Na mijn mk ruim 3 weken geleden (moest op gang komen met cytotec) hebben we besloten er gelijk weer voor te gaan. Op de echo vorige week was alles schoon en zelfs alweer rijpende eicellen te zien! Nu was ik maandag en dinsdag in de dagen voor mijn ovulatie, als ik mijn cervixslijm goed interpreteer. Woensdag was dat alweer minder, Donderdag en vrijdag was dat weg. Ik denk dus afgelopen week een ovulatie gehad te hebben. Maar sinds vanochtend weer helder draderig slijm. Zou dit kunnen duiden op een dubbele eisprong? Wat denken jullie? (We hadden al grapjes gemaakt over een kerstkindje, voor de zekerheid maken we het de komende dagen maar weer extra gezellig saampjes En natuurlijk weten we dat de kans klein is dat het nu alweer raak gaat zijn)
Een dubbele eisprong als in 3 dagen geleden een eisprong en nu weer bestaat volgens mij niet. Wel een dubbele eisprong in de zin dat er 2 eitjes springen. Wat ik denk is dat je lichaam geprobeerd heeft een eisprong in te zetten en dat het niet gelukt is en het nu wederom probeert. Daarbij kan je vooraf, tijdens en na een eisprong vruchtbaar slijm hebben.
Een dubbele eisprong kan zeker maar wel alleen op hetzelfde moment. Maar dagen tussen 2 eisprongen is niet mogelijk. Vaak verward men vruchtbaar slijm met restant sperma vd dag ervoor. Vruchtbaar slijm kan trouwens ook tot 5 dagen voor de eisprong plaatsvinden dus de exacte dag weet je niet (mits je tempt)