PCO en pijnlijke borsten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Madeliefke, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Even een vraagje omdat ik weet dat hier meiden met PCO zijn.

Ik heb zelf PCO en een onregelmatige cylcus. Op het moment gebruik ik geen clomid/gonal, ook ben ik niet zwanger.

Sinds een maand of 3 heb ik eigenlijk continu pijnlijke borsten. Ze geven hetzelfde gevoel als rond je menstruatie of in het begin van je zwangerschap. Alleen heb ik het dus mijn hele cyclus.

Kan dit gerelateerd zijn aan PCO of moet ik toch naar de huisarts?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je PCOS hebt, dan zijn je hormoonwaardes verstoord. Pijn in je borsten wordt vaak veroorzaakt door hormoonschommelingen. Dus in principe zou je last van je borsten kunnen krijgen als je PCOS hebt. Ik heb zelf PCOS, maar die pijn herken ik niet zo. Ik had wel eens last van mijn borsten, maar niet altijd.

Vraag het voor de zekerheid anders even na bij je gyn of huisarts.

3. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik had heb ook pco, en had ook continue pijn aan mijn borsten, zo ad zijkant en tegen ik ongesteld moest worden was het nog feller, nu ik zwanger ben doen ze ook nog pijn maar minder..

4. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Hier ook PCOS en sinds ik Gonal-F spuit zijn mijn borsten naast groter ook extra gevoelig en soms zelfs pijnlijk. Herkenbaar dus.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Dankjewel voor jullie reacties. Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn. Ben toch een beetje bang dat het op de een of andere manier niet goed is...

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik heb ook PCO en mijn persoonlijke ervaring is dat er enorm veel klachten vandaan kunnen komen. En het lullige is dat die klachten nou vaak juist op zwangerschapsklachten lijken. Om moedeloos van te worden vind ik zelf. Pijnlijke borsten heb ik zelf minder vaak gehad, maar wel enorm jeukende borsten en tepels. Dat heb ik inmiddels al weer een paar weken. Al die dingen worden veroorzaakt door de hormonale onbalans.

Deel Deze Pagina