Iemand een gouden tip tegen extreme kramp? Ik typ dit terwijl de tranen over mijn wangen biggelen.. Mijn hele benen waren zojuist weer verkrampt, niet in mijn kuit, maar bovenbenen, knieën, scheenbeen.. Het doet zo ongelooflijk veel pijn, het lijkt alsof mijn hele benen afbreken op dat moment, en echt helemaal niets helpt dan (uiteindelijk ben ik, met veel pijn op de grond op mijn knieën gaan zitten en voorover gaan hangen) en ik voel nu gewoon al, dat bij een eerst volgende beweging het er weer in gaat schieten Sorry voor het lange bericht, maar die pijn..
Magnesium olie op je benen spuiten of magnesium vlokken in bad (kramp kan van magnesium tekort komen, en neem je het beste op via je huid). Zou dat eens gaan proberen, hier werkt dat wel. In combi met genoeg drinken. Uiteindelijk krijg ik nog wel eens kramp maar veel minder vaak.
Magnesium pillen kunnen helpen inderdaad. Wel de vorm voor je spieren en niet zenuwstelsel. Sterkte, is hele nare vorm van zwangerschap kwaal..
Ten tijde van mijn eerste zwangerschap had ik het ook. De verloskundige gaf aan dat dit waarschijnlijk met een calciumtekort te maken had. Ze adviseerde meer melk producten te eten, m.n.kwark zit een hoger calcium gehalte in. Bij mij is het toen ook echt zo goed als weggegaan. Magnesium hoor ik ook geregeld, dit kun je idd via de huid opnemen .