Hoi dames!! Sorry alvast voor het aansmeren van het leuke onderwerp haha maar zoals de titel al zegt heb ik al weken last van aambeien. Had hier al vaak voor de zwangerschap last van dus verbaasd me niks dat het nu weer terug is gekomen. Ik heb alleen op dit moment last van een externe aambeien dus een aambei (flinke knobbel) dat buiten de opening achteren zit. M'n vraag is wat moet ik hieraan doen? Moet ik hiermee naar de huisarts? Ik las op internet dat als je laat hebt van beetje zwarte ontlasting dat je dan wel moet bellen. Schrok beetje van want dat heb ik inderdaad maar had afgelopen tijd vaker spinazie gegeten dus nam aan dat m'n ontlasting daarvan wat raar was gekleurd. Het doet pijn als ik zit en het jeukt als een gek maar behalve veel beweging vezelrijk eten veel water drinken etc zijn er dingen die ik eraan kan doen of moet ik even bellen voor de zekerheid?
Ik zou even naar de huisarts gaan... die kan even kijken en eventueel iets voorschrijven. Erg vervelend die aambeien. Hier bij zoon ook gehad, zalf gehad en voor de bevalling waren ze weg.
Even naar de drogist en Curanol halen. Zowel de zalf als de tabletten. Tegelijk gebruiken en over 5 dagen heb je nergens meer last van. Kreeg dit te horen van de verloskundige, en ze had helemaal gelijk. Wondermiddel!
Zalf of spray voor aambeien verlicht de jeuk en pijn en is zeker aan te raden. Zwarte ontlasting kan wat oud bloed bij zitten maar bij een aambei zou je juist helder bloed bij de ontlasting verwachten. Ik heb nu ook weer wat last van aanbeien maar ben niet zo dokterig, laxeermiddel werkt hier goed.
Extern zou ik toch even naar de huisarts gaan. Die kan ze volgens mij dan terug drukken. Je loopt namelijk kans dat er anders huidflapjes (marisken) ontstaan en die kunnen alleen operatief verwijderd worden.
Bedankt allemaal voor de reacties!!! Helderrood bloed heb ik een paar weken geleden gehad, hierna is een aambei naar buiten gefloept. En nu nog wat zwart achtig ontlasting. Bel morgen even de huisarts en zet curanol op m'n lijstje!
Hier ook heel erg last van gehad in de laatste weken zwangerschap. Ik werd gek van de pijn. Curanol zalf en tabletten en het werd een stuk minder. Hier ook nog de tip gekregen om neusspray erop te spuiten. Daardoor drogen de aambeien uit en krimpen ze. Hier zijn ze nu 1,5 week na de bevalling zo goed als weg! Door de druk van de baby verdwenen ze niet meer aan de einde van de zwangerschap.
Volgens mij heb ik dit dus. Is dat echt alleen maar operatief te verwijderen en niet met een zalf te behandelen? En wordt zo'n operatie doorgaans vergoed of doen ze dat niet omdat het "cosmetisch" is?
ts idd even ha bellen! Ik kon zo via de telefoon een zalfje regelen zonder dat ik het moest laten zien. Bij mij kwam het trouwens door weken diarree, gaf blijkbaar ook teveel spanning...
Oke, bedankt voor je reactie! Ik vind het zoiets gênants om mee bij de huisarts aan te kloppen. Misschien toch maar eens naar laten kijken.
Ligt eraan of ze we elastiekjes om heen kunnen doen ja of nee. Ik had ook erge last van aambeien. Dacht dat het met elastiekjes wel opgelost zou zijn. (Dat is gewoon poliklinisch) maar helaas moest ik dus onder het mes. En de tweede keer moet nog plaatsvinden want ze halen nooit (als het er best wat zijn) meer dan 3 of 4 weg. Want anders kun je niet normaal meer naar de wc. Maarrrr ik moet zeggen dat de operatie mij erg mee viel. Had alleen maar erge behalen gehoord en viel me reuze me
Begrijp ik wel, maar weetje zoveeeeeel mensen hebben hier last van! Dat geloof je gewoon niet, maar coor hun vrij normaal. Niets vies aan. Alleen vervelend voor jezelf