen. Het komt goed!

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik was 23 en had er toen al 3

Ben nu 29 en de vierde is net een jaar en ben nu echt klaar

8. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo zie je maar, de natuur is niet te sturen 😉
    Welke klachten heb je dan??
    Ben even nieuwsgierig! 😄

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Hier waren drie kloppende hartjes te zien op de echo, onze dochter was ook net een jaar. Was even schrikken en echt wel fases tijdens de zwangerschap gehad dat ik het er moeilijk mee had en beren op de weg zag, maar het is allemaal goed gekomen. Nu de kinderen er zijn (we hebben helaas afscheid moeten nemen van 1 kindje) gaat alles heel goed en valt het me heel erg mee. Nu denk ik: wat heb ik me druk gemaakt. Het komt echt wel goed!

Je mag me altijd een pb'tje sturen mocht je nog vragen hebben.

10. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weg laten halen was voor mij ook geen optie en voor mijn omgeving al helemaal niet. Wij kregen juist niet zoveel positieve reacties uit onze omgeving en dan is het wel even zwaar.

De zwangerschap zelf vind ik wel een stuk zwaarder dan die van mijn zoontje. Ik ben gestopt met stage omdat het gewoon echt niet ging. Mijn rug is nu al heel slecht en ik hoop dat mijn bekken geen last gaat geven deze keer.

Het hele traject vind ik wel even wennen. Bij een gynaecoloog is het toch allemaal iets sterieler en kouder dan bij een vk. Het leuke is wel dat ik nu bij elke afspraak even een echo krijg om te kijken of de baby's het goed doen.

Laat het allemaal even over je heen komen en neem vooral je rust ook. je hebt het straks nog hard genoeg nodig en luister naar de signalen die je lichaam afgeeft. Dat helpt bij mij wel omdat ik dan weet oke nu ga ik te ver.

11. Examplisity

22 okt 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sophia

Oh wauw! Haha kan me voorstellen dat je nu klaar bent, voor mij is 3 genoeg.

@marlo
    Nou echt klachten heb ik niet gelukkig, het was meer omdat de piek van misselijkheid vorige week al was, en dat past normaal dus pas bij 12 weken. Tot nu toe mag ik dus niet klagen 😁

12. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ja ik weet precies hoe je je voelt! Hier bleken het er ook twee te zijn! Hier gaat het met vlagen van denken het komt wel goed allemaal naar vlagen waarbij ik gewoon even niet zo goed weet hoe. Begrijp me niet verkeerd ik ben dolgelukkig met de zwangerschap en twee gezonde kloppende hartjes maar het idee van straks twee baby's en een peuter maakt dat ik een soort van bang ben of ik het allemaal wel kan, of ik mijn aandacht wel goed kan verdelen en wel genoeg liefde en tijd heb voor alle kindjes.
    Anyway....beetje rommelig verhaal dit maar k begrijp je heel goed!

13. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik ben er vorige week achter gekomen zwanger te zijn van de vierde, ongepland...
    De jongste wordt volgende week 1 jaar. Ik heb nog geen echo gehad, dus nog even afwachten of het er 1 of meer zijn.

Hier zat de schrik er goed in. Vorige week was ik er ook echt verdrietig van. En ook nu ben ik er nog niet erg blij mee, ons gezin was compleet. Maar dat werd anders over gedacht blijkbaar.

Het gaat erg druk worden, maar komt vast wel helemaal goed!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

14. mamavanniek

mamavanniek Actief lid

10 okt 2011
    134
    0
    16
    Hier hebben wij een jongen van 7 en een tweeling meiden van 3,5. De meiden waren niet gepland, maar wel heel erg gewensd. Wij gaan nu voir een vierde kindje, met een redelijke kans dat t weer een tweeling wordt. Aangezien ze hier twee-eiig zijn en dat erfelijk is. Mochten julliue vragen, twijfels hebben, mogen jullie ze altijd aan mij stellen, hier of op pb. Ik zal niet overal antwoord op hebben, maar zal mijn best doen. Op facebook zit ook n leuke groep voor jullie: tweelingmoeders. Mijn meiden zijn geboren met 35,1wk via keizersnede.

15. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier ook een toekomstige tweeling mama, en zag het totaal niet aankomen complete verassing, wel zijn het mijn eerste kindjes en wou er eigenlijk maar 1 :D

Nu ik er aan gewend ben, wil ik niks anders meer, om ze beiden tegelijk te voelen schoppen is zo bijzonder!! qua symptomen kom ik er goed mee weg, alleen snel moe en vaak banden/groeipijn maar dat is logisch.

Nog een voordeel van een tweeling: je krijgt meer echo's dus kan je je kindjes vaker zien en dat is zo leuk <3 ze boksen tegen elkaar en liggen vaak tegen elkaar aan, die band is al te merken in je buik.

Natuurlijk gaat het druk worden, maar ik geloof heilig in de gezegde ''je krijgt niet meer dan je aan kan'' 1 is al een wonder 2 tegelijk helemaal.

Deel Deze Pagina