wassen met neutral???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tico, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi dames,

Bij mijn eerste werd geadviseerd geen wasverzachter te gebruiken dus dat heb ik braaf niet gedaan. Nu kwam de kraamzorg echter weer langs en ze zei dat hun het liefste zien dat je alles met neutral wast. Heb dit bij mij dochter ook niet gedaan, want toen was dit advies er nog niet en in mijn ogen is het een beetje onzin want ik ben toch niet van plan om altijd daarmee te blijven wassen. Dus graag jullie mening, wat doen jullie?

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wat een onzin. je bepaalt toch zelf waar je mee wast? mocht je kindje erop reageren dan weet je dat en kun je nog altijd overstappen toch.
    ik krijg soms het idee dat vks en kvs geld krijgen om bepaalde merken ed. te sponsoren.

3. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik werk als kraamverzorgster en zelfs ik vind het onzin.. Hoe kweek je een allergie bij een kind?? Pas op neutral gaan als ze echt allergisch zijn voor alle andere wasmiddelen..
    Ik vind het stinken.. Vind juist lekker gewassen ruiken als het met normale wasmiddel met neutral lijkt het alsof je het in de sloot heb gewassen blehh

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Kraamzorg heeft t er niet over gehad met intake.
    Heb de spulletjes gewoon met mn eigen wasmiddel gewassen. Ik gebruik verschillende merken,net wat er in de aanbieding was

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier kreeg ik bruin/beige vlekken in mn witte rompertjes van de Neutral (wel uitwasbaar, maar toch). Dus denk je schone kleren te hebben... zitten ze onder de kringen/vlekken.
    Ik maak het pak nu op voor onze tweede, maar verder ga ik er niet spastisch mee doen.
    Als ze idd gevoelig blijken is het tijd zat...

(PS. Verder niemand over gesproken bij intake, of door kraamzorg zelf)

6. Melief

Melief Niet meer actief

Ik ga over mijn nek van neutral. Ik las dat wasverzachter het heftigst is voor die kleintjes dus heb neutral wasverzachter gekocht omdat ik wel zachte kleertjes wil, hier gebruik ik dan gewoon lekker wasmiddel bij!

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hier zijn ze vandaag ook geweest van kraamzorgbureau
    en hier hebben ze er niet over gehad dus lekker wassen
    waar jij je prettig bij voelt !!!

8. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Ik heb alles in de Ariël sensitive gewassen. Neutral vind ik zo vreselijk stinken daar ga ik echt niet in wassen hoor. Kraamzorg heeft er niks over gezegd en heb het nog gevraagd

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste ook gewoon mijn eigen wasmiddel (wat op dat moment in de aanbieding is;)) gebruikt. reeg daar een hoop commentaar op van mensen die het beter dachten te weten, maar mijn zoon heeft nooit enige reactie erop gehad.

Wasverzachter gebruikte ik al nooit. Vind dat zonde van mijn geld omdat de handdoeken (enige waarvoor je die mi nodig hebt) zacht genoeg worden in de droger.

10. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb nu Dash 2in1, maar daar zit wasverzachter in verwerkt. Maar tegen de tijd dat ik alles ga wassen heb ik weer een andere aanbieding gekocht. Neutral vind ik niet lekker ruiken, ik vind puur en zacht ( staat ook een baby foto op ) van Robijn wel heel erg lekker ruiken:)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Juist het gebruik van wasverzachter (welke dan ook) schijnt allergieën te triggeren, daarom wordt ook geadviseerd geen wasverzachter te gebruiken, ook niet Neutral.

Wil je wel zachte kleertjes doe dan gewoon een scheut azijn in het wasverzachterbakje. het haalt de laatste restjes zeep weg en je was wordt lekker zacht.... en nee, je was gaat niet naar azijn ruiken!

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha ja het stinkt als hel!!!

Helaas ben ik het hier verplicht ivm eczeem.
    En zal bij deze beeb wel direct gaan wassen met neutral omdat de kans groot is dat hij ook eczeem krijgt...

13. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Grappig, ik was nooit met wasverzachter en geurig wasmiddel, dus vermoedelijk stinken wij ook naar boerensloot en de hel. Het grappige is dat ik hierdoor al die wasluchtjes bij anderen zo goed ruik en dat echt niet lekker vind. Maar smaken verschillen. Als je was inderdaad zo stinkt, kan je hem misschien een keer aanzetten met niets erin, maar op 95 graden. Als je veel op lage temperaturen wast, kan je last krijgen van vetluis of wasluis in je wasmachine.

Maar voor je roept dat het onzin is, zou je je ook eens kunnen verdiepen in wat er nu daadwerkelijk in je wasmiddel zit. En waar je baby 24 uur per dag in gehuld is.

Mijn zoontje kreeg ook erg eczeem van het wasmiddel waarmee de kraamhulp al zijn kleertjes mee bleek te wassen, ik had Neutral voor hem maar zij bleek gewoon dat spul van de Lidl te gebruiken. Het werd gelukkig een stuk minder toen ik neutral ging gebruiken.

Het zal me worst wezen waar iedereen zijn kind mee of in wast, maar roepen dat het onzin is omdat JIJ er geen last van hebt gehad is wat... kortzichtig, mijns inziens.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gewoon wasmiddel en een scheut azijn als wasverzachter

15. yvonne1

yvonne1 Actief lid

14 sep 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Vroeger werd daar niet eens aan gedacht en werd gewoon wasmiddel gebruikt.
    Gebruik wel neutral, heb het gekregen van vriendin die het over had

16. giraf

giraf Niet meer actief

Ehm... misschien een hele stomme vraag hoor, maar welke azijn bedoelen jullie dan? :)

17. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    mijn dochter heeft er ook nooit last van gehad dus ga maar gewoon mijn eigen wasmiddel gebruiken. wil wel dat de kleertjes lekker ruiken!

18. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Heb het ook gelezen maar doe het wel....
    Alles met neutral en nu ook mijn eigen kleding...makkelijker ivm wassen:)
    Ik heb zelf een wasmiddel allergie en kan alleen tegen Ariël...
    Ik ga pas over op Ariël als mijn zoontje kan praten en kan aangeven of hij jeuk heeft...
    Weet hoe erg het is om kleding aan te hebben waar je gek van word van de jeuk:)

19. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    bij de 1e de kleding gewoon in wasmiddel gewassen (wel zonder wasverzachter), mn zoontje bleek allergische en toen moest ik alles weer opnieuw wassen.... Nu bij de 2e ga ik toch maar alles gelijk met neutral wassen aangezien ik geen zin heb om alles opnieuw te moeten wassen. Maarja inderdaad neutral ruikt niet echt lekker :(

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Gewone blanke natuurazijn.

Deel Deze Pagina