Lieve mensen, Ik ben - nog maar heel pril, krap vier weken - voor de 2e keer zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap had ik veel tijd om in een goede conditie te komen, ik was fit, sportte veel en ben daar ook lang mee door gegaan in de zwangerschap. De gehele zwangerschap heb ik weinig echte kwaaltjes gehad en ik was ook niet misselijk. Nu heb ik al maanden de ene na de andere verkoudheid en blessure en daardoor heb ik maanden nauwelijks gesport. Ik lig nu ook met bijholteontsteking op de bank, wat ook niet zo'n goed begin is. Ik ben nu bang voor een minder goede zwangerschap met veel kwaaltjes enzo omdat ik geen goede conditie heb kunnen opbouwen het laatste driekwart jaar en ook weinig weerstand lijk te hebben. Ik verwacht daardoor eigenlijk misschien nu erg misselijk te zijn geen idee of er een verband bestaat. Ik weet dat het voor iedereen anders is, en een beetje een gekke vraag, maar hoe was het bij jullie? Was er een verband tussen hoe sportief (of fit) je was en hoe misselijk je was tijdens je zwangerschap? (Of in tegenwoordige tijd als je nu zwanger bent) En herkent iemand mijn verhaal een beetje?
Nee j oh... Geen verband... Hier, overgewicht, en nauwelijks lichaams beweging.. bij de eerste was ik zwaarder dan nu, beide klachten vrij. Niet ziek geweest, of iets anders. Ik kan me dus niet voorstellen dat er ren verband zoi zijn
Bij de eerste was ik echt niet fit ofzo, maar had een hele fijn zwangerschap zonder kwaaltjes. Bij de tweede was ik juist een stuk fitter en energieker... tot ik dus zwanger werd. Echt vanaf dag 1 ontzettend misselijk, moe, futloos... Ik lag de hele zwangerschap robd 19u in bed, was echt kapót. En helaas ook de hele zwangerschap misselijk geweest, eerste maanden met overgeven, daarna gelukkig enkel misselijk. En om het af te maken kreeg ik zwangerschapscholestase.
Bedankt voor jullie sneller reacties! Jeetje, zo te horen zegt het dus inderdaad niet zoveel! Ik dacht het ooit eens ergens gelezen te hebben maar bij jullie gaat het dus in ieder geval niet op..
Nee volgens mij maakt dat ook geen verschil. Eerste zwangerschap had ik flink ondergewicht voor ik zwanger werd, at ik amper, deed niets wat ook maar in de buurt van sport kwam en hing maar wat rond. En toch had ik fysiek een prima zwangerschap, de misselijkheid was heel goed te verdragen. Tweede zwangerschap ging ik er heel anders in (al at ik nog steeds niet heel veel voor ik zwanger werd) en was ik doodziek, compleet met opname, sonde en infuus. Deze zwangerschap ging ik er op zich vrij fit in, ging al een paar maanden behoorlijk goed met mijn gezondheid maar na mijn miskraam ging het wat achteruit. Ik was meteen weer zwanger en was een paar weken wel misselijk maar niet heel verschrikkelijk erg. Daarop kreeg ik kinkhoest met alle bijkomende klachten en heb ik van de zwangerschap zelf totaal geen last meer gehad. En je kan wel zeggen dat mijn conditie door de kinkhoest behoorlijk achteruit is gegaan maar ik heb afgezien daarvan nergens last van. Het is gewoon elke keer anders, valt geen peil op te trekken maar ik ben er inmiddels achter dat ik heel veel baat heb bij de juiste vormen van vit B12. Een tekort daaraan kan zwangerschapsmisselijkheid veroorzaken of versterken en een tekort kan je al krijgen doordat je alleen foliumzuur slikt, zonder B12. Dat haalt je voorraad B12 naar beneden, je moet ze dus altijd samen slikken. Ik zeg niet dat dat HG kan verhelpen maar het kan misschien wel bijdragen aan verbetering.
Nee hoor ik ben ook super misselijk geweest terwijl mijn conditie top is/was. Liep met gemak 10 km hard. Of deed 2 groepslessen in de sportschool achter elkaar. Toch was de kotsemmer tot week 14 mijn beste vriend.
Maakt inderdaad niks uit, ik heb al jaren geen conditie ivm lichamelijke problemen. Ik ben wel wat misselijk geweest maar goed dat hebben zoveel vrouwen die zwanger zijn